موس صورت چیست؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موس صورت از محصولات پایه یا زیرساز آرایش است که بافت منحصربه‌فردی دارد. موس صورت شبیه کرم پودر است، اما از نظر ساختاری با آن فرق دارد و سبک است.
موس صورت

کارهایی که قبل از استفاده موس باید انجام دهید

شست‌وشوی صورت

ابتدا با پاک ‌کننده‌ مناسب پوست، با نوک انگشتان‌ و به صورت دایره‌وار از پایین به بالا روی پوست بمالید؛ سپس پوست را با پارچه‌ای نرم یا حوله‌ کاغذی خشک کنید. پیش از استفاده از پاک‌ کننده پوست، باید نوع پوست را بشناسید و متناسب با آن، از پاک‌ کننده استفاده کنید.

موس صورت چیست

استفاده از تونر صورت

تونر کمک می‌کند چربی اضافی روی صورت کم شود و موس آسان‌تر روی پوست بنشیند. تکه‌ای پنبه گلوله ‌شده را به تونر آغشته کرده و آن را با ملایمت روی سطح پوست‌ صورت‌ بمالید. روی پیشانی، بینی و چانه‌ که به ناحیه T معروف است، تونر بیشتری بمالید. همیشه به یاد داشته باشید که پیش از استفاده از موس یا مواد آرایشی، حتما به صورت تونر بمالید.

استفاده از کرم مرطوب‌ کننده

درست بعد از استفاده از تونر، کمی مرطوب کننده پوست به صورت و گردن‌ بمالید تا لایه‌ای نازک روی پوست‌ قرار بگیرد؛ سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا مرطوب‌ کننده کاملا جذب پوست شود. بیش از حد از کرم مرطوب ‌کننده استفاده نکنید تا منافذ پوست‌ بسته نشود.

استفاده از نوعی بتونه آرایشی

اگر می‌خواهید آرایش صورت مدتی طولانی باقی بماند، باید نوعی بتونه آرایشی به کار ببرید. این محصول نه‌ تنها کمک می‌کند آرایش دوام بیشتری داشته باشد، بلکه باعث می‌شود خطوط و منافذ پوست کمتر دیده شود. هنگام استفاده از بتونه آرایشی ابتدا آن را به وسط صورت بمالید؛ سپس بتونه را با نوک انگشتان به اطراف صورت پخش کنید. بتونه‌های آرایشیِ بر پایه آب برای افرادی که مستعد جوش‌ هستند یا پوست چرب دارند، مناسب است.

کاربرد موس صورت

روش استفاده از موس آرایشی

با انگشت اشاره‌ لایه‌ای نازک از موس بردارید؛ سپس آن را با ملایمت و با ضربات آهسته به صورت‌ بمالید. البته استفاده از برس کمک می‌کند که سریع‌تر از نوک انگشتان، موس را روی صورت پخش کنید. هنگام استفاده از موس، به پیشانی، بینی، گونه‌ها و چانه بیشتر توجه کنید؛ زیرا این نواحی صورت به ‌سرعت چرب می‌شود.

هنگام استفاده از موس، ابتدا از وسط صورت شروع کنید و سپس کرم را به اطراف بمالید. این کار را با ضربات آهسته، کوتاه و رو به ‌پایین انجام دهید. به آن بخش از نواحی صورت که احتمالا لک دارد، بیشتر توجه کنید. موس بسیار سبک است و موقع استفاده از آن، راه تنفس پوست‌ بسته نمی‌شود. موس صورت پوشش سبک تا متوسطی برای صورت فراهم می‌کند. البته ممکن است نتواند تمام جوش های صورت را بپوشاند، اما ظاهر یکدستی به پوست می‌دهد.

استفاده از کانسیلر

کانسیلر نوعی کرم ‌پودر با غلظت بسیار زیاد و رنگ‌های مختلف است که می‌تواند لکه‌های صورت را به ‌خوبی بپوشاند. با استفاده از یک برس کوچک، روی هر نوع جوش یا لک روی صورت را با کانسیلر بپوشانید؛ سپس با یک برس بزرگ‌تر، موس یا کرم‌ پودر را به‌آرامی روی صورت بمالید. این کار باعث می‌شود موس و مواد آرایشی‌ کل روز به ‌خوبی روی صورت باقی بماند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع آرایش “اصول آرایش تابستانی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…