رنگ چاشنی در دکوراسیون

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بر هیچکس پوشیده نیست. رنگ‌ها به سه دسته اصلی، تابع و چاشنی دسته‌بندی می‌شوند و اینکه بدانیم کدام رنگ‌ها را باهم ترکیب کنیم تا دکوراسیون زیباتری داشته باشیم یک مهارت است.
رنگ چاشنی

تاثیر رنگ‌ها نه تنها بر دکوراسیون داخلی فضا، بلکه بر احساسات کاربران فضا امری اثبات شده است. برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشیم، شناخت رنگ‌ها، دانستن ترفندها و مبانی چرخه رنگ کمک بسیاری به ما می‌کند. در این قسمت از مجله دلتا بیشتر درباره رنگ‌ها به‌ویژه رنگ چاشنی صحبت می‌کنیم.

اینکه بدانیم چه رنگی را به چه میزانی در دکوراسیون استفاده کنیم، مهم است. بنابراین باید قوانین چرخه رنگ را برای تعادل بصری بیاموزیم و رنگ‌ها را اصولی کنار هم قرار دهیم تا تاثیر مثبت خود را بر زیبایی دکوراسیون بگذارد.

رنگ دکوراسیون

دسته بندی رنگ‌ها

 طبق اصول رنگ‌ها، رنگی که به نسبت بیشتری در دکوراسیون به کار می‌بریم رنگ اصلی نامیده می‌شود و رنگی که کمتر از رنگ اصلی به کار برده شده را رنگ تابع می‌نامیم. اما بعضی رنگ‌ها را در دکور می‌بینیم که نه رنگ اصلی هستند و نه جز رنگ های تابع حساب می‌شوند این رنگ‌ها رنگ‌ چاشنی هستند .

رنگ‌های چاشنی، رنگ‌‌هایی هستند که به مقادیر کمی در دکور به کار می‌روند، اما به دلیل تضادی که با رنگ اصلی ایجاد می‌کنند جلوه بصری را به نحوی متفاوت تغییر می‌دهند.
برای افزودن رنگ چاشنی به دکوراسیون باید در دسته‌بندی رنگ‌های متضاد به دنبال آن بگردید یعنی دردایره رنگ، رنگ‌های روبروی رنگ اصلی به کار رفته در دکوراسیون، برای مثال رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی و نارنجی به عنوان چاشنی، سبز به عنوان رنگ اصلی و قرمز به عنوان چاشنی کاربرد دارد.

رنگ اصلی

در اتاقی که رنگ اصلی سفید است هر رنگی را می‌توانید به عنوان چاشنی به کار ببرید فقط فراموش نکنید از این نوع رنگ در دکوری‌ها و اکسسوری‌ها استفاده کنید .

راه دیگر برای افزودن رنگ چاشنی استفاده از تنالیته‌های رنگی از یک طیف رنگ است که این کار تاکید بیشتری برای رنگ اصلی ایجاد می‌کند. برای مثال رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی و به کار بردن تناژهای نارنجی-قرمز به عنوان چاشنی، رنگ زرد را بیشتر جلوه‌گر می‌کند. با انتخاب رنگ چاشنی و افزودن رنگ مناسب می‌توانید تعادل بصری و تاثیر زیادی بر دکوراسیون گذاشته و فضایی زیباتر داشته باشید.

 تاثیر رنگ

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تاثیر رنگ‌، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون خانگی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…