شگفتی های طبیعت که هوش از سرتان می‌برد!

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شگفتی‌های طبیعی و منحصر به فرد بسیاری وجود دارد که گردشگران بسیاری ترغیب به سفرهای دور و دراز می‌کند.
america womders شگفتی های طبیعت که هوش از سرتان می‌برد!

آمریکا پر است از چشم‌اندازهای طبیعی شگفت انگیز، از کوه‌های بلند و پوشیده از برف گرفته تا بیابان‌های برهوتی که به ندرت جانداری در آن زنگی می‌کند. بخش وسیعی از زمین‌های این کشور را پارک‌های ملی بسیار وسیعی تشکیل می‌هد که طبیعت وحشی و بکر آن‌ها تحسین گردشگران را برمی‌انگیزد. با مجله دلتا در معرفی جاذبه های طبیعی آمریکا که دیدن آن‌ها حتما هوش از سر شما خواهد برد، همراه باشید.

پارک ملی یوسمیت
Yosemite National Park

پارک ملی یوسمیت جاذبه های طبیعی آمریکا

نویسنده مشهور محیط زیست، جان مویر (John Muir)، یوسمیت را صومعه طبیعت می داند. کافی است به سنگ‌های گرانیتی بلند آن مثل El Capitan و بلندترین آبشار آمریکای شمالی نگاه کنید تا منظور او را متوجه شوید. این پارک به دلیل ویژگی های منحصر بفرد زمین شناسی‌اش، در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و تنوع زیستی بسیار بالایی از حیات وحش گیاهی و جانوری کمیاب دارد.
توصیه: آبشارهای دره یوسمیت در فصل بهار، به اوج پر آبی و جوشش و خروشش خود می‌رسند که زمان بسیار خوبی برای بازدید از آن نسبت به فصل تابستان است.

پارک ملی گرند کانیون
Grand Canyon National Park

پارک ملی گرند کانیون جاذبه های طبیعی آمریکا

شاید به جرات بتوان گفت که هیچ یک از جاذبه های طبیعی آمریکا به پای این حفره عظیم که در زمین نقش بسته است، نمی‌رسد. حتی راه رفتن در لبه این دره کافیست تا از زیبایی آن انگشت به دهان بمانید، اما اگر می‌خواهید عظمت واقعی این دره را کشف کنید باید از آن پایین بروید تا به عمق دره و نزدیک رود کلرادو برسید.
توصیه: برای اینکه با جمعیت زیاد توریست‌هایی که از این پارک بازدید می‌کنند روبرو نشوید و بتوانید بکر بودن آن را در سکوت مطلق بیشتر تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از لبه شمالی این دره به جای لبه جنوبی دیدن کنید چون تعداد توریست‌های آن، یک دهم دره جنوبی است. البته دره شمالی فقط از اواسط می تا اواسط اکتبر باز است.

آبشار نیاگارا
Niagara Falls

آبشار نیاگارا

 

آبشار نیاگارا در اصل متشکل از ۳ آبشار است که در مرز آمریکا_کانادا بین نیویورک، انتاریو روان می‌شود. همراه شدن این ۳ آبشار با هم، باعث تشکیل شدن یک جریان آب بسیار قدرتمند، قدرتمندتر از هر جریان آب دیگری بر روی کره زمین می‌شود. در حاشیه این آبشار ایستادن کافی است تا بتوان قطرات آب اسپری شده را در انبوه مه بر روی صورت احساس کرد.
توصیه: قسمت کانادایی این آبشار، زیبایی بیشتری دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این آبشار، پاسپورت بین‌المللی خود را فراموش نکنید.

پارک ملی یلو استون
Yellowstone National Park

پارک ملی یلو استون

یلواستون، قدیمی‌ترین پارک ملی آمریکا و سرزمین عجایب پدیده‌های زمین شناسی و حیات‌وحش است. این پارک ملی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و در آن، آبفشان ها و چشمه های آب درمانی طبیعی زیادی وجود دارد. در سرتاسر جاده‌های اصلی این پارک می‌توان گاومیش‌های خطرناک کوهان دار آمریکایی را دید.
توصیه: اگر تعطیلاتتان را به فصل پاییز برای بازدید از این پارک معوق کنید، از هجوم توریست‌ها بیشتر در امان هستید اما خودتان را باید برای شب‌های بسیار سرد و حتی برف‌های سنگین آماده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه ”۲۰ جاذبه گردشگری با خصوصیاتی جالب!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. فتحی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…