بیانیه سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده از ماسک

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با آمدن ویروس کرونا، سبک زندگی همه ما دستخوش تغییر شد و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانمان ملزم به رعایت نکاتی شدیم که برایمان تازگی داشت، از جمله استفاده از ماسک.
ماسک پارچه ای

با شیوع ویروس کرونای جدید استفاده از ماسک به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از انتقال این ویروس به فرد دیگر شناخته شد. افراد الزامی در استفاده از ماسک‌های پزشکی نداشتند و پوشیدن ماسک پارچه ای نیز کفایت می‌کرد.

با توجه به اینکه کووید ۱۹ ویروسی نوظهور  و اطلاعات محققان در مورد آن بسیار اندک است با تحقیقات جدید، یافته‌های تازه‌ای به دست می‌آید. در آخرین تحقیقات انجام شده، لزوم استفاده از انواع ماسک مشخص شده است.

با ما در مجله دلتا همراه شوید تا آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت را بررسی کنیم.

ماسک پارچه ای

دستورالعمل جدید چیست

از آنجاکه تاکنون هیچ دارویی برای درمان مبتلایان به کووید ۱۹ یافت نشده است و نیز تولید انبوه واکسنی که برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس بتواند موثر باشد، ماه‌ها به طول خواهد انجامید،بنابراین همچنان کنترل این همه‌گیری با رعایت اصول بهداشتی مثل شستشوی مداوم دست‌ها، عدم تماس دست با صورت، رعایت فاصله ایمنی و البته استفاده از ماسک میسر است.

سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل جدید خود از دولت‌ها خواست، استفاده از ماسک در مناطق عمومی را اجباری کنند.

محافظت در ازدحام

استفاده از ماسک چه جاهایی الزامی است

این سازمان توصیه می‌کند، دولت‌ها در مناطقی که دچار شیوع گسترده ویروس کرونا است استفاده از ماسک‌های غیرپزشکی (مانند ماسک‌های پارچه‌ای) را در وسایل حمل و نقل عمومی، مغازه‌ها و مکان‌های دیگری که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است، اجباری کنند چرا که استفاده از ماسک برای همه سودمند خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با استفاده از انواع ماسک ” ماسک مناسب پیشگیری از کرونا” را مطالعه کنید.

پیشگیری از ابتلا

چه افرادی باید ماسک بزنند

به‌طور عادی، افراد بالای ۶۰ سال یا افرادی که پیش زمینه بیماری دارند، باید در مکان‌های عمومی از ماسک‌های پزشکی استفاده کنند.

همچنین همه کارکنان مراکز درمانی نیز باید باید ماسک بپوشند. رعایت این دستورالعمل برای همه افراد شاغل در مراکز درمانی ضروری است، نه فقط  آن‌هایی که با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند.

به گفته تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت،استفاده از ماسک فقط یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است و افراد باید تمام اصول بهداشتی را رعایت کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تغذیه مناسب افراد مسن ”رژیم غذایی سالم برای میانسالان” را مطالعه کنید.

ماسک پارچه ای

آیا ماسک پارچه ای مناسب است

سازمان جهانی بهداشت در مورد استفاده از ماسک‌ پارچه ای نیز دستورالعمل جدیدی ارائه کرده است. به این ترتیب که ماسک پارچه ای باید از سه لایه متفاوت ساخته شود:

  • لایه درونی از پارچه‌ کتانی جاذب
  • لایه میانی از پارچه پلی‌پروپیلن
  • لایه بیرونی پارچه مصنوعی مقاوم به مایع

طبق تحقیقات اخیری که انجام شده است، فقط با رعایت این شرایط یک ماسک پارچه‌ای مناسب استفاده برای بیماری کرونا است.که می‌توان در خانه هم تهیه کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای دانستن آخرین یافته‌های جدید در مورد کرونا ” یافته‌های جدید در مورد کرونا” را مطالعه کنید.

دستورالعمل جدید

سخن پایانی

این راهنمای جدید بر اساس نتایج پژوهشی است که به سفارش این سازمان، درباره نوع ماسک‌هایی که افراد در جامعه می‌توانند استفاده کنند، انجام شده است. البته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند هنوز معلوم نیست که این ماسک زدن باعث حفاظت خود فرد شود، اما ماسک زدن در صورتی که به درستی انجام شود، از افراد دیگر محافظت می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید افراد نه تنها در اتوبوس‌ها، قطارها و سایر وسائل نقلیه عمومی، بلکه در هر جای دیگری که فاصله‌گیری جسمی مشکل است- در خواروبار فروشی‌ها، در محل کار یا در گردهمایی‌های اجتماعی، تجمع‌های گسترده‌ و در فضاهای بسته مانند مدارس، کلیساها، مسجدها و سایر مکان‌های عبادت، نیز باید ماسک بزنند.

این سازمان تاکید می‌کند که ماسک زدن نباید باعث نادیده گرفتن فاصله‌گیری جسمی و بهداشت دست شود.

توصیه پیشین این سازمان درباره استفاده از ماسک‌های پزشکی برای بیماران کرونا و افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند، نیز به قوت خود باقی است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به سخنان رئیس سازمان جهانی بهداشت در مورد لزوم استفاده از ماسک توجه کنید.

ویدیو:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…