تلگرام صفحه ۲۴

۰
0
زمان مطالعه: 10 دقیقه

دوش ص تلگرام صفحه ۲۴

دوش صبحگاهی آرامش بخش و انرژی زا

پزشکان می‌گویند:دوش گرفتن هنگام صبح شبیه نوعی مدیتیشن است و باعث آزاد شدن دوپامین می‌شود که ماده ای شیمیایی است که شما را در حالتی شادتر و آرام تر قرار می‌دهد و هوشیاری و خلاقیت شما افزایش خواهد یافت.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گلی رژ لب زده ❤️

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حرف و تلگرام صفحه ۲۴

سر و کله حرف «ف» و «واو» از کجا در زبان پیدا شد

دانشمندان با بررسی زبان های دنیا دریافتند حروف «ف» و «واو» در نیمی از زبانهای دنیا وجود دارد و به این دلیل است کشاورزانی که سالها پیش عادت غذایی خود را از خام خوارای به نرم خواری تبدیل کرده‌اند به فک خود زیاد فشار آورده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پنگوئن تلگرام صفحه ۲۴

پنگوئن‌ها دچار افسردگی می شوند

جالب است بدانید پنگوئن ها گاهی دچار افسردگی می شوند و در این حالت از گله جدا شده و آنقدر راه می روند تا بمیرند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دریاچه بلد اسلوونی

معروف‌ترین نماد دریاچه بلد در اسلوونی کلیسایی است که بر روی جزیره ای در وسط دریاچه قرار گرفته است و برای رسیدن به بالای این کلیسا باید از ۹۹ پله سنگی بالا بروید تا بتوانید از چشم اندازها لذت ببرید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

صبحانه خوردن تلگرام صفحه ۲۴۱۵ دقیقه بعد از بیدار شدن صبحانه میل کنید

پزشکان تغذیه می‌گویند : جهت فعال کردن چرخه کالری سوزی لازم است که کمتر از ۱ ساعت بعد از بیدار شدن و در بهترین حالت ۱۵ دقیقه بعد از بیدار شدن صبحانه میل کنید.تحقیقاتی که روی افراد موفق در کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل انجام شده است نشان داده که بیش از سه چهارم این افراد، هر روز صبحانه می‌خوردند. به گفته‌ محققان، خوردن صبحانه می‌تواند کلید حفظ دست‌آوردهای کاهش وزن باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

نهنگ م تلگرام صفحه ۲۴

نهنگ آبی حیوانی بزرگ و عجیب

جالب است بدانید نهنگ آبی به حدی بزرگ است که حدود ۷۰ نفر انسان می‌توانند تنها روی زبانش بایستند، همچنین سرخرگهای این نهنگ به اندازه‌ای بزرگند که آدمی به راحتی می‌تواند در آن جا بگیرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رودخانه کلرادو که به نعل اسبی معروف است و در نزدیکی شهر آریزونا ، ایالات متحده واقع شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چاقی تلگرام صفحه ۲۴

چاقی، مغز بزرگسالان را ۱۰ سال پیرتر می‌کند

مطالعه جدید پزشکان نشان داده است که افزایش شاخص توده بدنی و همچنین سایز کمر، باعث تسریع پیری مغز در بزرگسالان می‌شود و زوال عقل را افزایش می دهد.اضافه وزن افراد را در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، آرتروز، سرطان‌های کبد، کلیه، لوزالمعده، کیسه صفرا و همچنین اضطراب و افسردگی قرار می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سروال ها تلگرام صفحه ۲۴

سروال ها شکارچیان موفق

سروال‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های مثبت بسیار زیاد شکارچیان موفقی هستند و بیش از پنجاه درصد شانس موفق شدن در شکار کردن را دارند و این درحالی است که سایر گربه سانان ده درصد شانس شکار دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آدامس دادن به گیاه گوشتخوار ممنوع

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

درخت تلگرام صفحه ۲۴

درخت اژدها

تصویر بالا عکسی درخت اژدهاست که در جزایر نزدیک آفریقا و در جنوب شرقی آسیا در دامنه رشد می‌کند می تواند تا ۴ متر و در ارتفاع بیش از ۲۰ متر باشد. شاخه های آن به طور انحصاری به سمت بالا حرکت می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پاستیل تلگرام صفحه ۲۴

مضرات وحشتناک پاستیل

هیچ فرقی بین پاستیل نوشابه‌ای و میوه‌ای وجود ندارد .کالری هر ۱۰۰ گرم پاستیل تقریباً با کالری ۱۰۰گرم چیپس یکی است.پاستیل در واقع تماماً شکر است ، هر یک مشت پاستیل تقریبا ۱۷، ۱۸ عدد حاوی حدود ۵.۵ قاشق مرباخوری شکر می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

لحظه تولد مار بوآ با پرده آمونیوتیک

جالب است بدانید برخی از گونه‌های مار تخم‌‌گذار بوده و برخی از مارها مانند این مار زنده‌زا هستند. به این ترتیب مارهایی که بصورت زنده‌زایی به دنیا می‌آیند، به محض بیرون آمدن از شکم مادر قادر به دفاع از خود و شکار خواهند بود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

جاده تلگرام صفحه ۲۴

جاده اقیانوس اطلس

جاده اقیانوس اطلس یکی از وهم انگیزترین و هیجان انگیزترین موارد احداث جاده در قرن حاضر به شمار می رود. این جاده زیبا در شمال نروژ ساخته شده و نمونه ای تحسین برانگیز از هنر مهندسین نروژی در عرصه جاده سازی و پل سازی است. این جاده پر پیچ و خم ۸ کیلومتر و ۲۷۴ متر طول دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مورچه 2 تلگرام صفحه ۲۴

مورچه عسل

تصویر بالا مربوط به مورچه عسل است که به دلیل ذخیره عسل در معده خود برای اغذیه دیگر مورچه ها به این نام خوانده می شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

عاشق قیافش شدم?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تخم مرغ تلگرام صفحه ۲۴

با این روش میزان پروتئین تخم مرغ را تشخیص دهید

جالب است بدانید هرچه زرده تخم مرغ نارنجی رنگ‌تر باشد میزان پروتئین در آن بیشتر و زرده روشن نشان دهنده کیفیت پائین و ضعف سلامت تخم مرغ است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گورستان تلگرام صفحه ۲۴

گورستان گواتمالا

تصویر بالا گورستان شهر گواتمالا است که به اعتقاد آنها زندگی پس از مرگ یک جشن بزرگ است به همین علت گورستان ‌هایشان را با رنگ هاى شاد رنگ ‌آمیزی و تزئین می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تک همسری فلامینگو

فلامینگوها پرندگانی تک همسری هستند که هر سال تنها یک تخم می گذارند. در صورتی که تخم از دست برود و یا آسیب ببیند، آنها معمولاً تخم جایگزینی نمی گذارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گردو م تلگرام صفحه ۲۴

از گردو در وعده صبحانه بیشتر استفاده کنید.

متخصصان تغذیه می‌گویند: مغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک می‌باشد که این ترکیبات باعث تقویت اعصاب و قلب و عروق می شوند، گردو سریع الهضم است.با مصرف روزانه ۳ عدد گردو می توان فراموشی، خستگی و ضعف بنیه را جبران کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تنگه تلگرام صفحه ۲۴

تنگه شیرز

تصویری زیبای بالا تنگه شیرز واقع در کوهدشت لرستان است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

فرار آهو از دست مار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

صبح حا تلگرام صفحه ۲۴

صبح‌ها نخوابید

پزشکان می‌گویند: صبح ها بیش از حد نخوابید .خوابیدن بیش از حد موجب تولید هورمون‌های استرس شده که باعث افزایش گرسنگی می شود. همچنین خوابیدن بیش از ۱۰ ساعت منجر به شاخص توده بدنی بالا‌تر می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ماهی سمی تلگرام صفحه ۲۴

ماهی سنگی سمی ترین ماهی دنیا

ماهی سنگی سمی ترین ماهی روی کره زمین است، این ماهی با تیغ هایی که روی بدنش دارد سم را وارد بدن انسان میکند و در صورتی که بلافاصله اقدامات لازم انجام نشود فرد می‌میرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پدیده زیبای آبفشان چابهار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پرتقال تلگرام صفحه ۲۴

رفع استرس با خوردن لیمو و نعناع

پزشکان تغذیه می‌گویند: نوعی ترکیب معطر‌ در‌ گیاهان و میوه‌ها نظیر لیمو و ریحان وجود دارد که استرس را از بین می برند.این رایحه ها، فعالیت ژن های استرس زا را کاهش می دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دلفین ض تلگرام صفحه ۲۴

جزیره دلفین در ایتالیا

تصویر زیبای بالا جزیره زیبای دلفین در جنوب ایتالیا است که بسیار زیبا و شگفت انگیز است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تا حالا تخم گذاری حلزون رو دیده بودید

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بامبو تلگرام صفحه ۲۴

درخت زیبای بامبو

جالب است بدانید دانه بامبو ۴ سال زیر خاک می‌ماند و رشد آن دیده نمی شود اما در سال پنجم بیش از ۲۵ متر رشد می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قلب ل تلگرام صفحه ۲۴

تپیدن قلب

پزشکان می‌گویند: قلب انسان در طول زندگی ۲.۵ میلیارد بار می‌تپد و حدود ۱ میلیون بشکه خون در بدن جابجا می‌کند و هر۳ دقیقه یکبار تمام بدن را طی می‌کند که در هر روز معادل ۴ بار سفر دور کشور آمریکاست.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ساحل زیبای سرخ رنگ تنگه هرمز

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کرگدن ج تلگرام صفحه ۲۴

جنس شاخ کرگدن
جالب است بدانید جنس شاخ‌ کرگدن مانند شاخ گاو یا شاخ گوزن نیست ، بلکه از موهای کلفت و به هم فشرده تشکیل شده ‌است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پارکینسون تلگرام صفحه ۲۴

ناتوانی در حس بوی صابون و بنزین شاخصی برای شروع پارکینسون

یک مطالعه طولانی مدت جدید توسط محققان دانشگاه ایالتی میشیگان شواهدی ارائه داده است که یک آزمایش می‌تواند پزشکان را به سمت افرادی که خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در آنها وجود داشته، قبل از اینکه علائم قابل توجهی داشته باشند، هدایت کند.تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاهش توانایی برای بوییدن صابون، دارچین یا بنزین می‌تواند یک شاخص اولیه برای شروع بیماری پارکینسون باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شهاب سنگ 1 تلگرام صفحه ۲۴

مهم‌ترین معدن الماس جهان

تصویر بالا محل برخورد شهاب سنگی عظیم به زمین در روسیه است که در ۳۷ میلیون سال پیش اتفاق افتاده و امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین معادن الماس جهان شهرت پیدا کرده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

جنبه باخت نداشت ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رگ خونی تلگرام صفحه ۲۴

رگ‌های بدن انسان

جالب است بدانید بدن انسان دارای ۹۶۰۰۰ کیلومتر رگ خونی است ، در صورتی‌که این رگ‌های خونی رو باز کنیم، مسافتی به اندازه ۲.۵ بار دور کره زمین رو در بر می‌گیرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مادام کوری تلگرام صفحه ۲۴

رادیواکتیویه بودن وسایل ماری کوری

تصویر بالا عکس دفتر یادداشت ماری‌کوری است جالب است بدانید کلیه وسایل متعلق به ماری کوری تا ۱۵۰۰ سال آینده نیز رادیواکتیویته خواهد بود. وی در سال ۱۹۳۴ و در اثر کم خونی آپلاستیک جان خود را از دست داد که می‌تواند به علت قرار گرفتن در معرض تابش طولانی مدت رادیواکتیویه باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

‏این آب گل آلود روزگاری رودخانه جراحی بود که الان ماهیان برای نفس کشیدن و زنده ماندن در آن به تقلا افتاده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چشم ها تلگرام صفحه ۲۴

استراحت دادن به چشم‌ها

متخصصان جراحی چشم می‌گویند: بعد از کار طولانی با گوشی و کامپیوتر چشم‌هایتان رابرای چند دقیقه ببندید تا لایه اشک دوباره بازسازی و پر شود . فقدان اشک باعث قرمزی چشم شده و اگر این تمرین را انجام ندهید،دچار دوربینی می‌شوید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دریاچه تلگرام صفحه ۲۴

دریاچه ای در صحرا افریقا

تصویر بالا دریاچه ای زیبا در وسط صحرای افریقا است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کمال همنشینی با خروس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

اسپند تلگرام صفحه ۲۴

خواص اسپند دود کردن

جالب است بدانید دود اسپند و کندر خواص میکروب‌کشی بسیار مناسبی دارد توصیه می‌شود در مکان‌هایی که ازدحام جمعیت زیاد و در فضا احتمال وجود عفونت است مانند مهد کودک‌ها، مدارس و پادگان‌ها اسپند دود شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مار تلگرام صفحه ۲۴

ماری در حال طعمه بلعیدن

تصویر بالا ماری را نشان می دهد که در حال بلعیدن یک طعمه است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آبشار زیبای نیاسر در کاشان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

درد مفتصل تلگرام صفحه ۲۴

مصرف لبنیات برای دردهای مفصلی ممنوع

پزشکان می‌گویند: یکی از باورهای غلط بین مردم، مصرف زیاد لبنیات برای بهبود مبتلایان به دردهای مفصلی است. در صورتی که بیشتر دردهای مفصلی از مزاج سرد پدید می‌آیند و مصرف زیاد لبنیات در این افراد نه تنها باعث کاهش درد نمی‌گردد، بلکه موجب شدت یافتن درد مفاصل می‌گردد.برای جبران کلسیم از انجیر و بادام درختی و خرما استفاده کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بز کوهی تلگرام صفحه ۲۴

بز مراکشی

جالب است بدانید در مراکش نوعی بز وجود داردکه بهتر و سریعتر از میمون و سایر پستانداران از درخت‌ها بالا می‌رود و از برگ آنها تغذیه می کند. بزهای درختی از جاذبه های توریستی این کشور محسوب می شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تصویر بالا فیلمی از سطح عطارد و طیف رنگ‌های مختلف بر سطح آن است

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قصه گفتن تلگرام صفحه ۲۴

تاثیرات قصه گفتن برای کودک

روانشناسان می‌گویند: خواندن قصه‌های مفید و سودمند برای کودک به طور غیرمستقیم مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را به فرزند شما آموزش می دهد قصه باعث می شود کودک مشکلش را از نگاهی بیرونی ببینید، و به آگاهی و بصیرت می‌رسد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آمپول تلگرام صفحه ۲۴

جای تزریق آمپول روی پوست

عکس بالا تصویر میکروسکوپی از جای تزریق آمپول رو پوست می‌باشد برای همین آمپول زدن انقدر درد دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

این سگ بامزه چه حرکتی انجام میده

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سوها تلگرام صفحه ۲۴
روستا و دریاچه‌ سوها، نمین ?
عکس زیبای بالا تصویر دریاچه سوها در اردبیل است که یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سفید شدن مو تلگرام صفحه ۲۴

استرس موجب سفید شدن مو می‌شود

محققان دانشگاه کلمبیا شواهدی را یافتند که نشان می‌دهد استرس یکی از عوامل سفیدی موی انسان است و با از بین رفتن استرس می‌توان رنگ طبیعی موها را بازگرداند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تماس تصویری با یار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

عینک تلگرام صفحه ۲۴

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی با کنترل TV

یه ترفند جالب برای تشخیص عینک اصل از تقلبی این است که کنترل تلویزیون رو پشت عینک بگیرید و از کنترل استفاده کنید اگر از پشت عینک کار نکرد نشانه با کیفیت بودن لنز و عینک است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کنگینه تلگرام صفحه ۲۴

کنگینه چیست؟

در شمال افغانستان، انگور را در گل می‌گذارند و وقتی که فصل آن به اتمام رسید، گل را می شکنند و همانند میوه های تازه، مصرف می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بالن زدن رگ‌های قلب

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ماهی تلگرام صفحه ۲۴

سرعت حرکت ماهی تونا

نوعی ماهی بزرگ به نام تونا با سرعت پیوسته و یکنواخت ۱۴.۵ کیلومتر بر ساعت در حرکت است و هرگز توقف نمی‌کند این نوع ماهی در طول ۱۵ سال ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ کیلومتر می‌پیماید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ایکیتوس تلگرام صفحه ۲۴

ایکیتوس بزرگترین شهر

جالب است بدانید ایکیتوس بزرگترین شهر دنیاست که در اعماق جنگل آمازون قرار دارد و ۴۰۰هزار شهروند دارد و جالب‌تر اینکه هیچ گونه جاده ای برای رسیدن به این شهر وجود ندارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

معماریش حرف نداره

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…