رومانی و جاذبه‌هایی که باید ببینید!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کشور رومانی برای گردشگرانی که در جست‌وجوی تفریح ساحلی، سرک کشیدن در بناهای تاریخی و مسافرتی ارزان هستند، یک گزینه عالی است.
جاهای دیدنی رومانی

کشور رومانی با فرهنگ بسیار غنی، مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایش این روزها به یکی از بهترین مقاصد گردشگری پرطرفدار تبدیل شده است. جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوانی در این کشور وجود دارند که سفرتان را به تجربه به یاد ماندنی و لذت بخش تبدیل می‌کند؛ به‌طوری که، با دیدن تصاویر شگفت‌انگیز این کشور، شما نیز وسوسه خواهید شد تا گشت و گذاری در جاهای دیدنی رومانی داشته باشید. مجله دلتا را با معرفی رومانی ورق بزنید.

دلتای رود دانوب (Danube Delta)

دلتای دانوب جاهای دیدنی رومانی

دلتای رود دانوب پس از رود ولگا دومین رودخانه بلند قاره اروپا است و از کوه‌های کشور آلمان سرچشمه می‌گیرد. این رود از ۱۰ کشور اروپایی عبور می‌کند با این حال بیشترین قسمت‌های آن در سرزمین رومانی واقع شده است. اینجا بهشت پرندگان است و محیطی دنج و دلباز برای تماشای طبیعت زیبا به شمار می‌رود. گونه‌های خاص گیاهی و جانوری اروپا در این رودخانه زندگی می کنند و ۲۳ اکوسیستم و زیست بوم متفاوت همچون بزرگ‌ترین تالاب‌های جهان را می‌توان در این دلتا مشاهده کرد. غروب‌های دلنشین و رویایی دلتای رود دانوب را باید از نزدیک ببینید. بهتر است که در این سفر سوار قایقی شده و در آرامش زیبایی ها و غروب بی‌نظیر آفتاب را نظاره کنید.

شهر مامایا (Mamaia)

مامایا جاهای دیدنی رومانی

شهر مامایا در کنار سواحل دریای سیاه واقع شده است، این شهر ساحلی مقصد گردشگری تابستانی است و گردشگران بسیاری با هدف لذت از سواحل زیبای آن به این شهر سفر می‌کنند و به ندرت در اطراف شهر گشت و گذار دارند. سواحل این شهر کوچک مانند سواحل معروف هاوایی بوده و ماسه های درخشان سفید رنگش بستری برای حمام آفتاب و استراحت است. در سفر به این شهر بازدید از پارک بزرگ آبی و آموزش موج‌سواری را فراموش نکنید.

شهر بخارست (Bucharest)

بخارست رومانی و جاذبه‌هایی که باید ببینید!

شهر بخارست بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت کشور رومانی، بر کرانه رودخانه دامبوویتا واقع شده است. با دو ساختار قدیمی و مدرن بخارست، گردشگران در طول اقامت خود ساختمان‌هایی با قدمت چندین قرن را در همسایگی برج‌هایی بلند و مدرن خواهند دید.. در سفر به بخارست بازدید از مرکز قدیمی شهر با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و بناهای تاریخی و کلیسا‌هایی که قدمت آنها به دوران قرون وسطی بر می‌گردد را نباید فراموش کنید. گفتنی است که این شهر در اروپا به پاریس کوچک معروف است.

کلیساهای نقاشی شده‌ (Painted Monasteries)

کلیساهای نقاشی شده جاهای دیدنی رومانی

در بین جاهای دیدنی رومانی می‌توان به آثار کلیساها و صومعه‌های نقاشی شده اشاره کرد که در بخش شمال شرقی کشور رومانی قرار دارند. دیوارهای بیرونی این صومعه‌ها و کلیساها مزین به نقاشی‌هایی از افراد مقدس و پیامبران است. صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح ، تصاویری از فرشته ها و شیاطین و بهشت و جهنم را می‌توان در نقاشی‌های دیواری کلیساهای رومانی تماشا کرد.

شهر براسو (Brasov)

شهر براسو

براسو با کوهستان های کارپاتیین ( Carpathian Mountains ) احاطه شده است، به همین خاطر یک تفرجگاه کوهستانی به شمار می‌رود. گردشگران می‌توانند از امکانات اسکیت روی یخ یا اسکی لذت ببرند. در بلندی شهر کلیسای بزرگی قرار دارد که به نام کلیسای سیاه معروف است. گردشگران هنگام سفر به براسو بهتر است که در خیابان روپ (Rope) ،باریک‌ترین خیابان در این سرزمین نیز قدم بزنند و از جاذبه‌های تاریخی و خانه‌های قدیمی دیدن کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “چاه یعقوب؛ یک شگفتی هولناک” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۳ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۱۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…