چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نشیمن، یکی از پر‌رفت وآمدترین قسمت‌های خانه است و نیازمند داشتن یک طراحی دکوراسیون مناسب است، چیزی که باید بر اساس اصول و شرایط موجود در خانه انتخاب و پیش برده شود.
دکور اتاق نشیمن

اتاق نشیمن همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه شناخته می‌شود، قسمتی که تمامی اعضای خانواده و البته مهمان‌ها در آن جمع می‌شوند و زمان نسبتاً زیادی را به گفتگو و تماشای تلویزیون می‌پردازند. در این مطلب همراه مجله دلتا باشید تا مروری بر چگونگی چیدمان و دکور اتاق نشیمن داشته باشیم.

مبلمان در دکوراسیون نشیمن

یکی از مهم‌ترین اصول در دکوراسیون اتاق نشیمن نحوه چیدمان مبلمان است. باید مبل و صندلی را به گونه‌ای قرار دهید که تا حدودی روبه‌روی هم قرار بگیرند. بسیاری از افراد، مبلمان را به شکل ردیفی و چسبیده به دیوار قرار می‌دهند. در صورتی که باید در وهله اول میان دیوار و مبل فاصله‌ای قائل شد و بعد هم مبلمان را به شکل یکپارچه و با رعایت فاصله چیدمان کرد.

برای بهتر شدن این فرآیند بهتر است که از وسیله‌ای به عنوان نقطه کانونی استفاده کرده و بعد مبلمان را با مرکزیت آن چیدمان کنید. این نقطه کانونی می‌تواند یک تلویزیون، تابلو یا حتی یکی از مبل‌ها و… باشد. پس با برنامه دقیق، زمینه‌ای برای مبلمان تعیین کرده و بعد آن‌ها را چیدمان کنید.

مبلمان نشیمن

فرش در اتاق نشیمن

برای انتخاب فرش نشیمن، باید معیار‌هایی را در نظر داشته باشید. از آنجایی که رفت‌و‌آمد در اتاق نشیمن زیاد است، بهتر است که برای این بخش از خانه به سراغ فرش‌های گران قیمت یا لطیف و حساس نروید. علاوه بر این داشتن فرش‌هایی که ریشه‌ها و بافت آن‌ها بسیار بلند هستند نیز توصیه نمی‌شود. چراکه این نوع از فرش‌ها آلودگی و خرده‌ریزه‌های بسیاری را به خود می‌گیرند. همچنین باعث کثیف‌تر شدن فرش می‌شوند.

اتاق نشیمن

نورپردازی دکوراسیون نشیمن

اگر خانه‌ شما نورگیر طبیعی خوبی دارد، باید بدانید که چندین قدم جلو هستید. در این شرایط با انتخاب یک پرده نازک، می‌توانید پذیرای نور طبیعی خورشید به داخل خانه‌ باشید. اما اگر منزل به نسبت تاریک است، باید با انتخاب نورپردازی مدرن، جایگزین نسبتا خوبی برای آن پیدا کنید. بنا بر اینکه چه نوع نورپردازی را دوست دارید، انتخاب‌های مختلفی پیش رو دارید.

نورپردازی نشیمن

استفاده از گیاهان آپارتمانی در نشیمن

وجود گل ‌و گیاه آپارتمانی در دکور اتاق نشیمن، مزایای بسیاری دارد. البته این موضوع صرفا به اتاق نشیمن خلاصه نمی‌شود. می‌توانید از گیاهان آپارتمانی در جای‌جای خانه نیز بهره بگیرید. وجود گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون نشیمن در کنار افزایش زیبایی فضا، می‌تواند انرژی مثبت بسیاری را نیز در خانه به گردش درآورد.

گیاهان آپارتمانی

وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن

بخش جذاب و هیجان‌انگیز ماجرا استفاده از وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن است. می‌توانید با تهیه وسایل تزئینی متفاوتی از قبیل مجسمه، گلدان، تابلو و… دکوراسیون نشیمن خود را زیباتر کنید. برای این کار نیز راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد. می‌توانید با نصب تابلو‌هایی مکمل و یکپارچه روی دیوار یا قرارگیری آن‌ها روی یک شلف به این هدف برسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ست کردن رنگ پرده با مبلمان را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…