چای لاغری، افسانه یا واقعیت

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هیچ مدرک مستندی در دست نیست که نشان دهد چای لاغری در کاهش وزن طولانی مدت مؤثر است. حتی ممکن است مواد اضافه شده به آنها برای بدن مضر باشد.
چای لاغری

اغلب مردم اینگونه می‌اندیشند که چای لاغری چون از مواد گیاهی ساخته شده پس هیچگونه ضرری ندارد و اکثریت مشتاق این گونه چای‌ هم بانوان هستند.

انواع چای‌ لاغری اخیراً در رسانه ها تبلیغات زیادی داشته و چندین بار کارشناس شرکت تولید‌کننده چای لاغری در رسانه‌ها توضیح داده است که اگر به طور مرتب از این چای استفاده کنید در مدت ۱ ماه ۳ تا ۷ کیلو هم کاهش وزن خواهید داشت. اکنون حقیقت کاهش وزن این چای‌ها را در این مطلب از مجله دلتا بخوانید.

بعضی از مردم با اینکه می‌دانند این راه آن‌ها را به مقصد نمی‌رساند اما دنبال راه‌های میان‌بر می‌گردند.

نمونه واضحش، افرادی‌ هستند که می‌خواهند لاغر شوند ولی حال و حوصله رژیم‌های لاغری و ورزش را ندارند و سراغ روش‌هایی می‌روند که بدون دردسر و زحمت چربی‌های اضافه بدن‌شان را آب کند.

یکی از راه‌های میان‌بر لاغری، استفاده از دمنوش لاغری  یا چای لاغری است که این روزها تبلیغات زیادی در تلویزیون برای آن انجام شده است.

آیا واقعا این چای‌های به اصطلاح چربی‌سوز که به ادعای تولیدکنندگانشان گیاهی است و هیچ عارضه‌ای ندارند، چربی‌های اضافه بدن را از بین می‌برد؟

عملکرد چای لاغری

عملکرد چای لاغری در بدن چگونه است؟

انواع نوشیدنی‌های حاوی کافئین و پلی‌فنول‌ها مانند چای سبز، سیاه یا قهوه، جزو نوشیدنی‌های مدری محسوب می‌شوند که دفع آب از بدن را افزایش می‌دهند.

زمانی که آب بدن بیش از اندازه دفع می‌شود، املاحی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هم از بدن دفع خواهند شد و تعادل آب و الکترولیت بدن به هم می‌خورد و می‌تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود.

ضمن اینکه ترکیب‌های کافئین‌دار می‌تواند باعث کندی حرکات دستگاه گوارش شود و ابتلا به یبوست را در پی داشته باشد. به‌همین دلیل از ترکیب‌های ملین در تولید چای‌های لاغری استفاده می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تقویت سیستم ایمنی بدن مطلب ”تقویت سیستم ایمنی بدن” را مطالعه کنید.

ترکیبات

ترکیبات موجود در چای لاغری چیست؟

معمولا چای‌هایی که برای لاغری تولید و روانه بازار می‌شوند، دارای ترکیب‌هایی مانند چای سبز و مواد ملین است.

یک متخصص طب سنتی بیان کرد: ترکیبات دمنوش‌های لاغری معمولا از گل‌های مختلف گیاهانی مثل زیره، گل ختمی و … است که این‌ها را به حالت دم‌کرده تبدیل می‌کنند و توصیه می‌شود فرد قبل از غذا مصرف کند که معمولا موجب کم‎شدن اشتها می‌شود.

کاهش وزن

آیا چای لاغری واقعا وزن را کاهش می‌دهد؟

چای لاغری شامل ترکیبات گیاهی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، فقط اشتها را کم می‌کند، اما کاهش وزن با کم‎شدن اشتها میسر نمی‌شود. چراکه با کاهش اشتها در یک فرد چاق، نمی‌توان به سوخت و‌ ساز و آب شدن چربی‌های بدن او کمک کرد.

افراد چاق معمولا دچار اختلال در متابولیسم سلولی هستند. بنابراین اگر فردی رژیم غذایی اصولی و سالمی نداشته باشد یا در طول روز به‌اندازه کافی فعالیت بدنی انجام ندهد، نمی‌تواند فقط با مصرف چای یا هر محصول لاغری دیگری، امیدی به کاهش وزن داشته باشد.

بنابراین این نوشیدنی‌ها هیچ‌گونه خاصیت لاغرکنندگی بدان معنی اصلی آن‌ که کم شدن چربی بدن است، ندارند.

مصرف بیش از اندازه

آیا مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی عوارض دارد؟

مصرف مداوم ترکیب‌های ملینی باعث ایجاد اختلال در جذب موادمغذی می‌شود. یعنی زمانی که یک ماده غذایی را مصرف می‌کنیم و بعد از آن چای لاغری می‌نوشیم، مانع جذب ویتامین‌ها و املاح یا حتی پروتئین و چربی موجود در آن ماده غذایی در بدن می‌شویم.

این مسئله می‌تواند در طولانی‌مدت، هم بدن را با کمبودهای تغذیه‌ای مواجه کند و هم اختلال‌های گوارشی شدیدی به وجود آورد.

روش‌های کوتاه‌مدت، غیراصولی و ناگهانی کاهش وزن می‌تواند آسیب‌های بعضاً جبران‌ناپذیری بر اندام‌های حیاتی بدن مانند کبد و کلیه‌ها بگذارد و باعث از دست رفتن این ارگان‌های حیاتی شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با درمان کبد چرب مطلب ”کبد ‌چرب و درمان طبیعی آن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…