راهنمای خرید میز ناهار خوری

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین خرید میز ناهار خوری زمانی خواهد بود که متناسب با بودجه ، فضای منزل شما و دارای طرح و سبکی زیبا باشد تا آن را سال‌ها دوست داشته باشید. برای خرید عواملی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب آن‌ها را مد نظر بگیرید.
میز ناهار خوری

یک میز ناهارخوری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ میزناهار خوری جدید این روز‌ها کدامند؟ تنوع میزها و ترفند‌هایی که می‌توانید برای شناخت یک میز استاندارد به کار بگیرید، کدام هستند و… در این بخش از مجله دلتا پاسخ تمام این سوالات را خواهیم داد.

اندازه

هنگامی که شما مبل و میز ناهار خوری انتخاب می‌کنید، باید فضای موجود را مورد بررسی قرار دهید. قبل از خرید ناهار خوری حتما اندازه آشپزخانه را بررسی کنید. اگر آشپزخانه شما فضای زیادی ندارد یک میز ناهار خوری کوچک دونفره خریداری کنید.

میز ناهار خوری استاندارد

برای اینکه بتوانید یک میز استاندارد را از غیر استاندارد تشخیص بدهید از این روش‌ها استفاده کنید. برای تشخیص میز ناهار خوری استاندارد اول روی صندلی آن بنشینید اگر بلندی میز تا قسمت پایین قفسه سینه شما بود و اینکه فاصله آرنج تا بدن بیش تر از ۴۰ سانتی متر باشد میز ناهار خوری استاندارد است. در غیر این صورت میز استاندارد نبوده. حتما به این نکته توجه کنید چرا که در میزهای ناهار خوری غیر استاندارد بدن شما هنگام غذا خوردن راحت نخواهد بود.

خرید میز ناهار خوری

 صندلی ها

صندلی میز ناهار خوری استاندارد باید دارای زاویه ۹۰ درجه بین تشک زیرین با تکیه گاه باشد چرا که به هضم بهتر غذای شما کمک می‌کند. صندلی میز باید حالتی نرم و راحت داشته باشد. سعی کنید که صندلی میز خود را بدون دسته انتخاب کنید تا هنگام غذا خوردن راحت باشید.

 جنس میز ناهار خوری

  • شخصی که قصد خرید میز ناهارخوری دارد، می‌خواهد میزی باکیفیت خریداری کند تا سال‌ها قابلیت استفاده داشته باشد. پس کیفیت ساخت میز و چوب استفاده شده در آن بسیار مهم است.
    در بازار چهار نوع میز نهار خوری وجود دارد:
    نهار خوری چوبی
    نهار خوری فلزی
    نهار خوری mdf
    نهار خوری ملامینه

اگر می خواهید یک میز تا سالها برای شما کار کند یک میز ساخته شده از یک چوب سخت مانند چوب ماهون، گردو، افرا، بلوط و ساج انتخاب کنید.

میز ناهار خوری

 طراحی میز

اگر قرار است میز و صندلی را جداگانه خریداری کنید، حتما به اندازه و شکل و طرح آن‌ها توجه داشته باشید تا با هم جور در بیایند. اگر صندلی‌های دسته دار می خرید، مطمئن شوید که زیر میز جا می گیرند و ارتفاع آن‌ها با هم تضاد ندارد. روی صندلی در پشت میز بنشینید و فاصله پا و میز را اندازه کنید تا کوتاه یا زیادی بلند نباشد. همچنین، زیر میز را نیز کنترل کنید تا پایه های صندلی ها و میز با هم تداخل نداشته باشند.

میز ناهارخوری

میز ناهار خوری چند نفره بخرم ؟

اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پایین می‌رود. پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز معمولا ۶نفره و ۸ نفره‌ها هستند. اکثرا میزهای جمع‌وجور و کوچک برای صرف صبحانه و عصرانه در آشپزخانه قرار می‌گیرد و میزهای بزرگتر در سالن پذیرایی و برای میهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: اگر برای تزیین گوشه پذیرایی به دنبال ایده هستید، مطلب “راه‌های تزیین گوشه پذیرایی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…