طراحی و چیدمان اتاق نشیمن

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اتاق نشیمن یکی از قسمت‌های مهم در حانه است و همین موضوع هم باعث می‌شود توجه به دکوراسیون آن، از توجه ویژه‌ای برخوردار شود.
چیدمان اتاق نشیمن

برای اینکه بتوانید خانه‌ای زیبا داشته باشید باید به تمام نکات و الزامات در طراحی منزل خود دقت کنید. چیدمان اتاق نشیمن یکی از موارد حائز اهمیت است که باید تمام دقت و امکانات به کار گرفته شود تا حساس‌ترین نقطه خانه که مرکز اصلی توجهات است به بهترین نحو ممکن ساخته و پرداخته شود. در ادامه با این بخش از مجله دلتا همراه باشید.

۱-اتاق‌های کوچک و کم جا باید پرنور و دلباز باشند. اگر حس می‌کنید که دیوارهای اتاق نشیمن شما هر لحظه دارند به شما نزدیک‌تر می‌شوند، برای دکوراسیون آن باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. چیدمان اتاق باید دلباز باشد و اغلب قطعات مبلمان تقریبا همرنگ دیوارها باشند. با این کار نشیمن شما بزرگ‌تر به نظر رسیده و آن احساس خفگی از بین می‌رود.

طراحی اتاق نشیمن

۲- در طراحی و چیدمان اتاق نشیمن، سالن یکسره خانه خود را با کمک کابینت و کمد، به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. نقشه کشی یکسره مزایای فراوانی دارد اما همه دوست دارند بین اتاق‌های مختلف خانه مرزبندی بصری و فیزیکی وجود داشته باشد. هیچکس دوست ندارد حس کند که در اتاق نشیمن غذا می‌خورد. یکی از راهکارهای ساده برای این مشکل، قرار دادن کمد یا کابینت پشت کاناپه نشیمن است. این وسیله به عنوان یک خط مرزی عمل کرده و فضاهای مختلف را از هم جدا می کند.

۳- از زیاد شدن وسایل و مبلمان نترسید. به ماهیت و کاربری نشیمن خود اجازه دهید چیدمان و مبلمان اتاق را تعیین کند. در این طراحی و چیدمان اتاق نشیمن ، نشیمنی را می‌بینید که محل میزبانی از مهمانان و گپ و گفت دوستانه است. به همین دلیل انواع و اقسام مبل و صندلی و کاناپه دور تا دور اتاق چیده شده و همگی رو به مرکز اتاق قرار گرفته اند.

۴- پس زمینه تلویزیون باید همرنگ خود تلویزیون باشد. کسی هست که از تماشای برنامه محبوبش در یک تلویزیون بزرگ در اتاق نشیمن لذت نبرد؟ اما وقتی این صفحه نمایش خاموش باشد، وسیله ای کاملا بیهوده محسوب می‌شود. در واقع اگر پس زمینه آن تیره و همرنگ تلویزیون نباشد، برای بسیاری از افراد یک مستطیل سیاه و آزاردهنده به شمار می‌رود که بقیه دکوراسیون اتاق را تحت الشعاع قرار میدهد. در این طراحی و چیدمان اتاق نشیمن پس سطح پشت تلویزیون را به رنگ تیره دربیاورید تا با هم ادغام شوند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

۵- در این طراحی و چیدمان اتاق نشیمن با رنگ زدن قرنیز بالای دیوار، از مرتفع بودن سقف خانه تان نهایت استفاده را ببرید. دیوارهای بلند مزایا، و البته دردسرهای خود را هم دارند. فضا را بزرگ و دلباز می‌کنند اما بعضی اوقات به نظر میرسد که این ارتفاع تمامی ندارد و خانه شبیه غار می‌شود. در تصویر بعدی شاهد استفاده از یک حقه زیرکانه طراحی داخلی هستیم. همانطور که می‌بینید قرنیز بالای دیوار به رنگ آبی نفتی درآمده. با این کار نه تنها ارتفاع اضافی دیوار به یک ویژگی جذاب در دکوراسیون تبدیل شده، بلکه کمی گرما و حرارت هم به فضای خانه اضافه شده.

۶- برای جلوگیری از محدود شدن فضای نشیمن، از مبلمان و اثاثیه متنوع و گوناگون استفاده کنید. کاناپه‌های تاشو و بزرگ هم اتاق را پر می‌کنند و هم جای زیادی برای نشستن دارند. اما در هر نشیمنی قابل استفاده نیستند. افرادی که اغلب اوقات مهمان دارند، باید نشیمن خود را تا حد ممکن به یک فضای منعطف و راحت تبدیل کنند. صندلی دسته دار تاشو، صندلی پایه بلند، و باقی صندلی‌هایی که در این نشیمن به کار رفته اند در صورت نیاز جابجا شده و ابزار آسایش و راحتی مهمانان را فراهم می‌کنند.

چیدمان اتاق نشیمن
۷- می‌خواهید تلویزیون را بالای شومینه نصب کنید؟ هیچ ایرادی ندارد. این موضوع همیشه بحث داغی در دنیای دکوراسیون داخلی بوده. شخصا عقیده دارم که هر خانه و اتاقی باید نسبت به شرایط خاص خودش دکور شود. به نظر من درخصوص این نشیمن بزرگ و یکسره، تصمیم درستی گرفته شده.
مبلمان و کاناپه ها به قدری با تلویزیون فاصله دارند که موقع تماشای آن، گردن بیننده اذیت نشود. نکته دوم اینکه تلویزیون از هر نقطه و موقعیتی در اتاق قابل رویت است. مواقعی که افراد برای تماشای بازی ورزشی دور هم جمع می‌شوند این نکته اهمیت دارد چون بعضی بعضی ها روی کاناپه نشسته و چشم از تلویزیون برنمی‌دارند و بعضی دیگر سرپا ایستاده و از فاصله دورتر تماشا می‌کنند. علاوه بر همه این موارد، صاحبخانه می‌تواند هر موقع که بخواهد تلویزیون را از زندگی خود حذف کرده و آن را داخل تورفتگی سمت چپ شومینه قرار بدهد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع کابینت مطلب ” کابینت کلاسیک چیست”را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۳۴ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…