نحوه چیدمان مبل ال

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بدون شک مبلمان ال یکی از مبل‌های پرطرفدار در چیدمان داخلی به شمار می‌رود که با توجه به کوچک‌تر شدن روز به روز خانه‌ها استفاده از آن‌ها نیز بیشتر شده است.
چیدمان مبل ال

برای چیدمان مبل ال در منزل باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و آن گاه با تکیه بر این نکات به طرز هوشمندانه دکوراسیون خود را ترتیب دهید. معمولاً بیشترین زحمت زمانی نصیب شما می‌گردد که فضای کافی برای مبلمان در منزل وجود ندارد. در ادامه مجله دلتا ایده‌هایی از دکوراسیون مبل ال را برای شما علاقه مندان گردآوری کرده‌ایم.

قبل از اقدام به چیدمان مبل ال, بُعد مساحتی منزل را در نظر بگیرید. این مبلمان برای منازل کوچک بهتر جواب می دهد. برای چیدن این مبل از الگوهای خاصی استفاده می شود.

مبلمان ال

الگوهای چیدمان مبل ال

مبل ال

مبلمان ال طبیعتاً از نظر ظاهری شبیه به حرف انگلیسی L می باشد. این حرف در بسیاری از مکان‌ها و وسایل منشأ طراحی شده است. یعنی مبل‌ها به صورت افقی در کنار هم چیده می‌شوند و با یکدیگر زاویه ای ۹۰ درجه را شکل می‌دهند.

مبل ال دارای دو ضلع است که یکی از اضلاع از دیگری طویل است. گاهی این دو اضلاع به یکدیگر متصل می‌باشند و گاهی نیز به مجزا هستند، اما در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در هر دو حالت نماد حرف ال می باشند.

دکوراسیون مبل ال

مبل ال با کاناپه دو نفره

در طراحی مدل مبل ال با این الگو، فضای کمی برای تعداد افراد وجود دارد. از این رو بهتر است در خانه‌های با جمعیت کم مورد استفاده قرار گیرد. در این چیدمان، قسمت کوچک مبل به کاناپه متصل می‌شود. در روبروی مبل ال از مبل‌های تک نفره استفاده کنید تا دکوراسیون مربعی شکل در منزل به وجود آمده و در فضای اختیاری شما صرفه جویی شود. استفاده از میز عسلی در مقابل چیدمان مبل ال بسیار زیباست.

مبل ال با کاناپه دو نفره قرینه

در این حالت، دکوراسیون مبلمان ال با اضلاع برابر شکل می‌گیرد. احتمالاً فضای اختصاصی شما باید از مورد اول بزرگتر باشد. قرینه سازی کاناپه ممکن است فضا را کمی یکنواخت سازد. برای شکستن این یکنواختی باید از یک جلو مبلی نسبتاً بزرگ بهره مند شوید.

کاناپه

 

مبل ال جدا شونده

این وضعیت تمام مدل‌های بالا را در بر می‌گیرد. در این مواقع می‌توانید با استفاده از قسمت‌های تشکیل دهنده مبل ال، از مهمانان پذیرایی کنید و این قسمت‌ها را گاهی به شکل متصل و گاهی به شکل جدا قرار دهید. اضلاع مبل در این چیدمان با یک میز عسلی متصل می‌شود و دیگر نیازی نیست محیط داخلی خانه را با جلو مبلی و … اشغال سازید. این نوع مبلمان برای خانه‌های کم جمعیت استفاده می‌شود. در چنین چیدمانی می‌توان فضا را به دلخواه کم یا زیاد کرد. از این رو این وضعیت مناسب‌ترین حالت برای چیدمان مبل ال شناخته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید میز ناهار خوری مطلب “راهنمای خرید میز ناهار خوری” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۲:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…