دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

رونق بازار آپارتمان‌های چند سال ساخت

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جنس جدید عرضه در بازار مسکن پایتخت، این روزها به سمت آپارتمان‌های قدیمی‌ساز رفته است.
آگهی فروش آپارتمان‌ در شهر تهران رونق بازار آپارتمان‌های چند سال ساخت

بررسی تازه‌ترین آگهی فروش آپارتمان‌ در شهر تهران حاکی از تغییر جنس عرضه آپارتمان در پایتخت است؛ به‌طوری‌که اغلب آپارتمان‌های  عرضه‌شده، کهنه‌ساز بوده و حتی سهم قابل توجهی از آنها را آپارتمان‌های ۲۰ سال ساخت به بالا تشکیل می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا در حالی که همواره بیشترین سهم معاملات ماهانه مسکن به لحاظ سن بنا مربوط به آپارتمان‌های کلیدنخورده تا پنج سال ساخت است، اما جنس عرضه در هفته‌های سپری شده از بهار با نوع تقاضای غالب همیشگی تفاوت دارد. در واقع جنس متفاوت عرضه‌کنندگان در بازار مسکن خرداد به این ترکیب سنی در فایل‌های فروشی موجود منجر شده است.

یک گروه از عرضه‌کنندگان آپارتمان فروشی در بازار، سرمایه‌گذاران ملکی سال‌های ۹۶ و ۹۷ هستند که نقدینگی خود را در آن مقطع زمانی به ملک تبدیل کردند. آنها تصور می‌کردند همچون دوره قبلی رکود – رونق، باید دست‌کم سه، چهار سال منتظر بمانند تا بتوانند با عایدی قابل قبول، ملک خود را به فروش بگذارند. این در حالی است که وضعیت کنونی بازار مسکن با شرایط سال‌های گذشته تفاوت بنیادی دارد، به این ترتیب که بهار ۹۹ تورم ملکی در حالی دامنه‌دار شده که تقاضای مصرفی بازار مسکن را ترک کرده و تعداد معاملات تنزل زیادی نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته پیدا کرده است.  در واقع به‌رغم اینکه بازار مسکن هنوز وارد دوره رونق معاملات نشده، اما یک گروه از سرمایه‌گذاران ملکی درصدد فروش املاک خود برآمده‌اند. آنها با مشاهده قیمت‌های پیشنهادی فروش بالا که عمدتا توسط سفته‌بازان در بازار مسکن مطرح شده است، با این تصور که می‌توانند عایدی قابل توجهی کسب کنند، قصد فروش و تبدیل دارایی کرده‌اند.

هر چند مشخص نیست در این شرایط بازارهای جایگزین همچون ارز، طلا و بورس چه سرنوشتی خواهند داشت، اما برخی خریداران سرمایه‌ای ملک تصمیم به ترک این بازار گرفته‌اند. البته واسطه‌های ملکی معتقدند این افراد، سرمایه‌گذاران بزرگ و همیشگی بازار مسکن نیستند، بلکه افرادی هستند که نقدینگی محدود خود را در دوره اوج رونق معاملات به ملک تبدیل کردند و شاید این معامله، تنها خرید سرمایه‌ای ملک از سوی آنها باشد که تاکنون انجام داده‌اند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی فروش آپارتمان‌ در شهر تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

مظنه خرید آپارتمان تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “دست به دست شدن مسکن مهر توسط دلالان” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۴۴ ق٫ظ

    قیمتهای آپارتمان بیش ازحد بالا رفته وباعث رکود شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds