خواص گوجه سبز، خوشمزه پر‌طرفدار

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوجه سبز یکی از نوبرانه‌های فصل بهار است و خواص بی‌شماری دارد. از جمله تنظیم دستگاه گوارش و بهبود عملکرد کلیه، همچنین خواص ضد میکروبی گوجه سبز بر ارزش‌های غذایی این میوه افزوده است.
خواص گوجه سبز

طعم گوجه سبز ترش است و در مصرف آن باید کمی احتیاط کرد. این میوه، برای اولین بار در کشور فرانسه کاشت شد و ارزش غذایی بالایی برای مردم آن منطقه داشت، سپس به تدریج در سراسرجهان کشت شد. برای آشنایی با خواص گوجه سبز، همراه مجله دلتا باشید.

گوجه سبز حاوی مقدار زیادی پروتئین، چربی (روغن)، انواع کربوهیدرات‌ها و نمک‌های معدنی، اسید‌های ارگانیک سبز شامل اسید سیتریک، اسید مالیک، تانیک اسید، اسید بنزوئیک، اسید تارتاریک و … است و این مواد خواص گوجه سبز را برای رفع تشنگی، تحریک اشتها و از بین بردن خستگی دو چندان می‌کند.

فواید گوجه سبز
side view of green cherry plum alycha on a white plate on rustic background

میزان مصرف گوجه سبز بستگی به شرایط سیستم گوارشی افراد دارد و در هر حال مصرف بالای آن می‌تواند سبب دل درد و یا نفخ شدید شود. به همین دلیل توصیه می‌شود گوجه سبز را همراه با آب مصرف کنید.

ارزش غذایی گوجه سبز

در ۱۰۰ گرم گوجه سبز حدودا چهل کیلو کالری انرژی موجود است و با مصرف هر ۱۰۰ گرم گوجه سبز، حدودا ۵ درصد ویتامین آ، ۵ درصد کلسیم، ۲.۱ درصد ویتامین ب، ۵ درصد آهن، ۱.۹ درصد ویتامین ب ۲ (ریبوفلاوین)، ۲.۸ درصد نیاسین، ۱۳ درصد ویتامین ث، ۲ درصد فسفر و ۳.۶ درصد پتاسیم برای هر فرد تامین می‌شود.

ارزش غذایی گوجه سبز

فواید درمانی گوجه سبز

گوجه سبز دارای خواص و فواید درمانی بی شماری است که برای سلامتی افراد در هر گونه اختلال و بیماری مفید است. مصرف گوجه سبز سبب تنظیم اسید معده می‌شود و برای پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، اثرات پیشگیری کننده‌ای دارد و باعث کاهش و تنظیم چربی خون و مبارزه با انواع عفونت‌ها می‌شود.

تاثیرات گوجه سبز

همچنین یکی از خواص گوجه سبز بازسازی سلولی و تاخیر در روند پیری است. گوجه سبز حاوی فیبر مناسبی است که سبب تنظیم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حرکت روده می‌شود. ویتامین C موجود در گوجه سبز همان آنتی اکسیدان موثر در برابر بیماری‌ها است.

لازم است بدانید شستن این میوه در این روزهای کرونایی امری بسیار مهم است و باید دقت بالایی در شستن آن‌ها به خرج دهید تا از بروز هرگونه بیماری جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از خواص کنجد مطلب “با ۹ خاصیت دانه کنجد آشنا شوید” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…