طراحی حیاط خلوت زیبا و مدرن

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن اوقات خوش در خانه می‌توانید با چند راهکار ساده حیاط خلوت آرام و دل انگیزی برای خود ایجاد کنید
حیاط خلوت

اگر فضای بیرونی خانه شما از حد متوسط کوچک‌تر است بازهم می‌توانید فضایی خوشایند، و چشمگیر بسازید که همه از بودن در آن و گذران وقت لذت ببرند.  در این بخش از مجله دلتا ایده‌هایی متفاوت و متنوع را به شما پشنهاد می‌کنیم تا بتوانید یک خلوت زیبا داشته باشید، از ایجاد یک حیاط خلوت و اضافه کردن چراغ‌های زیبا تا انتخاب مبلمانی که به آن علاقه دارید.

یک گیاه بامبو و یک درخت افرای کوچک ژاپنی در کنار تخته‌های ساده چوبی و مبلمانی ساده، فضایی آرامش‌بخش و زیبا خلق کرده‌اند. رنگ سفیدزمینه، چوب، سنگ، و فضای سبز شاداب به این فضا آرامش هدیه کرده‌اند. با به کار گیری درست یک یا دو صندلی در فضا، تاثیرآن را حس خواهید کرد.

طراحی حیات خلوت

اگرپاسیوی شما در پشت بام قرار گرفته است، ازامکانات فضاهای عمودی استفاده کنید و درختچه‌های بلندی در پاسیوی خود بکارید. با این کار به محیط زیست نیز کمک کرده‌اید. البته ابتدا از استحکام فضای خود برای کاشتن درختچه‌های سنگین مطمئن شوید.

فضایی روشن در شب

اگر پاسیوی کوچک دارید که در میان چندین ساختمان مرتفع قرارگرفته است از فضای عمودی برای آویزان کردن چراغ‌های رشته‌ای استفاده کنید و فضای خود را روشن کنید. مانند اتاق‌های کوچک اگرفضای بیرونی درست نورپردازی شود بزرگ‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید. سعی کنید چراغ‌هایی را  روی زمین و برای روشن کردن فضای سبز قرار دهید تا همه جا در پاسیو دیدنی شود.

فضای استراحت

بالای سر خود فضایی امن بسازید

یک فضای مشبک قوسی، همان‌طور که در عکس پایین می‌بینید، در بالای سر شما امنیت و راحتی را فراهم می‌کند، حتی اگر در یک منطقه شلوغ از شهر و در همسایگی ساختمان‌های مرتفع زندگی کنید. فضای قوسی با نور ضعیف‌شده خورشید و یک فضای سبز زیبا تر خواهد شد وفراموش می کنید که همسایه‌ای در کنار شما زندگی می‌کند.

محلی برای استراحت یک نفر

اگردر پی آرامش هستید، پاسیو را فقط برای خود بسازید. یک صندلی تخت‌خواب‌شو با یک فرش حصیری ساده در کنار آن در پاسیو قرار دهید و این فضا را با چند گیاه کامل کنید.

از گیاهان دیواری استفاده وفضای سبز پاسیوی خود را افزایش دهید. استفاده ازیک میز باریک در پاسیوکوچک هم ایده خوبی است و فضایی مناسب برای ابزار باغبانی و آبیاری، و فضای اضافی نشیمن فراهم می‌کنید.

فضای استراحت

کف‌پوش‌های قدیمی را با سرامیک قابل تعویض به‌روز کنید. نصب سرامیک‌های چوبی در کف بسیار ساده و به سرعت انجام می شود وهرگاه بخواهید می‌توانید آن‌ها را تعویض کرد. استفاده از چنین کف‌پوش‌هایی برای مستاجران، ایده خوبی است تا مجبورنباشند که با کف‌پوش قدیمی زندگی کنند.

یک فنس زنده ایجاد کنید. سیم‌های بین میله‌های فنس فضایی مناسب برای گیاهان خودرو ایجاد می‌کنند. به مرور این گیاهان  تمام فضای روی سیم‌ها را پر و فضایی امن و خلوت در پاسیو ایجاد می کنند.

با ایجاد فضای آبی فضا را رویایی کنید. صدای آب درآبشار دیواری از سر و صدای خیابان و صدای همسایه‌ها جلوگیری  و در عین حال یک نقطه کانونی دیدنی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با سایبان‌ها مطلب “انواع سایبان خانگی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. فتحی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…