کوچ مستاجران شمال تهران به مرکز شهر!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مستاجران تهرانی به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره، مشمول جابه‌جایی‌های قهری شده‌اند.
اجاره در سال 99

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به وضعیت بازار اجاره در سال ۹۹ اظهار داشت: از آنجا که عمده مالکان تهرانی، موجران حرفه‌ای نبوده و تامین معاش آن‌ها از اجاره‌ خانه است؛ بنابراین انتظار دارند افزایش قیمت‌ها را به نوعی از طریق اجاره‌بها تامین کنند.

به گزارش مجله دلتا ، حسام عقبایی تصریح کرد: با لحاظ کردن تورم ۳۰ درصدی، درآمد مستاجر ۸ درصد از تورم عقب‌تر است و  اجاره‌بها باید تا سقفی افزایش یابد که مستاجر قدرت پرداخت داشته باشد. به همین دلیل در سال ۹۸ که قیمت مسکن از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد، افزایش میانگین اجاره‌بها حدود ۳۰ درصد بود.

وی در خصوص افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ گفت: افزایش قیمت‌ها در حد تورم خواهد بود و جهش قیمتی وجود نخواهد داشت. پیش‌بینی بنده این است که نرخ اجاره در سال ۹۹ در شهرهای بزرگ به تورم نزدیک‌تر باشد و در شهرهای کوچک در فاصله بیشتری با تورم قرار بگیرد. در شهرهای خیلی کوچک نیز قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت، زیرا فاصله عرضه و تقاضا وجود ندارد.

پیش بینی قیمت مسکن

چرا شرایط کرونایی مستاجران درک نشد؟

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که چرا بسیاری از موجران در شرایط کرونایی حال مستاجران را درک نکردند، گفت: در هر صورت مالکیت محترم است و نمی‌شود به مالک تکلیف کرد. از سوی دیگر، دولت باید پیش‌قدم باشد، مشوق مالیاتی در نظر بگیرد و به مستاجران تسهیلات ارائه کند. متاسفانه دولت در این راستا هیچ اقدامی انجام نداد. اگر ما توقع داریم در دهک‌های مختلف جامعه، موجران با مردم همکاری کنند، دولت نیز باید اقدامی موثر داشته باشد.

جابه‌جایی‌های قهری مستاجران

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش در طی مدتی که قیمت اجاره در سال‌های گذشته افزایش یافته، چه میزان به حاشیه‌نشینی افزوده شده است؟ گفت: آمار موثقی وجود ندارد، اما از سال ۹۷ به بعد به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره، بخش زیادی از مستاجرانی که در شمال تهران مستاجر بوده‌اند، به مرکز تهران جابه‌جا شده‌اند، گروه مرکزنشین، به جنوب تهران رفته‌اند و مستاجران جنوب تهران نیز به حاشیه شهر نقل مکان کرده‌اند. به نظر می‌رسد جمعیتی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مستاجران مشمول این جابه‌جایی‌های قهری شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “۱۹ میلیون تومان؛ قیمت یک متر خانه در تهران” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…