چیدمان مبل سلطنتی در منزل

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گذشته خانه‌های ایرانی به سبک سنتی با یک فرش و چندین پشتی در کناره‌های دیوار چیده می‌شدند. چندی بعد با الهام گرفتن از صنعت مد کشورهای اروپایی، مبلمان راه خود را به خانه‌های ایرانی پیدا کرد.
چیدمان مبل سلطنتی

مبل سلطنتی یا همان استیل، یکی از انواع مبل‌های محبوب در دکوراسیون خانه‌های ایرانی است که نحوه چیدمان مناسب آن در خانه یکی از چالش‌های مربوط به مبل استیل است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال خرید مبل سلطنتی هستید، اما با نحوه چیدمان آن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با مجله دلتا و راهنمای چیدمان مبل سلطنتی در منزل همراه باشید.

برخی از نکات کلیدی که در زمان چیدمان مبل سلطنتی باید به آن توجه شود:

اندازه فضای داخلی

اولین موردی که در زمان چیدمان مبل های سلطنتی باید به آن توجه شود محیطی است که مبل باید در آن قرار بگیرد. به عنوان مثال شما اگر در خانه یا آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید، مبل سلطنتی شاید گزینه مناسبی برای خانه شما نباشد. چرا که مبل‌های سلطنتی در مقایسه با مبل‌های راحتی ارتفاع بلندتری دارند از همین رو چیدمان آن در خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود.

چیدمان مبل استیل

اولویت‌بندی در ایجاد فاصله مبل‌های سلطنتی

در زمان چیدمان مبل‌های سلطنتی، که اغلب در پذیرایی از آن‌ها استفاده می‌شود، توصیه می‌کنیم فاصله بین آن‌ها به خوبی رعایت شود. فضای خانه شما اگر جای خالی زیاد دارد چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدا اینکه مبل‌ها را به دیوار مثل پشتی به سبک قدیم تیکه ندهید. از مبل به عنوان کانون توجه اتاق استفاده کنید. یعنی با کمی فاصله از دیوار سعی کنید آن‌ها را در اطراف یک میز بچینید.

چیدمان متقارن مبل‌های سلطنتی

چیدمان متقارن و قرینه در مبل‌های سلطنتی توصیه می‌شود. چرا که این امر سبب می‌شود جنبه تشریفاتی در فضای خانه بیشتر حکم فرما شود. توصیه ما این است که دو مبل مشابه به هیچ عنوان در کنار هم چیده نشود. به عنوان مثال مبل‌های هفت نفره دارای دو کاناپه سه نفره و دو نفره هستند که این دو کاناپه در کنار یکدیگر جلوه‌ای زیبا به فضای خانه شما نمی‌دهند.

مبل استیل

 نوع چیدمان خانه با مبل‌های سلطنتی

چیدمان مبل‌های سلطنتی به مراتب از مبل‌های راحتی به سلیقه بیشتری نیازمند است. شما می‌توانید از قالی‌های خوش رنگ و نگار خود در مرکز چیدمان استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کنار مبل‌های سلطنتی به جای استفاده از عسلی از یک میز شطرنج کمک بگیرید. این امر علاوه بر اینکه به زیباتر شدن فضا کمک می‌کند، برای مدتی مهمان‌های شما را نیز سرگرم خواهد کرد.

رنگ بندی مبل سلطنتی

اغلب افراد به منظور جلا دادن و پر زرق و برق نشان دادن فضا از مبل‌های استیل و سلطنتی استفاده می‌کنند. حال اگر به چیدمان تشریفاتی علاقمند هستید، توصیه می‌شود به رنگ‌بندی طلایی مشکی، طلایی قرمز، طلایی سفید و هر تمی که رنگ طلایی چاشنی خود دارد بیشتر توجه کنید. رنگ طلایی به لوکس بودن فضا بسیار بیشتر کمک می‌کند.

مبل سلطنتی

چیدمان اداری در دکوراسیون مبل های سلطنتی ممنوع!

اغلب ما عادت داریم مبل‌های سلطنتی را به صورت ردیفی در کنار هم بچینیم. به شما توصیه می‌کنیم دور این کار را یک خط قرمز بزرگ بکشید. چیدمان ردیفی شما را به دکوراسیون سالن‌های انتظار بیمارستان نزدیک می‌کند و یا چیدمان مستطیلی شکل شما را به سبک سالن‌های باشگاه می‌رساند! به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قدری مبل‌های سلطنتی را با بی‌نظمی خاص شکل و حالت دهید. این امر علاوه بر جلوه دادن بیشتر مبل‌های سلطنتی به زیباتر شدن فضای خانه شما نیز کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چیدمان مناسب منزل سالمندان، مطلب“دکوراسیون مناسب برای افراد مسن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…