آلانیا؛ مروارید زیبای ترکیه

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آلانیا، از شهرهای ساحلی ترکیه، ترکیبی بی‌نظیر از دریا و جنگل است و با آرامش و منظره‌های تکرار نشدنی خود گزینه‌ای خاطره‌انگیز برای گردشگران خواهد بود.
جاذبه های گردشگری آلانیا

آلانیا از شهرهای تاریخی جنوب ترکیه است که در ۱۳۵ کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. سواحل وسیع  و زیبای شنی، هتل‌ها و رستوران‌های متعدد و طبیعت بکر و زیبا، این شهر ساحلی را تبدیل به تفریحگاهی تابستانی پرطرفدار کرده است. مجله دلتا را با گشت و گذاری دلچسب در جاذبه های گردشگری آلانیا ورق بزنید.

 قلعه آلانیا 

 قلعه آلانیا جاذبه های گردشگری آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا را در آثار تاریخی بی‌نظیرش می‌توان جستجو کرد. یکی از این دیدنی‌ها، قلعه آلانیا است که تنها قلعه باقی مانده از دوران سلجوقی است. این قلعه شامل کلیسای آیا یورگی، مسجد سلطان سلیمان قانونی، آرامگاه سلطان آکشابه، حمام سلجوقی، اماکن باستانی، آرامگاه سیتی زینب کاخ سلطان علاء‌الدین، آب‌انبارهای کوچک و بزرگ، فانوس دریایی و زندان بوده و یک خزانه تاریخی است.

پس از گشت و گذار در فضای زیبا و تاریخی قلعه می‌توانید صبحانه یا نهار خود را در رستوران‌هایی که در مسیر و اطراف قلعه وجود دارد، میل کنید. بی‌شک منظره این رستوران‌ها به دریا و شهر آلانیا طعم دلچسب غذا‌ها را دو چندان خواهد کرد.

موزه کیزیل‌کولی

موزه کیزیلکولی جاذبه های گردشگری آلانیا

یکی دیگر از دیدنی‌های آلانیا موزه کیزیل‌کولی است. این برج ۵ طبقه یک اثر به جا مانده از دوران سلجوقی و مربوط به قرن سیزدهم است. در موزه می‌توانید انواع فرش، کالاهای خانگی، اسلحه و اشیاء ساخته شده با دست را که آثاری از عصر پالئولیتیک تا دوره عثمانی است، مشاهده کنید.

خرابه های محمودلار

خرابه های محمودلار جاذبه های گردشگری آلانیا 

خرابه‌های محمودلار آلانیا که کلیسای بزرگ نیز نامیده می‌شود در دامنه‌های کوتاه و بلند سواحل این شهر ساخته شده است. جاذبه‌های توریستی این شهر شامل کلیساها، حمام‌ها، آب انبارها، خانه‌های مسکونی‌، یک تئاتر کوچک، جاده‌های ستونی و عبادتگاه می‌شود.

مسجد امیر بدرالدین

مسجد امیر بدرالدین جاذبه های گردشگری آلانیا

مسجد امیر بدرالدین که امروز مسجد آندیزلی  Andızlı نیز نامیده می‌شود نام خود را از درخت سرو اطرافش گرفته است . مسجد آلانیا در سال ۱۲۲۷ به دستور امیر بدرالدین ساخته شد. در این مسجد یک مناره متوسط سنگی منحصر به فرد وجود دارد و منبر آن یکی از نمونه‌های جالب کنده‌کاری است.

ساحل پرتقال

ساحل پرتقال جاذبه های گردشگری آلانیا

لذت بردن از منظره زیبای پس زمینه کوه توروس یکی از برترین چشم‌اندازهای آلانیا به شمار می‌رود. در این ساحل نیز کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارند، اما نکته عالی آن وجود ورزش های آبی مانند جت اسکی است که برای گردشگران تور آلانیا که به دنبال هیجان هستند گزینه بسیار مناسبی است. رودخانه دیم (Dim) در این ساحل به دریا می‌رسد و لذت شنا در آب سرد آمده از این رودخانه را دوچندان می‌کند. کف دریا در این ساحل  شنی و سنگی است و با شفافیت خود زیبایی بی‌نهایتی را به علاقه‌مندان هدیه می‌کند.

کلیسای آیا یورگی

کلیسای آیا یورگی

این کلیسای کوچک که در داخل قلعه آلانیا قرار دارد و با نام آیا یورگی شناخته می‌شود، در قرن ششم میلادی ساخته شده و مربوط به دوره بیزانس است. این بنا جزو نادرترین بناهای دوره قبل از اسلامیت ترک‌ها به شمار می‌رود و با بالا رفتن اهمیت دینی در گذر زمان به کلیسای جامع درآمده است.

شهر تاریخی المپوس

شهر تاریخی الیمپس

شهر باستانی المپوس از شهرهای بسیار قدیمی و کهن آنتالیا محسوب می‌شود، قدمت این شهر باستانی را باستان‌شناسان به ۸۰ سال قبل از میلاد نسبت می‌دهند. این شهر باستانی چندین بار مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و به شدت آسیب دید. اگر شما در تور آنتالیا به شهر باستانی المپوس بروید فقط ویرانه‌ای از شهر باستانی المپوس را مشاهده می‌کنید که با وجود این همه ویرانی، هنوز زیبایی خود را دارد.

خرابه های سیدرا

خرابه های سیدرا

این شهر ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در محلی مابین کارگاجیک و سکی امروز، بالای یک تپه بنا شده است. نگاره‌های باقیمانده از شهر سیدرا حکایت از رومی بودن ساکنان این شهر می‌دهد.

ساحل کی‌قباد

ساحل کی قباد

ساحل کی‌قباد یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری آلانیا است. یکی از نکات برجسته این ساحل کم عمق بودن آب آن است، که آن را به جای خوبی برای شنای کودکان تبدیل می‌کند. ساکنان محلی به دلیل وجود گلهای فراوان در این ساحل در فصل بهار و تابستان به آن گل کاغذی Bougainville می‌گویند. فانوس دریایی آلانیا و مجسمه یادبود آتاتورک نیز در نزدیکی این ساحل قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “دیدنی‌های تایوان از نمای نزدیک” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در ۲:۲۶ ب٫ظ

    جذاب ودیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…