شارجه، پایتخت هنری امارات

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شارجه از شهرهای برتر گردشگری امارات و پایتخت فرهنگی این کشور است. وجود آثار باستانی و فعالیتهای فرهنگی در این شهر آن را در میان گردشگران شاخص کرده است.
دیدنی های شارجه

از دلایل شهرت شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات، وجود آثار تاریخی، فعالیت های فرهنگی متعدد و متنوع و همچنین معتبرترین دانشگاه امارات متحده عربی است. این موارد، سالانه باعث جذب گردشگران بسیاری به سمت این شهر می شود. به علاوه سواحل زیبا و تفریحات متنوع ساحلی و همچنین خط ساحلی طولانی شارجه و وجود هتل های بسیار در نزدیکی دریا را نباید در پر گردشگر بودن این شهر نادیده گرفت. مجله دلتا را با معرفی دیدنی های شارجه ورق بزنید.

آبنمای المجاز

دیدنی های شارجه آبنمای المجاز – Al Majaz Waterfront

آبنمای شارجه یک جاذبه سرگرم کننده خانوادگی در پایین تالاب خالد است. که پس از تاریکی هوا، با ترکیب موسیقی، چراغ‌ها، لیزر و پاشیدن ستون‌های آب نمایش پنج دقیقه‌ای قابل توجهی را اجرا می‌کند.
گذشته از کافه‌ها و فست‌فودهای خیابانی، تفریحات دیگری مانند مینی گلف، پارک آبی (تفنگ آبی)، زمین بازی، باجه گرفتن عکس و قایق سواری در انتظار بازدید کنندگان است.

موزه تمدن اسلامی شارجه

موزه تمدن اسلامی دیدنی های شارجه

این موزه زیبا در یک قدمی آب نمای شارجه قرار دارد. گالری‌های طبقه پایین این موزه توصیف‌کننده جنبه‌های مختلف دین اسلام، از جمله مراسم و اهمیت حج و دستاوردهای علمی عرب، به ویژه در ریاضیات و نجوم است. طبقات بالایی نیز به ۱۴۰۰ سال هنر اسلامی و صنایع دستی، از جمله سرامیک، چوب، منسوجات و جواهرات اختصاص داده شده است. موزاییک زودیاک زیر گنبد مرکزی را از دست ندهید.

موزه میراث شارجه

منطقه میراث شارجه دیدنی های شارجه

این موزه خلاقانه به منظور شناخت آسان فرهنگ و سنت‌های اماراتی برای بازدیدکنندگان طراحی شده است. هر یک از پنج گالری، زوایای مختلف زندگی محلی از زندگی در صحرا و ارزش‌های مذهبی گرفته تا مراسم تولد و دفن،و مراسم عروسی را نشان می‌دهد. فراوانی اشیا اصیل و با کیفیت و قاب‌های انگلیسی بسیار عالی، یک تجربه رضایت بخش و آموزشی را در اینجا ایجاد کرده است.

پارک صحرا شارجه

پارک صحرا شارجه 

این پارک کویری شامل چهار سالن در فضای هزار متر مربعی است. از جمله این سالن‌ها می‌توان به موزه تاریخ طبیعی، موزه گیاهی و مزرعه کودکان اشاره کرد که در آن کودکان می‌توانند بزها، شترها و اردک‌ها را نوازش کنند و به آنها غذا بدهند و سوار اسب‌ها و شترها بشوند.
افعی‌ها، فلامینگوها، گربه‌های وحشی، میمون‌ها، کفتارها، گرگ‌ها و پلنگ‌های با شکوه عربی همگی در این مکان زندگی می‌کنند. زمین‌های پارک نیز شامل امکانات متنوعی مانند کافی شاپ و فضاهای مناسب پیک نیک است.

القاسبه

القاسبه

از دیدنی های شارجه مجموعه تفریحی القاسبه است. این مجموعه ترکیبی از کافه‌ها، چرخ و فلک‌ها، قایق‌سواری، مغازه‌ها، آبنمای کوچک موزیکال و چشم امارات (یک چرخ و فلک ۶۰ متری) است. بهترین زمان بازدید از القاسبه عصرهاست. البته اگر شلوغی را دوست ندارید جمعه و شنبه شب ها به این مکان سر نزنید.

موزه دریایی

موزه دریایی دیدنی های شارجه

موزه دریایی شارجه یکی از موزه‌های جذاب برای نشان دادن و معرفی تاریخ دریایی امارات است. می‌توانید در آنجا از جهازها (نام عمومی انواع شناورهای چوبی)، تجهیزات ماهیگیری و صید صدف دیدن کنید و برای نیم ساعت و یا بیشتر در تخیلات خود غرق شوید.

آکواریوم شارجه

آکواریوم دیدنی های شارجه

در آکواریوم شارجه، می‌توانید به موجودات دریایی ساحل غربی و شرقی امارات نزدیک شوید بدون اینکه پایتان خیس شود. در زیر آب انواع جانوارن دریایی مانند عروس دریایی، کوسه و همچنین طبیعت دریایی مانند تپه‌های مرجانی، مانگروها و دیگر زیستگاه‌های آبزی محلی را مشاهده خواهید کرد.

مسجد النور

مسجد النور

در میان زیباترین مساجد از ۶۰۰ مسجد موجود در شارجه، النور دارای منظره‌ای رویایی از تالاب خالد است. این مسجد تنها مسجد امارات است که به روی غیر مسلمانان باز می‌شود. در یک تور یک ساعته به مدیریت مرکز غیرانتفاعی ارتباطات فرهنگی شارجه، می‌توان از این مسجد بازدید کرد. تورها همراه با جلسه پرسش و پاسخ است. در بازدید می‌توانید همراه خود دوربین داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “با تفریحات لاکچری دبی آشنا شوید!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…