تاثیر رنگ‌ در دکوراسیون داخلی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون، یکی از وظایف طراحان داخلی است. بیشتر طراحان با روانشناسی رنگ آشنا هستند و با توجه به کارکرد آن فضا، رنگ مناسبی را انتخاب می‌کنند.
تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

شما با آگاهی از تاثیر رنگ‌ بر دکوراسیون داخلی می‌توانید برای طراحی فضای داخلی منزل خود بهترین و مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا در ادامه درباره تاثیر رنگ‌ها بیشتر صحبت کنیم.

روان شناسی رنگ برای طراحی داخلی

وقتی در مورد رنگ شناسی دکوراسیون صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که رنگ‌ها به طور تصادفی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در نگاه اول ممکن است فکر کنیم مثلا انتخاب رنگ‌ها برای یک اتاق نشیمن، یا برای کل خانه ساده است، زیرا ما رنگی را انتخاب می‌کنیم که دوست داریم.

دکوراسیون داخلی

رنگ شناسی در طراحی دکوراسیون داخلی

با اضافه کردن یک رنگ خاص یا ترکیبی از رنگ‌ها, می‌توانید به سادگی حالت خود را تغییر دهید, اتاق شما با ایجاد توهم نوری، کوچک‌تر یا بزرگ‌تر می‎شود.

رنگ بر روی ذهن افراد تاثیر می‌گذارد, می‌تواند ما را تشویق کند, می‌تواند ما را خوشحال کند, می‌تواند باعث شود احساس امنیت و آرامش کنیم, می‌تواند توانایی تمرکز یا به یاد آوردن چیزهای دلپذیر را افزایش دهد. در مقابل، رنگ هایی نیز وجود دارند که ما را افسرده می‌کنند.

روانشناسی رنگ

۳ نکته در انتخاب رنگ دکوراسیون

در انتخاب رنگ در نظر بگیرید که:

  1.  چه مقدار زمان را در آنجا صرف می‌کنید، چه مواقعی را آنجا هستید و چه کارهایی را انجام خواهید داد.
  2. آیا نور خورشید، وارد اتاق می‌شود یا خیر.
  3. اتاق شما چقدر بزرگ است.

با توجه به این نکات، از رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن احساس فضای بیشتری را می‌دهند و رنگ‌های تیره‌تر یا گرم باعث می‌شود که اتاق کوچک‌تر به نظر برسد.

این نکته را بدانید که تاثیر رنگ بر افراد یکسان نخواهد بود. به طور مثال, بسیاری از افراد رنگ سیاه را رنگ عزاداری یا مسائل غم‌انگیز می‌دانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دوست داشته باشند و احساس خوبی بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با چیدمان بالکن “چیدمان تابستانی بالکن” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…