نرخ آپارتمان‌های غرب تهران

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیشا، گلستان‌های آیت‌الله کاشانی و فردوس غرب گران‌ترین؛ بیمه، اکباتان، شهران و گلاب در صادقیه ارزان‌ترین‌ محله‌های غرب تهران است.
قیمت آپارتمان‌های غرب تهران

گزارش میدانی از قیمت آپارتمان‌های غرب تهران نشان می‌دهد، آپارتمان‌های معامله شده در گلستان آیت الله کاشانی، محله اباذر در سازمان برنامه و فردوس غرب رکوردداران بالاترین قیمت مسکن غرب تهران در بهار ۹۹ بوده‌اند.

به گزارش مجله دلتا و به گفته مشاوران‌ معالات ملکی، شهران از جمله محله‌های ارزان قیمت در غرب تهران محسوب می‌شود. یک آپارتمان نوساز در خیابان‌های عسگری و وسک در این محدوده از متری ۳۷ میلیون تومان شروع می‌شود. آپارتمان‌های بالای ۱۰ سال ساخت در این محله به‌طور میانگین ۲۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

تهرانسر یکی دیگر از محله‌های ضعیف غرب تهران است، یک آپارتمان نوساز در این محل متری بین ۲۰ تا ۲۲میلیون تومان معامله می‌شود.  مشاوران املاک این محدوده عنوان می‌کنند محله اباذر در سازمان برنامه از جمله بهترین محله‌های غرب برای زندگی است. این محله بین آیت الله کاشانی و حکیم قرار دارد، یک آپارتمان نوساز در این محدوده متری ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان در این محل معامله می‌شود.

تفاوت قیمت نوساز و چندسال ساخت

تفاوت قیمت بین آپارتمان نوساز و قدیمی‌ساز در غرب تهران بسیار زیاد است. در شمال تهران این تفاوت به طور متوسط ۳ تا ۴ میلیون تومان در متر مربع است اما بین آپارتمان‎های نوساز و بیش از ۱۰ سال ساخت در غرب تفاوت قیمت، ۱۰ میلیون تومانی در متر مربع دارد. دلیل آن این است که قدیمی‌سازها در غرب تهران مشکل کمبود پارکینگ و امکانات رفاهی دارند اما در شمال تهران این مشکلات وجود ندارد و یا بسیار کمرنگ است.

یکی از مشاوران معاملات املاک در فردوس غرب بیان می‌کند: طرح معاوضه آپارتمان یکی از مدل‌های رایج خرید‌ و فروش در منطقه فردوس است. در فردوس غرب یک آپارتمان نوساز متری بین ۳۴ تا ۳۸ میلیون تومان در خردادماه ۹۹ معامله شده است. قیمت مسکن در سازمان برنامه شمالی میانگین برای واحدهای نوساز ۳۳ تا ۳۹ میلیون تومان و برای بیش از ۱۰ سال ساخت در بین ۲۷ تا ۳۰ است.

به گفته این مشاور معاملات، قیمت آپارتمان نوساز در محله طرشت متری ۲۲ تا ۲۵ میلیون تومان، اکباتان متری ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان، ارم سبز متری ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان، آزادی متری ۲۲ میلیون تومان، گیشا متری۴۰ میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در پونک

نزدیکی به مترو همیشه مزیت محسوب نمی‌شود

به‌رغم اینکه نزدیکی به مترو در قیمت مسکن تاثیر گذار است اما آپارتمان‌های نزدیک به ایستگاه‌هایی مانند صادقیه، چندان برای متقاضیان خرید مسکن جذاب نیست. نزدیکی به مترو در محله‌هایی همچون ارم سبز مزیت محسوب می‌شود. اکباتان، از جمله مناطق متوسط در غرب محسوب می‌شود و متوسط قیمت بین ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است. قیمت مسکن در فاصله نزدیک به مترو با توجه به شلوغ بودن محل، پایین‌تر است.

به گفته یکی از مشاوران معاملات املاک در منطقه غرب، محدوده فردوس به دلیل دسترسی به مراکز خرید، مراکز رفاهی و فرهنگی طرفداران بیشتری در بین متقاضیان خرید مسکن دارد. فردوس شرق به لحاظ بافت جمعیتی شلوغ‌تر از فردوس غرب است اما خرید در این محل ارزش افزوده بیشتری دارد.

پونک

قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در پونک نیز بین ۲۹ تا ۳۸ میلیون تومان توسط مشاوران املاک نرخ گذاری می‌شود. در همین محله یک واحد ۸۵ متری در آپارتمان نوساز در ایران زمین شمالی متری ۳۴ میلیون تومان هفته آخر خرداد ۹۹ معامله و آپارتمان بیش از ۱۰ سال ساخت در همین خیابان متری ۲۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

یکی از مشاوران املاک در صادقیه قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در پونک را بسته به موقعیت و امکانات بین ۲۹ تا ۳۸ میلیون تومان عنوان می‌کند و می‌گوید: خیابان گلاب در صادقیه از جمله محله‌های ضعیف غرب است، از نظر رعایت اصول شهرسازی، خیابان کشی و معماری چندان جذاب نیست و میانگین قیمت یک واحد آپارتمان درآن از متوسط صادقیه پایین‌تر است.

چیتگر

محدوده دریاچه چیتگر نسبت به بقیه چیتگر، شلوغ‌تر است. میانگین قیمت آپارتمان نوساز در چیتگر، متری ۲۰ تا ۲۶ میلیون تومان است. آپارتمان‌ها در نزدیکی مترو چیتگر گران‌تر از میانگین منطقه و متری ۲۵ تا ۲۶ میلیون تومان است. گرانترین قیمت مربوط به آپارتمان‌هایی است که چشم‌انداز به دریاچه چیتگر دارد و با قیمت ۲۶ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش گذاشته می‌شود.

وسک محله دنج و اعیان نشین شهران

یکی از ضعیف‌ترین محله‌های غرب تهران، شهران با میانگین قیمت متری ۲۵ میلیون تومان است. بهترین محله شهران، وسک است که به عنوان محله دنج و اعیان نشین با متری میانگین ۳۸ تا ۴۱ میلیون تومان در خرداد ۹۹ معامله شده است.

گفتنی است که بین «قیمت گذاشته شده است» و «معامله شده است» تفاوت وجود دارد.« قیمت گذاشته شده است» یعنی فروشندگان آپارتمان یا ملک مایل به فروش مسکن خود به این قیمت هستند اما اینکه آیا این قیمت مورد اقبال قرار گیرد یا خیر، موضوع دیگری است که روند معاملات بازار و توان خرید متقاضیان خرید مسکن مشخص می‌کند. جمله « معامله شده است» برای قضاوت قابل قبول‌تر است و نشان از روندی دارد که بازار به آن سمت حرکت می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “آپارتمان‌های زیر یک میلیارد را در این مناطق پیدا کنید!” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…