اسفنج آرایشی و کاربرد آن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوتی بلندر یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین لوازم آرایشی در دنیای میک‌آپ است و جایگاه خاصی در لوازم آرایشی هر شخص دارد.
بیوتی بلندر

حدود پانزده سال از معرفی اسفنج‌های آرایشی اشکی معروف که شکل تخم مرغی با نوک تیز دارند و معمولا به رنگ صورتی هستند می‌گذرد. این اسفنج‌های اشکی که با نام تجاری بیوتی بلندر (BeautyBlender) شناخته می‌شوند تاثیر زیادی در حرفه‌ای‌تر شدن و زیباتر شدن آرایش دارند. با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از بیوتی بلندر

اسفنج آرایشی باید خیس استفاده شود. یک اسفنج مرطوب نه تنها باعث می‌شود پوست مرطوب و بدون رگه‌ای داشته باشید، بلکه از هدر رفتن کرم پودر گران نیز جلوگیری می‌کند. وقتی یک بیوتی بلندر را خیس می‌کنید، آب باعث می‌شود باد کند و اندازه‌اش بزرگ شود. با این کار آرایش شما به بهترین نحو با پوست شما ترکیب می‌شود و میک‌آپ شما بی‌عیب و نقص خواهد شد.

رنگ‌های بیوتی بلندر

آیا می‌دانستید که رنگ‌های مختلف بیوتی بلندر برای اهداف خاصی تعبیه شده‌اند؟ بیوتی بلندر صورتی معروف Original نام دارد و با تمام محصولات استفاده می‌شود. اما اگر می‌خواهید کرم پودر ‌های تیره یا برنزه‌کننده‌ها را استفاده کنید، بهتر است از بیوتی بلندر مشکی که نام آن Pro است استفاده کنید. اسفنج سفید یا Pure به طور خاص برای اعمال محصولات مراقبت از پوست طراحی شده است.

شکل ظاهری

این اسفنج ها تخم مرغی شکل هستند به همین دلیل می‌توانید از لبه‌های گرد آن برای اعمال میک‌آپ به بخش‌های بزرگ صورت خود استفاده کنید؛‌ مثلا گونه و پیشانی. از لبه‌های تیز برای اعمال میک‌آپ به بخش‌هایی که به آن‌ها دسترسی ندارید یا نیاز به دقت دارند، استفاده کنید؛ مثلا کنار بینی، زیر چشم و کنار لب. همه چیز را ترکیب کرده و از شکل تخم‌مرغی این اسفنج به نحو احسن استفاده کنید.

بیوتی-بلندر-آرایشی

مراقبت از پوست

می‌توانید از این اسفنج ها برای مراقبت از پوست خود هم استفاده کنید، زیبایی‌شناسان در اصل محصول را برای اعمال محصولات مراقبت از پوست درست کردند. قبل از استفاده از آن برای اعمال مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های ضدپیری، حتما آن را خیس کنید. با این روش اسفنج محصولات را به خودش جذب نخواهد کرد.

استفاده از بیوتی بلندر خشک

با اسفنج آرایشی خشک می‌توان اشتباهات آرایشی خود را تصحیح کرد. اگر هنگام میک‌آپ اشتباهی مرتکب شوید، بیوتی بلندر می‌تواند شما را نجات دهد. اگر بیش از حد روی گونه‌های خود رژگونه زده‌اید، از یک اسفنج خشک برای ملایم‌تر کردن رنگ آن استفاده کنید. همچنین اگر سایه‌ شما ریخته است، آن را با یک بیوتی بلندر تمیز کنید.

مراقبت از بیوتی بلندر

اسفنج ها باید تمیز نگه داشته شوند. هر بار که از آن‌ها استفاده می‌کنید، آن را با مقدار کمی شامپو بچه و آب یا شوینده‌ مخصوص بشویید. آب گرم برای کشتن میکروب‌ها و باکتری‌ها مناسب است و پیش از این که اسفنج را به ظرف خود بازگردانید، حتما از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر آن، قرار دادن اسفنج در محیط تاریک و مرطوب باعث می‌شود باکتری و کپک در اسفنج رشد کند.

حتی در صورت تمیز نگه داشتن بیوتی بلندر، توصیه می‌شود که آن را هر سه ماه یک بار عوض کنید. و وقتی سه ماه از آن استفاده کردید، می‌توانید از آن برای مقاصد دیگری مثل طراحی ناخن یا پاک کردن آرایش یا پاک‌ کردن لکه از لباس‌ها استفاده کنید. راه‌های خلاقانه‌ بسیاری برای استفاده از این تخم‌مرغ پیر وجود دارد. این اسفنج ها انقلابی در دنیای میک‌آپ به وجود آورده است.  شما چه فکر می‌کنید؟ آیا همین الان بیرون می‌روید و یک بیوتی بلندر برای خود می‌خرید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با اصول آرایش چهره مطلب “رنگ لنز چشم مناسب با رنگ پوست شما چیست؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…