دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

پارچه های مناسب لباس تابستانی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهمترین فاکتور در انتخاب لباس تابستانی، توجه به الیاف تشکیل دهنده پارچه آن است.
انتخاب لباس تابستانی

هر فصلی پارچه‌های مخصوص خود را دارد که بیشتر از آنها در تهیه انواع لباس استفاده می‌شود. برای انتخاب لباس تابستانی هم بهتر است از پارچه‌های خنک و مناسب این فصل استفاده کنید. برای آشنایی با انتخاب لباس تابستانی بر اساس پارچه، با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

لباس تابستانی نخی

لباس تابستانی نخی

ویژگی خاص پارچه‌های نخی، امکان عبور هوا از بین الیاف ظریف آن است. می‌توان گفت پارچه‌های نخی برای هر آب و هوایی مناسب است. آنها را هم در هوای گرم و خشک و هم در هوای مرطوب می‌توان پوشید. اما لباس‌های نخی مناسب ورزش کردن نیست، چون رطوبت را در خود نگه داشته و باعث سرماخوردگی می‌شود.

لباس‌های نخی اگرچه بهترین انتخاب تابستانی است، اما برای استایل مجلسی مناسب نیست، چون هم زود چروک می‌شود و هم فرم روزمره‌ دارد؛ مگر اینکه الیاف نخی در لباس مورد نظر شما با برخی الیاف مصنوعی دیگر ترکیب شده باشد.

برای شستن این لباس‌ها، بهتر است آنها را در خشک‌کن نگذارید و در هوای آزاد خشک کنید تا کمتر چروک شود.

لباس تابستانی کتان

لباس کتان

کتان یا همان لینن از گیاه کتان درست شده و خنکی و حس تازگی خاصی دارد. مزیت کتان نسبت به نخ این است که کمتر چروک و آسان‌تر صاف می‌شود؛ پس اگر اتو کشیدن دوست ندارید، لباس‌های کتان بهترین انتخاب است.

به دلیل تراکم بالای پارچه، کتان معمولا دوام بالاتر و قابلیت تنفس بیشتری دارد و بسیار سبک است. لباس‌های کتان کاربردی و برای هر موقعیتی مناسب است. چون کتان فرمی شبیه جین دارد، یک شلوار کتان بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی است که می‌خواهید یک تیپ روزمره و راحت داشته باشید.

لباس تابستانی ریون

لباس‌ ریون

ریون، الیاف مصنوعی است که از درخت گرفته شده و حسی شبیه به ابریشم، پنبه یا لینن دارد. پارچه‌های ریون یکی از بهترین گزینه‌ها برای هوای گرم و خشک است، اما به این دلیل که از الیاف طبیعی نیست، به اندازه لباس‌های نخی قابلیت عبور هوا ندارد و بنابراین برای هوای مرطوب نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد.

البته چون ریون بافت ظریف‌تری نسبت به لبا‌س‌های نخی دارد، انتخاب مناسبی برای لباس‌های مجلسی یا شومیزهای تابستانی سبک، لطیف و راحت است. انتخاب رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و رنگ‌های پاستلی ‌برای جنس ریون، درخشش بیشتری برای فصل تابستان دارد و استایل زیباتری می‌سازد.

لباس تابستانی

لباس‌ تابستانی با الیاف ترکیبی

برخی پارچه‌ها با الیافی از نخ، پلی استر، اسپاندکس، نایلون و کتان که در ترکیب با یکدیگر هم خنک است و هم فرم زیبایی دارد. برخی از این پارچه‌های ترکیبی در انواع لباس ورزشی به کار می‌رود که برای فصل تابستان بسیار مناسب است. مزیت این لباس‌ها نسبت به یک تیشرت نخی ساده این است که به جای جذب رطوبت، آن را از خود عبور داده و اجازه خشک شدن عرق را روی بدن می‌دهد؛ بنابراین در طول فعالیت‌های ورزشی هم خنک و هم خشک می‌مانید .

همچنین الیاف ترکیبی بیشترین کاربرد را در انواع لباس مجلسی دارد. این پارچه‌ها معمولا بهتر روی بدن فرم گرفته و کمتر چروک می‌شود. این پارچه‌ها معمولا رنگ‌بندی‌های درخشانی دارد که برای انواع بلوز یا پیراهن مجلسی تابستانی عالی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لباس تابستانی “۱۰ مدل ست لباس مردانه تابستانی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۴:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds