دست به دست شدن مسکن مهر توسط دلالان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خرید و فروش چندین باره مسکن مهر توسط دلالان در حالی انجام می‌شود که همچنان هیچ سکونتی در آنها انجام نشده و به دست مصرف کننده نهایی نرسیده است.
15 هزار واحد مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس خالی از سکنه در شهر پردیس موجود است که باید به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

به گزارش مجله دلتا هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از طرح جدید در شهر پردیس خبر داد و گفت: از مجموع ۸۲ هزار واحد مسکن مهری که در این شهر از سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شده است تا به امروز ۴۵ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که تنها ۳۰ هزار نفر برای تحویل واحد مراجعه کرده‌اند و حدود ۱۵ هزار واحد خالی موجود است.

هدایت تاکید کرد: برای حدود ۷ هزار از این ۱۵ هزار نفر، دفترچه اقساط صادر شده ولی هیچ کدام از مالکان واحد خود را تحویل نگرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس وجود دارد که سکونت در آن واحدها اتفاق نیفتاده است. بخشی از این واحدها در دست سرمایه‌گذاران و تعدادی هم در دست بنگاه‌دارها و دلالان است که کار خرید و فروش واحدهای مسکن مهر را انجام می‌دهد.

او تصریح کرد: برخی از واحدهای مسکن مهر در پردیس بیش از ۱۲ بار به صورت وکالتی خرید و فروش شده‌اند ولی هیچ سکونتی در آنها انجام نشده و به دست مصرف کننده نهایی نرسیده است.

هدایت با بیان اینکه ما به دنبال ۲ راهکار برای تحویل هرچه سریع‌تر این واحدها به متقاضیان هستیم گفت: در گام اول هزینه نقل وانتقال را برای افرادی که مصرف کننده واقعی نبوده و به طور دائم در حال خرید و فروش هستند بالا خواهد رفت تا واحدها به دست مصرف کننده واقعی برسد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اضافه کرد: راهکار دیگری نیز به شورای استان‌ها پیشنهاد شده تا یارانه‌ای که در طرح مسکن مهر به گروه‌های هدف ارائه شده که شامل تسهیلات کم‌بهره است حذف شود. ما سعی داریم برای حذف دلالان میزان سود این تسهیلات را به ۱۸ درصد برسانیم.

هدایت بیان کرد: این طرح به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده شده تا با اجرایی شدن آن هرچه سریع‌تر مالکان یا واحدهای خود را برای اجاره عرضه کنند یا با فروش آنها تاثیری در کاهش قیمت مسکن در این شهر ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “دریافت مالیات از خانه‌های ۱۵۰ متر به بالا” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…