رنگ موی مناسب پوست و چهره شما

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بدانید چه رنگ مویی با تن پوست شما هماهنگی دارد، می‌توانید انتخاب درستی داشته و بر جذابیت چهره خود بیفزایید.
رنگ موی متناسب با پوست

تن رنگ پوست خود را بشناسید

برای این که تشخیص دهید تن پوست شما چه رنگی است، باید از نور طبیعی استفاده کنید. برای این منظور به رگ‌های مچ دست نگاه کنید. اگر رگ‌های شما سبز رنگ است، تن گرمی دارید. اما اگر نمی‌توانید رنگ آنها را به درستی تشخیص دهید، تن پوست شما خنثی است. افرادی که پوست آنها تن خنثی دارد، هر رنگ مویی به آنها می‌آید.

یک روش دیگر هم آن است که از نزدیک و با دقت صورت بدون آرایش‌ را نگاه کرده و سعی کنید تن رنگی زمینه پوست را کشف کنید. اگر احساس می‌کنید رنگ پوست‌ به سمت قرمز یا صورتی می‌رود، تن پوست شما سرد است. ولی اگر رنگ پوست به سمت زیتونی، طلایی و رنگ هلویی می‌رود، تن پوست گرمی دارید. اگر هم هرچه دقت می‌کنید هیچ رنگی در آن نمی‌بینید یا سایه‌هایی از هر دو رنگ را می‌بینید، احتمالا تن پوست شما خنثی است.

رنگ موی بلوند متناسب با پوست

بلوند سرد

به موی بلوندی که ته رنگ یخی، نقره‌ای یا پلاتینه دارد، بلوند سرد می‌گویند. موی بلوند برای افرادی که تن پوست سرد با ته رنگ قرمز دارند، مناسب است. سایه روشن آبی که در رنگ موی بلوند است، با قرمزی پوست ست می‌شود.

بلوند گرم

اگر بلوند شما ته رنگ طلایی، کاراملی یا عسلی دارد، بلوند گرم است. این رنگ برای افرادی که ته رنگ پوست آنها آبی یا به بیان دیگر پوست زیتونی دارند، مناسب است. اگر تن پوست خیلی گرم است، باید از انتخاب بلوند گرم خودداری کنید، زیرا صورت را زرد و بی‌روح نشان می‌دهد.

 

رنگ موی قهوه ای

قهوه‌ای سرد

قهوه‌ای سرد شامل رنگ‌های موکا، بلوطی و شکلاتی و انتخاب خوبی برای آنهایی است که تن پوست گرم دارند. اگر شما هم تن زرد روی پوست خود دارید، قهوه‌ای سرد را انتخاب کنید تا چهره را شاداب‌تر نشان دهد.

قهوه‌ای گرم

به رنگ‌های قهوه‌ای که سایه روشن‌های طلایی، عسلی یا دارچینی دارد، قهوه‌ای گرم گفته می‌شود. اگر پوست شما تن گرم دارد، بهتر است قهوه‌ای گرم را انتخاب کنید.

رنگ موی متناسب با پوست قرمز

قرمز سرد

منظور از رنگ موی قرمز سرد، رنگ متمایل به جگری است. اگر تن پوست قرمز دارد، باید از این رنگ دوری کنید. اما اگر پوست تیره دارید، این رنگ بهترین انتخاب است.

قرمز گرم

اگر تن پوست خنثی یا آبی دارید، قرمز گرم رنگ مناسبی است. شما انتخاب‌های زیادی از کهربایی گرفته تا بلوند توت فرنگی و مسی دارید. البته مراقب باشید زیاد شامپو مصرف نکنید، زیرا این رنگ مو را به مرور تغییر می‌دهد.

رنگ موی مشکی

مشکی سرد

شاید با خودتان فکر کنید که مشکی، مشکی است دیگر؛ اما این رنگ هم تن سرد و گرم دارد. مشکی سرد به رنگ اسپرسو یا مشکی که تن آبی دارد، گفته می شود و مناسب خانم‌هایی با تن پوست گرم است.

مشکی گرم

اگر می‌خواهید رنگ مشکی گرم به موهایتان بزنید، باید تن پوست سرد داشته باشید. رنگ مشکی گرم به رنگ‌های موکای تیره، کاکائویی و مشکی-قهوه‌ای گفته می‌شود.

رنگ موی فانتزی

رنگ‌های فانتزی

اگر به دنبال رنگ‌های فانتزی هستید، باید توجه داشته باشید که رنگ‌های گرم مانند نارنجی، صورتی و زرد در کنار پوست‌هایی که تن سرد دارد، زیبا دیده می‌شود. در مقابل آن، رنگ‌های سرد مانند آبی و بنفش برای پوست‌هایی که تن گرم یا زرد رنگ دارد، مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع رنگ مو “رنگ موی شرابی” را مطالعه کنید.

 

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…