انتخاب کت و شلوار مردانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر مردی بخواهد با کت و شلوار شیک و جذاب باشد، باید در انتخاب این لباس، نکاتی را در نظر بگیرد.
کت و شلوار مردانه

طول و بلندی مناسب شلوار

برای انتخاب طول مناسب شلوار، توجه داشته باشید که شلوار از پایین باید در هنگام ایستادن روی کفش، روی یک فاصله کوتاه کمی شکسته شود. این خم شدن باید طبیعی باشد، بنابراین نباید خیلی زیاد باشد که باعث شل شدن شلوار روی کفش شود. این خم‌ها از جلو است و از پشت، شلوار باید کاملا راست باشد.

کت مردانه

انتخاب سایز مناسب کت

کت باید طوری باشد که وقتی آن را می‌پوشید روی گردن بچرخد؛ بدون اینکه تنگ یا سفت باشد. شانه‌ها نیز باید بدون هیچ‌گونه چروک خوردگی و کاملا صاف باشد و خطی که به آستین کت می‌رسد، باید به طور کامل بالای مفصل شانه قرار بگیرد؛ یعنی نباید به سمت بازو یا به گردن محدود شود. دقت کنید کت و شلوار باید بر روی بدن بدون چین و چروک و کجی باشد.

هنگام بستن دکمه‌های کت، دقت کنید دکمه‌ها باید در راستای سطح بدن باشد، یعنی هیچ‌گونه برجستگی و برآمدگی در شکم یا قفسه سینه نداشته باشد. همچنین توجه داشته باشید وقتی دکمه‌های کت را می‌بندید، بدون فشردگی بوده و بیش از حد محکم نباشد.

کت شما باید کاملا شکل و قالب بدن را بگیرد. آستین کت باید مستقیما بر روی بازو باشد و حدود یک سانت هم روی مچ دست قرار بگیرد. در حالت عادی وقتی صاف ایستاده‌اید، آستین پیراهن باید حدود یک سانت از آستین کت بیرون باشد.

چاک کت مردانه

انواع چاک پشت کت

معمولا سه نوع چاک در پشت کت‌ها است: کت‌های تک چاک که بیشتر کت‌ها را شامل می‌شود. کت‌های دو چاک که رسمی‌تر است و کت‌های بدون چاک که آزادی حرکت را محدود می‌کند.

بالای شلوار (جایی که می‌نشینید) باید صاف و بدون چین و چروک یا انحنا بوده و نباید بیش از حد تنگ باشد تا شما را ناراحت کند. هنگام نگاه کردن به کت و شلوار از پشت، چاک کت باید بدون هیچ‌گونه انحنا یا کشیده شدن در هر جهت، سر جای خودش باشد.

در آخر اگر کت و شلوار دقیقا اندازه شما است، فکر نکنید تحت هر شرایطی باید آن را انتخاب کنید. گاهی با اینکه کت و شلوار سایز مناسبی دارد، اما وجود چین و چروک در هر قسمت آن باعث می‌شود جذابیت کمتری داشته باشید. یک کت و شلوار مناسب را با اندازه بدن و شکل خود انتخاب کنید که نه خیلی شل و نه خیلی تنگ باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع ست لباس مردانه “۱۰ مدل ست لباس مردانه تابستانی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…