فلکسی بل، معماری و دکوراسیون انعطاف پذیر

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معماران، با بکارگیری علم ومهارت والبته خلاقیت ذاتی خود می توانند فضاهای کوچک ما را به محیطی دلپذیر و با امکانات لازم و کافی تغییر کاربری دهند.
فلکسی بل

فلکسی بل، معماری و دکوراسیون انعطاف پذیر عنوان مطلبی است تالیف دکتر ابراهیم یوسفی که به طور اختصاصی در مجله دلتا  از نظرتان می گذرد.

با توسعه ی شهر نشینی در دوران معاصر و تمرکز امکانات رفاهی در شهر ها، سرانه ی فضای مسکونی برای مردم ساکن در کلانشهر های دنیا مانند نیویورک، توکیو، لندن و دیگر شهرهای پرجمعیت به سرعت درحال کاهش است که چالشی بزرگ پیش روی معماران و طراحان داخلی قرار می دهد.

فلکسی بل

یکی از چالش هایی که معماران مدرنیست با آن دست به گریبانند یکنواخت بودن زندگی در محیط های مدرن است. در واقع معماران، با ایده پردازی و یاری متخصصان مکانیک، درمواقع لزوم تغییرات دلخواه خود را در فرم و چیدمان فضاها اعمال کردند. با توانمندی معماران شرقی وبهره گیری از پارتیشن های کاغذی به راحتی توانستند تناسب فضاهای موجود را تغییر دهند و همین ایده موجب طراحی و ساخت بنا هایی شد که امکان تغییر موقعیت اولیه و ابعاد آن را میسر می کند که اصطلاحا فلکسی بل نامیده می شود..

معماری

از ساختمان هایی که اتاق های جنوبی آنها رو به آفتاب است و با ایده گرفتن از گل آفتاب گردان جابه جا می شوند تا آنهایی که با کوچکترین نیرو درفضا هایی داخلی می توانند تغییر مکان دهند در نوع خود می تواند توانمندی بسیارشگفت انگیزی باشد و به اصطلاح انعطاف را به بدنه ی خشک و یکنواخت سازه منتقل کند .تولد سبک و تکنیکی جذاب از دل این ایده ها معماری فلکسی بل یا انعطاف پذیر به وجود آمد، سبکی که درایران نیز از آن استقبال و خانه شریفی ها در تهران در قالب سبک جذاب فلکسی بل طراحی و اجرا شده است.

معماریهای خاص

از دل این سبک طراحان داخلی نیز کاری جذاب بیرون آورده اند  و با این ایده که وسایل و مبلمان کاربردهای گوناگون داشته باشند نمونه های اولیه برداشت هایی ازاین ایده در قالب مبلمان های تخت خوابشو را طراحی و از سال های پیش ،اولین نمونه این مبلمان ها ی تجاری و معروف را به بازار عرضه کردند که در نوع خود اولین جرقه های این سبک در بخش معماری داخلی بود.

معماری داخلی

در ادامه تخت خوابهای جمع شو در کمد یا سقف طراحی و ساخته شد و امروز با وسایلی در خانه ها سروکار داریم که مانند پاف های نشمین که خود میزجلوی مبل هستند و یا صندلی هایی که کمد و گنجه دارند و … چند کاربردی هستند. این طرح ها ی مبتکرانه به محیط های مختلف قابلیت های چندگانه بخشید ه است به عنوان مثال ، در اغلب رستوران ها میز و صندلی های جمع شوفراهم شده تا بتوان از این رستوران ها به عنوان سالن های جشن وبرپایی اجتماعات استفاده کرد.

معماری و دکوراسیون

این توانمندی ها سبکی را درطراحی داخلی پایه ریزی کرد که سبک مبلمان فلکسی بل شناخته می شوند و امروزه بخشی قابل توجه ازبازار معماری داخلی را به خود اختصاص داده اند. درهمین مورد شرکت های متعدد با تولید مبلمان آکاردئونی و پازلی، نیمکت ۶ متری را دریک بسته بندی به اندازه یک چمدان مسافرتی به فروش می رسانند و با طراحی چیدمان های بسیار، نظرمشتریان  را برای خرید جلب می کنند و یا با فروش مبلمان به شکل پازل در یک بسته بندی کوچک همراه با نقشه آن ، احساس علاقمندی شما را به طراحی وساخت مبلمان خانه تان بارور می کنند که احساس بسیار جذاب و دلخواهی است.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…