خون‌تان را رقیق کنید

۱
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پزشک یا متخصص تغذیه ممکن است به منظور سلامت قلب شما نوشیدن برخی از دمنوش‌های رقیق‌کننده خون را در برنامه غذایی‎تان توصیه کند. برخی دمنوش ها، رقیق کننده خون محسوب می‌شوند.
رقیق کردن خون

ممکن است غلظت خون داشته باشید، برخی دمنوش‌ها برای رقیق کردن خون استفاده می‌شوند و از لخته شدن خون و گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کنند.

برخی مواد طبیعی و گیاهی در طبیعت وجود دارد که به کاهش خطر لخته شدن خون کمک کرده و برای رقیق سازی خون مفید است. در این مطلب از  مجله دلتا با دمنوش‌های رقیق‌کننده خون آشنا می‌‌شوید.

امروزه به دلیل آلودگی هوا، مصرف سیگار، موارد ژنتیکی، سبک غلط زندگی و بسیاری موارد دیگر، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی رو به افزایش است. به همین دلیل، تغییر در سبک زندگی و رعایت کردن یک رژیم مناسب می‌تواند کمک موثری در سلامت کلی بدن و قلب و عروق باشد.

دمنوش

چگونه با دمنوش خون خود را رقیق کنیم؟

باید گفت که به طور کلی، لخته شدن خون برای توقف خونریزی، بسیار مهم است، اما بعضی مواقع، زمانی که خون لخته و باعث گرفتگی رگ‌ها می‌شود، ممکن است خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌ها را درپی داشته باشد.

برای رقیق کردن خون بدن، می‌توانید از برخی گیاهان دارویی و دمنوش‌ها استفاده کنید. البته برای مصرف گیاهان و دمنوش‌های مختلف، در ابتدا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین دمنوش رقیق‌کننده خون کدام است؟

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

زنجبیل از خانواده زردچوبه و حاوی سالیسیلات است. این ماده، نوعی اسید مخصوص است که در بسیاری از گیاهان، یافت می‌شود. سالیسیلیک اسید معمولا در قرص‌هایی مانند آسپرین وجود دارد که می‌تواند در جلوگیری از سکته مغزی و رقیق کردن خون بسیار موثر باشد.

بنابراین، مصرف دمنوش زنجبیل ممکن است برای رقیق کردن خون بسیار تاثیرگذار باشد. سایر مواد خوراکی  حاوی سالیسیلات، آووکادو، برخی انواع توت‌ها و گیلاس هم می‌توانند مانع از لخته شدن خون در رگ‌ها شوند.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین

دارچین دارای خواص زیادی برای سلامت کلی بدن است.می‌توانید روزانه از دمنوش دارچین مصرف و از غلظت خون، جلوگیری کنید. دارچین به طور گسترده در دسترس بوده و حاوی کومارین است.

کومارین، یک ماده شیمیایی است که به صورت ضد انعقاد قوی عمل می‌کند. دارچین را به عنوان رقیق‌کننده خون با احتیاط استفاده کنید. بعضی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف دارچین در طولانی مدت ممکن است باعث آسیب کبدی شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص دارچین ”ناگفته هایی در مورد فواید و مضرات دارچین” را مطالعه کنید.

دمنوش کاسنی

دمنوش کاسنی

یکی دیگر از دمنوش‌های رقیق‌کننده خون، کاسنی است که می‌توانید آن را هم به صورت عرق کاسنی و هم دمنوش مصرف کنید.

دمنوش کاسنی علاوه بر رقیق سازی خون می‌تواند سبب تقویت معده و رفع سرفه‌های خشک شود.

دمنوش شوید

دمنوش شوید

اگر چه تاثیر این گیاه به عنوان رقیق‌کننده چندان ثابت نشده است؛ اما باید گفت مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می‌تواند واکنش مثبتی برای رقیق سازی خون، ایجاد کند.

دمنوش نعناع

چای نعناع برای رفع گرفتگی شکم، رقیق کردن خون، کاهش استرس و بهبود حالت‌های خلقی مفید است. می‎توانید یک فنجان دمنوش نعناع دو تا سه بار در روز مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص چای نعناع ”خواص چای نعناع” را مطالعه کنید.

رقیق کردن خون

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان را به صورت دمنوش روزانه مصرف کنید. این گیاه، برای رقیق کردن خون مفید است.

دمنوش چای کوهی

 دمنوش چای کوهی در صورت مصرف با برخی داروهای تجویزی، به طور معجزه‌آسایی باعث رقیق شدن خون می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص چای کوهی ”خواص چای کوهی چیست؟” را مطالعه کنید.

چای سبز

چای سبز

ترکیبات موجود در‎ چای سبز باعث می‌شود تا دیواره رگ‌ها حالت انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و خون در رگ‌ها به خوبی جریان پیدا کند. مصرف روزانه دمنوش چای سبز تاثیر زیادی در رقیق سازی خون دارد.

دیگر گیاهان و دمنوش‌های گیاهی رقیق‌کننده خون عبارتند از: پودر فلفل قرمز، آویشن، مرزنجوش، زردچوبه، کلم، سیر، پیاز، روغن زیتون، کلم بروکلی، گل کلم، کاهو.

دمنوش زرشک

دمنوش زرشک

زرشک و یا آب زرشک از دوران گذشته تا امروز مصرف می‌شود. در طب سنتی، آب زرشک را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌کنند. زرشک مانند انار، قدرت زیادی در رقیق کردن خون دارد و دیواره‌های رگ‌های خونی را باز کرده و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۶:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…