ریزش مو در تابستان، علت و پیشگیری

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید باورتان نشود؛ اما ریزش مو در تابستان شوخی نیست. این را متخصصانی می‌گویند که با تعداد زیادی از بیماران دچار ریزش فصلی مو روبه‌رو هستند. به‌طور طبیعی، مو در دو ماه آخر تابستان بیشتر از مواقع دیگر می‌ریزد.
علت ریزش مو در تابستان

پیشگیری از ریزش مو در تابستان

ریزش مو در تابستان بیشتر از فصول دیگر است، اما جای نگرانی زیادی وجود ندارد.  چون این ریزش بیش از آنکه ناشی از طاسی زودرس یا مشکلاتی حل‌نشدنی باشد، به‌واسطه چرخه طبیعی بدن رخ می‌دهد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا علت ریزش مو در تابستان و راه حل آن را مطرح کنیم.

واقعیت این است که پوست سر در اوج تابش آفتاب در اواسط تابستان تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا از موها در مقابل نور خورشید محافظت کند؛ اما به نظر می‌رسد جایی در اواخر تابستان، کم می‌آورد و موها شروع به ریزش می‌کنند.

علت ریزش مو

البته این روند بسیار طبیعی است. این موضوع طبیعی به جغرافیا وابسته است؛ یعنی بیش از آنکه تغییرات بدنی افراد در ریزش فصلی مو نقش داشته باشد، اوضاع جغرافیایی اثرگذار است.

چطور باید از ریزش مو در تابستان جلوگیری کنید؟

علت ریزش مو در تابستان چیست؟ برای اینکه از ریزش موها در تابستان جلوگیری کنید، باید هنگام بیرون‌رفتن از منزل، آن‌ها را از نور خورشید بپوشانید.

مصرف ویتامین ها و خط ‌کشیدن دور روش‌های جلوگیری از بارداری با قرص‌های خوراکی در کنار دوری از رژیم های غذایی دشوار می‌تواند مانع از ریزش مو در تابستان شود.

قرص‌های ضدبارداری و رژیم‌های غذایی باعث نوسان‌های هورمونی می‌شوند و ریزش مو را تشدید می‌کنند؛ پس حواستان را حسابی جمع  و دقیق عمل کنید.

تابستان است و مهمانی‌ها و گردش‌ها و در این میان داشتن ظاهری جدید و رسیدن به موها خیلی می‌چسبد؛ اما متأسفانه متخصصان توصیه می‌کنند که در این فصل موها را رنگ نکنید. استفاده از مواد شیمیایی برای موها در تابستان باعث تضعیف فولیکول مو می‌شود.

به خاطر داشته باشید که اگر ریزش موها از ۱۰۰ تار در روز پیشی گرفت، یعنی وضعیت غیرعادی است؛ درغیراین‌صورت مشکل خاصی وجود ندارد.

جلوگیری از ریزش مو

روش‌های جلوگیری از ریزش مو در تابستان چیست؟

ماساژ پوست سر با روغن نارگیل گرم

روغن نارگیل از کاهش پروتیین در موهای سالم و غیرسالم جلوگیری می‌کند. فرقی نمی‌کند که آن را قبل یا بعد از شستن موها استفاده کنید؛ درهرحال ماساژ موها با آن باعث افزایش گردش خون در پوست سر و رشد بهتر مو ها می‌شود. می‌توانید اسانس‌ها را هم با روغن نارگیل ترکیب کنید.

 رژیم غذایی مناسب و آب‌رسانی

تغذیه نقش مهمی در زیبایی و تقویت موها دارد؛ پس اگر می‌خواهید از ریزش مو در تابستان یا هر فصل دیگری نجات پیدا کنید، به غذایتان اهمیت بدهید.

استفاده از نرم‌کننده‌های مناسب

مواد گوناگونی وجود دارند که مانع از ریزش مو می‌شوند. کافی است آن‌ها را بشناسید و باهم مخلوط کنید تا به بهترین ترکیب ممکن برسید؛ مثلا می‌توانید دو عدد تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کرده یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری عسل هم به این ترکیب اضافه کنید و همه را به‌خوبی هم بزنید. خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست سرتان بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه، سرتان را با آب ولرم آب بکشید.

سشوار مو

دوری از گرما و حرارت‌دادن زیاد به موها

اگر موهایتان را دوست دارید، حتما باید آنها را از حرارت زیاد و مستقیم دور نگه دارید. استفاده زیاد از سشوار، اتوی مو و وسایل حرارتی دیگر باعث نازک‌شدن و تخریب موها می‌شود. وسایل حالت‌دهنده به مو را روی حالت کم‌حرارت تنظیم کنید تا موهایتان آسیب نبینند. قبل از حرارت‌دادن به مو هم از اسپری‌های محافظ مو استفاده کنید.

بافتن موها قبل از خواب یا پوشاندن موها در آفتاب هم از روش‌های دیگر حفاظت از موها است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مزوتراپی مطلب “مزوتراپی، کاربرد و عوارض آن” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…