تلگرام صفحه ۲۳

۰
0
زمان مطالعه: 12 دقیقه

کنترل خشم تلگرام صفحه ۲۳

عصبانیت باعث پوکی استخوان می شود

پزشکان می‌گویند: زمان عصبانیت هورمون‌های اسیدی در بدن ترشح می‌شود که باعث اختلال در جذب کلسیم و در نتیجه به مرور زمان موجب پوکی استخوان می شوند.یکی از بیماری‌هایی که ارتباط مستقیم با نوع تغذیه دارد، پوکی استخوان است . مصرف میوه و سبزیجات محیط اسیدی بدن را خنثی می‌کند و جذب املاح و ویتامین‌ها را افزایش می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مجسمه دنیا تلگرام صفحه ۲۳

بزرگترین مجسمه دنیا در هند

این مجسمه که ساختن آن ۱۰ سال طول کشید در کرالا قرار دارد. این مجسمه با الهام از افسانه رامایانا، ساخته شده است. در این افسانه گفته شده که عقاب بسیار بزرگی به نام رامایانا، در حال جنگ برای محافظت از کشور، به زمین سقوط کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پیوند زدن درخت ها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پروانه 1 تلگرام صفحه ۲۳

پروانه ای دارای دوجنسیت کامل

تصویر بالا مربوط به پروانه بسیار نادر می باشد که نیم نر و نیم ماده است. در قسمت پایین ومیانی شکم پروانه اندام جنسی به دو قسمت مذکر و مونث تقسیم می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گلبول قرمز1 تلگرام صفحه ۲۳
ساخت آزمایشگاهی گلبول قرمز با تمام ویژگی های گلبول قرمز واقعی

‏ساخت آزمایشگاهی ‎گلبول قرمز چیز جدیدی نیست اما مشکل این بوده است که داشتن همه ویژگی‌های یک گلبول قرمز طبیعی مقدور نبوده. به تازگی گلبول قرمزی ساخته شده که نه تنها تمام ویژگیهای طبیعی را دارد، بلکه چند آپشن اضافه هم مثل انتقال ‎دارو و شناسایی سموم دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

میوزین‌های شادی

هربار حس شادی به شما دست می‌دهد یا می‌خندید این میوزین‌ها هستند که چنین خرامان حس شادی را برای شما پدید می آورند.یکی از کارهای میوزین این است که هورمون اندورفین رو به همین ترتیبی که می‌بینید به سمت قشر جداری داخلی مغز ببرد و باعث شادی شود. در واقع این انیمیشنی که می‌بینید تصویر شادی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چشم پیازی1 تلگرام صفحه ۲۳
گربه چشم پیازی

تصویر بالا عکسی از گربه‌‌ای بریتانیایی است با چشم‌های عجیب معروف به چشم پیازی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اعتیاد2 تلگرام صفحه ۲۳
اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

میزان اعتیاد جوانان به مواد مخدر و قرص‌های روانگردان نسبت به سال ۲۰۰۱ نصف شده است.علت این امر، آموزش‌های فراوان ضد اعتیاد و وجود یک اعتیاد جدید به نام شبکه های اجتماعی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عکس العمل حیرت انگیز حیوانات

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بادوم زمین1 تلگرام صفحه ۲۳

بادام زمینی و خواص آن

طبق نتایج تحقیقات متخصصان تغذیه،خوردن بادام زمینی از گرسنگی شدید جلوگیری می‌کند و تاثیر مثبتی بر قلب دارد. مصرف بادام زمینی از بروز بیماری دیابت نوع دوم و آلزایمر نیز پیشگیری می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گیتورن4 تلگرام صفحه ۲۳

روستای گیتورن هلند با طبیعتی دیدنی

ونیز هلند لقبی است که به این دهکده ی زیبا داده اند.دهکده‌ای کاملا شگفت انگیز در قلب هلند که برخلاف ونیز ایتالیا، هیچ خیابانی در آن وجود ندارد و حمل و نقل تنها از طریق کانال آب انجام می شود. گردشگرانی که به قصد بازدید از این دهکده به آنجا سفر می کنند، مجبور هستند تا خودروی خودشان را در بیرون از دهکده متوقف کرده و با قایق به دهکده وارد شوند.بیشتر قایق هایی که در مسیر کانال رفت وآمد می کنند، موتورهای کاملا بی صدایی دارند و مسافران می توانند در سکوتی دلنشین از طبیعت لذت ببرند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 

مرگ کوسه

طبق یک باور شرقی، سوپ بالِ کوسه باعث افزایش قدرت جسمی می شود، که سالانه حدود ۸۰ میلیون کوسه پس از قطع شدن باله های آنها در اقیانوس بصورت زنده رها میشوند، کوسه در این شرایط منتظر مرگ است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مسواک خشک1 تلگرام صفحه ۲۳

دندان را با مسواک خشک تمیز کنید

قبل از استفاده از خمیر دندان، به مدت ۳۰ ثانیه، مسواک خشکی را روی دندان بکشید. این کار جرم دندان را تا ۶۰ درصد و خون ریزی لثه را به نصف کاهش می دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پرلایت1 تلگرام صفحه ۲۳

سنگ آتشفشانی مالاریا را نابود می‌کند

محققان انگلیسی می‌گویند نوعی سنگ آتشفشانی به نام پرلایت که دارای ترکیبات اسیدی است، برای مقابله کم هزینه و مؤثر با پشه‌های مالاریا قابل استفاده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

حمام کردن با مارها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

زمین تلگرام صفحه ۲۳

روی زمین نخوابید

دانشمندان معتقدند هنگام خواب باید حداقل ۳۰Cm با زمین ارتفاع داشته باشید. در غیر این صورت گرانش زمین باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک افتادگی اندام ‌ها می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

نهنگ تلگرام صفحه ۲۳

نهنگ گوژپشت

بررسی‌ها بر روی نهنگ‌های گوژپشت نشان داده‌اند که روش‌های ابتکارآمیز شکار نه تنها توسط نهنگ‌ها ابداع می‌شوند، بلکه با سرعت به دیگر نهنگ‌های دسته‌شان منتقل می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آبشار آلوچال درجنگل زیبای هیرکانی روستای ابر شاهرود

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قهوه تلگرام صفحه ۲۳

هر روز قهوه بخورید تا سر و کارتان به دکتر نیفتد

به گفته محققان، نوشیدن روزانه ۱ تا ۲ فنجان قهوه در روز برای سلامت ما مفید است . شواهد از وجود ارتباط میان مصرف قهوه با کسب نتایج مثبت برای سلامتی حکایت دارد.از قرار معلوم، نوشیدن قهوه در حد تعادل، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد .کسانی که قهوه می نوشند از چندین بیماری دیگر مثل دیابت و زوال عقل هم می توانند در امان بمانند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دهکده 1 تلگرام صفحه ۲۳

دهکده مرموز آنجیکونی کانادا

یکی از مرموزترین نقاط دنیا دهکده آنجیکونی در کاناداست ساکنان آن که بیشترشان ماهیگیر بودند ، در سال ۱۹۳۰ یک باره خانه خود را بدون اینکه چیزی بردارند ترک کردند و دیگر هیچ کسی آنها را ندید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شمشیر بازی پدر و پسر?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سنجاب تلگرام صفحه ۲۳

سنجاب‌ها عوامل پراکندگی جنگل‌های بلوط

یکی از عوامل پراکندگی جنگل‌های بلوط سنجاب‌ها هستند، آن‌ها بلوط‌ها را به اطراف می برند ، زیرخاک مخفی می‌کنند و به این صورت سالهای بعد کلی درخت بلوط در جنگل اضافه می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

انسولین تلگرام صفحه ۲۳

تولید انسولین از زهر حلزون توسط محقق ایرانی

محققان و پژوهشگران ایرانی از زهر نوعی حلزون، انسولینی ساخته اند که سرعت تاثیرگذاری آن بیشتر است و عوارض جانبی داروهای فعلی دیابت را ندارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دندان‌های قدرتمند جگوار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آبشار آهکی تلگرام صفحه ۲۳

آبشار آهکی کراویکا

عکس زیبای بالا آبشار کراویکا مشهور به آبشار نیاگارای بوسنی ، یک آبشار آهکی خارق‌العاده بر روی رودخانه ترِبیزات در کشور بوسنی می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ماهی 3 تلگرام صفحه ۲۳

هفته ای دوبار غذای دریایی بخورید

متخصصان تغذیه می‌گویند: یکی ازبهترین مواد غذایی درجهان ماهی و دیگر فرآورده‌های دریایی است. این دسته از مواد غذایی برای عملکرد خوب مغز و قلب و عروق و کلا برای تمامی اعضای بدن مناسب هستند. خوب‌ است بدانیم ماده ای درچربی ماهی وجود دارد که باعث پایین آمدن کلسترول خون ومحافظت قلب وجداره عروق می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

لحظه تولد بچه کروکودیل

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چشم آبی تلگرام صفحه ۲۳

چشمان آبی

جالب است بدانید همه انسانهای چشم آبی دنیا از یک جدّ واحد به وجود آمده اند. اگر چشمانی آبی دارید با همه افراد چشم آبی دیگر در سراسر دنیا فامیل هستید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ساحل ب تلگرام صفحه ۲۳

ساحل دریاچه مک دونالد

تصویر زیبای بالا سنگریزه‌ های رنگی دریاچه‌ مک دونالد در ایالت مونتانا در کشور آمریکا است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دیدن این کلیپ حال آدم رو خوب میکنه?❤️

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

زنان باهوش تلگرام صفحه ۲۳
زنان باهوش
روانشناسان می گویند: زنانى که بهره هوشى بالایى دارند در پیدا کردن همسر مشکل پیدا خواهند کرد، زیرا از طرفى آنها تنهایى را به بودن با شخص نامناسب ترجیح مى دهند و از طرف دیگر مردان از زنان باهوش واهمه دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شیر تلگرام صفحه ۲۳

زخمی شدن شیر و از بین رفتن یال

جالب است بدانید زمانی که شیر زخمی می شود، مقداری از یالش را از دست می دهد یال بلندتر نشان دهنده شیری است که هیچوقت شکست نخورده است .شیرهای نر سعی می کنند با شیرهایی که یال بلند دارند مبارزه نکنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آبشار بیشه در لرستان یکی از قشنگ‌ترین آبشارهای ایران ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

معده تلگرام صفحه ۲۳

از شر رفلاکس راحت شوید

کسانی که دچار رفلاکس هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند.مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حشره تلگرام صفحه ۲۳

حشرات باشکوه‌ترین ساکنان زمین

تصویر زیبای بالا عکس چند نوع حشره زیبا را نشان می دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

اولین پل معلق تمام شیشه‌ای ایران در شهر هیر اردبیل افتتاح شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چای 1 تلگرام صفحه ۲۳

نوشیدن چای

پزشکان تغذیه می‌گویند: نوشیدن چای، میکروب‌ های دهان را کاهش می‌دهد، به شرطی که تازه‌دم و کم‌رنگ باشد.چای مانده، در بدن تولید سم می‌کند و مصرف آن در دراز مدت باعث سردرد، تپش قلب و زخم معده می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قارچ تلگرام صفحه ۲۳

قارچ ژولیده

تصویر بالا عکس قارچ ژولیده است، قارچ ژولیده مایع سیاه رنگی دارد که پر از هاگ است و از خود تراوش می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چه صدایی داره

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شیر و عسل تلگرام صفحه ۲۳

معجون مفید شیر و عسل

پزشکان می گویند: شیر و عسل بخورید هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند، هم خاصیت ضدمیکروبی دارد و اگر گلو درد دارید با یک لیوان از این معجون گرم و خوشمزه گلودردتان را تسکین دهید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

انجیر تلگرام صفحه ۲۳

مانچیل خطرناکترین درخت دنیا

تصویر بالا مربوط به درخت مانچیل خطرناک‌ترین درخت دنیا است.هرگونه تماس با اجزای این درخت که بومی قاره آمریکا است، باعث سوختگی شدید پوستی می شود. میوه مانچیل شبیه سیب است که به آن سیب مرگ می گویند که سمی و کشنده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مسابقه گربه‌ها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آب هندوانه تلگرام صفحه ۲۳

خوردن آب هندوانه در تابستان

متخصصان تغذیه می گویند: اگر در تابستان و گرما زود عصبانی می‌شوید هر روز یک لیوان آب هندوانه بخورید. گرما و خستگی به شدت بر روی اعصاب تاثیر می گذارند و اگر در گرما زود عصبی می شوید هر روز یک لیوان آب هندوانه بخورید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ساحل چابهار تلگرام صفحه ۲۳

ساحل زیبای چابهار

فیتوپلانکتون‌ها دسته‌ای از پلانکتونها هستند که قادر به خودپروردگی می باشند. اغلب این موجودات بسیار ریز هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند اما اگر تعداد بسیار زیادی از آنها در آب تجمع داشته باشند ممکن است رنگ آب را سبز یا به رنگهای دیگر تبدیل کنند و گاه منجر به بروز پدیده شکوفایی جلبکی سرخ شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بازی حیوانات

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

نوشابه م تلگرام صفحه ۲۳

از نوشیدن نوشابه خودداری کنید

پزشکان می‌گویند : اگر مردم دنیا از نوشیدن نوشابه خودداری کنند‌ ، تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ میلیون دیابت پیشگیری خواهد شد. در ۲۰ سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته ولی مصرف شیر و لبنیات تنها حدود یک دهم درصد رشد کرده است. سرانه مصرف نوشابه در جهان حدود ۱۰ لیتر است و این یعنی میانگین مصرف نوشابه در ایرانیان ۴ برابر میانگین جهان است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کوسه سفید تلگرام صفحه ۲۳

حرکت کردن کوسه سفید

کوسه های سفید عجیب ترین الگوی مهاجرتی را در میان دیگر کوسه ها دارند. در حالی که کوسه های دیگر در یک مسیر مشخص خود را به مقصدشان می رسانند، کوسه سفید به صورت زیگزاگ و شانسی مهاجرت می کند و به نظر می‌رسد که هیچ الگو و برنامه‌ مشخصی برای این کار ندارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آبفشان استروکور‌ در‌ ایسلند یکی از خطرناکترین چشمه‌های آب گرم دنیا است ، به گونه‌ای‌ که هر چند دقیقه یک بار، آب داغ را تا ارتفاع ۳۰متری به بیرون پرتاب می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حرص و جوش تلگرام صفحه ۲۳

حرص و جوش زیاد مساوی است با بیماری ام اس

براساس تحقیقات پزشکان استرس ، فشار عصبی و حرص و جوش خوردن زیاد در هر سنی که باشید شما را مستعد ابتلا به بیماری ام اس می کند.با تسلط بر اعصاب خود و کاهش استرس خود را از خطر ام اس در امان نگه دارید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

یوز پلنگ 1 تلگرام صفحه ۲۳
نوار سیاه رنگی چشم یوزپلنگ

جالب است بدانید ‌نوار سیاه رنگی از گوشه چشم یوزپلنگ تا دهان امتداد می‌یابد که به خط اشک معروف است. این خط با جذب نور خورشید از انعکاس نور جلوگیری می‌کند و با کم کردن زنندگی نور خورشید، درست مانند عینک آفتابی، از چشمان یوزپلنگ محافظت می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حرکات اصلاحی برای دردهای مرتبط با دست و انگشتان و پیشگیری از آرتروز انگشتان برای اشخاصی که با گوشی و کامپیوتر سروکار دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سوئیس شهر لسرن تلگرام صفحه ۲۳

سوئیس شهر لوسرن

در سفر به کشور سوئیس از شهر لوسرن دیدن کنید .در سکوت و آرامش این منطقه و با دیدن بناهای دست نخورده قدیمی احساس می کنید به دور از دنیای مدرن به بهشتی بکر پا گذاشته اید که بیرون آمدن از آن بسیار سخت است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سیر تلگرام صفحه ۲۳

فواید مصرف سیر

مصرف منظم سیر به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می‌شود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان‌ها، بخصوص آئورت، شریان‌های عروق کرونر و مغز می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

اگر پرنده‌ها مانند انسان‌ها کار می‌کردند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کاکتوس تلگرام صفحه ۲۳

بزرگترین کاکتوس دنیا

بزرگترین کاکتوس دنیا در امریکا است که ۱۰ متر ارتفاع و ۲۵ تن هم وزن دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کیوی 1 تلگرام صفحه ۲۳

پرنده کیوی شکل

تصویر بالا پرنده‌ای کیوی شکل در نیوزلند است که فقط به خاطر شباهتش به میوه کیوی این اسم را رویش گذاشتند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حل شدن قرص در معده

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

فرش 2 تلگرام صفحه ۲۳

کشف فرش باستانی سالم در زیرزمین

تصاویر بالا عکس یک موزایک فرش تقریبا سالم است که کاوشگران در یک تاکستان در منطقه‌ای نزدیک شهر ورونا در ایتالیا کشف کرده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مرد 1 تلگرام صفحه ۲۳

استفاده از عینک آفتابی بیشتر از ۲ سال ممنوع

جالب است بدانید استفاده از عینک آفتابی بیش از ٢سال، ممکن است به کوری چشم منجر شود.شیشه های عینک به مرور زمان، زیر تابش اشعۀ خورشید فرسوده می شوند و قادر به جلوگیری از نفوذ اشعۀ ماورای بنفش نمی باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خانواده‌ای در کانادا صبح وقتی به حیاط منزل خود رفتند با منظره آب‌تنی گوزنی در استخرشان مواجه شدند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

یونان تلگرام صفحه ۲۳

جزیره‌ای سیمی در یونان

جزیره سیمی در یونان در طول قرن‌های گذشته مرکز تجارت اسفنج به شمار می رفت و امروزه نیز گردشگران می‌توانند انبوهی از اسفنج های دریایی را در مغازه های سوغاتی فروشی ببینند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کانگورو تلگرام صفحه ۲۳

سن بلوغ کانگورو

جالب است بدانید سن بلوغ کانگوروها دو سالگی است و طول عمر انها حدود ۲۰ سال می باشد .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شاهکار مهندسی آبشاری در ژاپن

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تخم مرغ تلگرام صفحه ۲۳
تخم مرغ منبع ویتامین B

پزشکان تغذیه می گویند : اگر احساس می کنید که به آسانی و بی دلیل عصبانی می شوید شاید میزان ویتامین B در‌ بدنتان کم است. این ویتامین احساس خشم و عصبانیت را کاهش می دهد و منبع طبیعی آن تخم مرغ می باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چشم 2 تلگرام صفحه ۲۳

زیباترین چشم قورباغه

زیبا‌ترین چشمان در میان جانوران از آن نوعی قورباغه سمی می باشد، این قورباغه بر خلاف ظاهر زیبایش یکی از سمی ترین جانوران دنیا می باشد به طوری که میتواند ۱۰ مرد بالغ را عرض ۳ دقیقه بکشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رفتار شبه مایع شن

این اتفاق وقتی می‌افتد که شن ریز با آب اشباع شده باشد و بصورت ناگهانی تحت شوک فشاری قرار بگیرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دریاچه تلگرام صفحه ۲۳

رودخانه کانیو کریستالس

تصویر زیبای بالا رودخانه کانیو کریستالس در کلمبیا است که از ابتدای تابستان تا اواخر پاییز، ۵ رنگ مختلف به خود می گیرد: زرد، سبز، آبى، سیاه و قرمز ….

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

عسل تلگرام صفحه ۲۳

ارده‌،‌شیره و خرما انرژی زا

پزشکان تغذیه می گویند : افراد سرد مزاج و افرادی که صبح ها با خستگی از خواب بر می خیزند در وعده صبحانه به جای مصرف پنیر و خیار و گوجه،از عسل و کره و ارده و شیره و خرما استفاده کنند.مصرف ارده شیره بسیار مقوی زا و پر انرژی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قدرت گاز گرفتن مورچه قرمز

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

نوشیدن 1 تلگرام صفحه ۲۳

نوشیدن آب سرد

پزشکان می‌گویند: نوشیدن ۲ فنجان آب سرد با معده خالی باعث افزایش سوخت و ساز بدن به میزان ۳۰% می شود. به همین خاطر در بسیاری رژیم های لاغری توصیه می شود که قبل از صبحانه آب سرد بنوشید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…