رکورد های معماری دنیا!

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رکورد های معماری دنیا عنوان مطلبی است که طی آن با چند معماری جذاب که در کتاب رکورد ها ثبت شده اند آشنا می شوید.
رکورد های معماری دنیا

رکورد های معماری دنیا عنوان مطلبی است از دکتر ابراهیم یوسفی که در مجله دلتا این مطلب خواندنی ازنظرتان  می گذرد.

رکورد های معماری دنیا؛ بزرگترین هتل جهان:

هتل ابراج کودای، در شهر مکه عربستان در دست ساخت است که یکی از رکورد های معماری دنیاست. قرار بود این هتل در سال ۲۰۱۷ افتتاح شود اما به سبب مشکلات مالی افتتاح آن به سال ۲۰۲۰ موکول شد.این هتل احتمالا به زودی رکورد بزرگترین هتل جهان را به نام خود ثبت می کند.

رکورد های معماری دنیا

هتلی متشکل از حلقه  ۱۲ تایی از برجهای ۴۵ طبقه دارای ۱۰ هزار اتاق و ۷۰ رستوران که روی تمام برج ها باند فرود هلیکوپتر طراحی شده است.

۱۰برج این هتل با درجه ۴ ستاره و ۲ برج دیگر با درجه ۵ ستاره خدمات بسیار عالی را به مشتریان و ساکنان خود ارائه خواهند کرد و پیش بینی می شود اغلب افراد سرشناس و مهم در این دو برج اقامت کنند.

 بزرگترین و گرانترین خانه :

 ساختمان آنتیلیا در جنوب بمبئی هند ،بزرگترین و گران قیمت ترین خانه دنیا است. تا سال ۲۰۱۴ کاخ باکینگهام انگلستان گران قیمت ترین خانه بود اما امروز این جایگاه به آنتیلیا اختصاص دارد و جزو رکورد های معماری دنیا محسوب می شود.

cd رکورد های معماری دنیا!

این ساختمان به ارزش ۲ میلیارد دلار در ۲۷ طبقه با ارتفاع سقف بسیار بلند که در حالت عادی ارتفاع برج معادل یک ساختمان ۶۰ طبقه است با مقاومت در برابر زلزله ای به بزرگی ۸ ریشتر بنا شده و جا به جایی اعضای خانواده با ۱۰ آسانسور انجام می شود. ساختمان آنتیلیا برای استفاده تمام وقت یک خانواده طراحی و در دسته رکورد های معماری دنیا ساخته شده در حالی که خانه های بزرگ دیگر مثل قصر باکینگهام به نحوی طراحی شده اند که می تواند چند خانوار را با تفکیک فضای مناسب در خود جای دهند.

ساختمان آنتیلیا متعلق به آقای موکش آمبانی مدیر هولدینگ ریلاینس اینداستری هند است. این سازه و هزینه ای که برای ساخت آن صرف شده موافقان  و مخالفان بسیاری داشته است.

سنگین ترین سازه جهان :

کاخ پارلمان رومانی تا امروز به عنوان سنگین ترین سازه جهان شناخته می شود. این ساختمان در قلب شهر بخارست با مساحت ۳۶۵ هزار متر مربع ،بزرگترین ساختمان پارلمان دنیا نیز به شمار می رود و با وزن بیش از ۴ میلیارد کیلو گرم این جایگاه را از آن خود کرده است.

Casa Poporului Palace of the Parliament Bucharest Romania 03 رکورد های معماری دنیا!

برابر ارزیابی ها در سال ۲۰۰۸ ارزش این سازه بیش از ۳ میلیارد دلار بوده که در بین ساختمان های دیپلوماتیک یک رکورد مثال زدنی و قابل توجه محسوب می شود.

کار ساخت این سازه در زمینی به مساحت ۶۶ هزار متر مربع در سال ۱۹۸۴ آغاز شد و در مدت ساخت بیش از ۱۱۰۰ معمار با  این پروژه همکاری کرده اند. در نهایت در سال ۱۹۹۰ این پروژه به پایان رسید ونام خود را در کتاب رکوردها به ثبت رساند.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…