۱۰ ساحل صورتی در دنیا

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ساحل صورتی‌رنگ در نوع خود کمیاب و نادر است و از این نوع ساحل در سطح جهان فقط در برخی کشورها وجود دارد.
سواحل صورتی دنیا

بله درست شنیده اید، سواحل صورتی! شاید تصورش سخت باشد اما این سواحل خارق‌العاده واقعا وجود دارند. دلیل وجود چنین سواحلی موجودات ریز قرمز رنگی است که روی پوسته و صخره‌های مرجانی مرده زندگی می‌کنند. آنها به کف دریا می‌روند سپس با امواج به ساحل منتقل می‌شوند. با مجله دلتا همراه باشید تا زیباترین سواحل صورتی دنیا را به شما معرفی کنیم.

ساحل کومودو، اژدهای صورتی

به اندونزی سفر کنید و پیش از آن که در فناوری‌های شهری این کشور آسیای شرقی پیشرفته غرق شوید، سری به طبیعت بکر اندونزی بزنید. جزیره کومودو را در میان تمام زیبایی‌های طبیعی این کشور فراموش نکنید؛ ساحل صورتی کومودو که جز ۱۰ ساحل صورتی در جهان است در همین جزیره قرار گرفته است. در میان بومیان این منطقه، ساحل صورتی کومودو به اژدهای صورتی معروف است؛ چرا که بومیان این منطقه معتقدند که شن های این ساحل با نفس اژدها به رنگ صورتی درآمده است. ساحل کومودو با صخره‌های خارا و تپه چند میلیون ساله احاطه شده است. ساحل کومودو، یکی از پرطرفدارترین سواحل صورتی جهان در میان مسافران و گردشگران به حساب می‌آید.

ساحل الافونیسی، روایت افسانه ای (یونان)

ساحل الافونیسی در شهر کِرِت در یونان قرار گرفته است. این ساحل آنقدر قدمت دارد که در منظومه‌های ایلیاد و ادیسه نیز به آن اشاره شده است و حضور قهرمان داستان های هرود در این ساحل باعث شده تا بسیاری از علاقمندان تاریخ یونان متمدن در سفر به این کشور، سری به آن بزنند. گفتنی است که ساحل الافونیسی برای تفریحات ساحلی، امکانات کاملی را تعبیه کرده است. از دوش‌های آب گرم گرفته تا فضاهای اختصاصی و آلاچیق‌های زیبای یونانی همگی در این ساحل برای تفریح مسافران و گردشگران این منطقه فراهم شده است. صخره های رنگارنگ و شن های صورتی این ساحل ترکیبی شگفت انگیز را برای عکاسی و ثبت تصاویر به یاد ماندنی به مسافران هدیه می دهد.

سواحل عجیب دنیا

پالایا دِ سِس ایلِتِس، ایستگاه قایق های اسپانیایی

پالایا دِ سِس ایلِتِس را با همه سختی‌اش در نامی که دارد در ذهنتان ثبت کنید. چرا که این ساحل یکی از خوش آب‌و‌هواترین مناطق اسپانیا است. جالب تر آن است که این ساحل با تمام پر طرفدار بودنش، در عین حال یکی از خلوت ترین سواحل اروپا شناخته می شود. زلالی آب این جزیره از بسیاری از سواحل دیگر در اسپانیا بیش تر است. برای کسانی که طرفدار قایق‌های شیک اسپانیایی هستند و می‌خواهند بر روی شن‌های صورتی ساحل سوار بر آب شوند، یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

ساحل هورسِشو بِی

نام برمودا برای بسیاری از مسافران و گردشگران آشنا است. ساحل هورسِشو جدا از تمام تعاریف ترسناکی که برای این منطقه گزارش شده است،  یکی از آرام‌ترین و جذاب‌ترین سواحل خاص به شمار می‌رود. آب ساحل هورسِشو به قدری زلال است که تا بیشترین اعماق آن را می‌توان به راحتی با چشم غیر مصلح دید. این ساحل در جزایر جنوبی برمودا قرار گرفته است. ساحل هورسِشو هم دوش‌های مجزا برای شنا گران دارد و هم رستوران‌های شیک و بروزی را در کنار تمام جاذبه‌های طبیعی خود برای میهمانانش فراهم کرده است.

10 ساحل صورتی

ساحل جزیره هاربور، جزیره مینیاتوری

ساحل جزیره هاربور یکی از ۱۰ ساحل صورتی در جهان است که نباید تماشای آن را از دست داد. یکی از نکات جالب این جزیره که در باهاما قرار دارد، اجزای تشکیل دهنده آن است؛ هر چه در این ساحل می‌بینید، کوچک و نقلی است و به طرز جالبی حالت مینیاتوری دارد. باورش سخت است اما صدف‌های این ساحل هم صورتی بوده و شما را یاد انیمیشن‌های وال دیزنی می‌اندازد.

ساحل اسپیاگیا روسا، ردای صورتی

ساحل اسپیاگیا روسا در جزایر جنوبی ایتالیا قرار دارد و از سال‌ها پیش، فضایی متفاوت برای تفریح بومیان این منطقه بوده و اکنون به یکی از پر طرفدار ترین مناطق برای تفریح گردشگران و مسافران تبدیل شده است. این ساحلی یکی از سواحل ایده آل است که نه تنها شن های آن رنگ صورتی دارند بلکه سنگ ها و صخره های آن نیز صورتی رنگ هستند.

ساحل بالوس بِی

دوربین‌های خود را قبل از این که به ساحل صورتی بالوس بِی در کِرِت یونان برسید آماده کنید. به محض نزدیک شدن به این ساحل، نباید منتظر پیاده شدن از اتومبیل باشید؛ چرا که از چند کیلومتر قبل از رسیدن، این ساحل، زیبایی های خود را به رخ بینندگان خود می کشد. دسترسی به بالوس بِی راحت است و شما تا دم ساحل را می توان با اتومبیل پیش بروید. برای حمام آفتاب گرفتن، این ساحل می تواند یکی از ایده آل ترین سواحل به شمار بیاید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “زیباترین جزیره‌های دنیا؛ سفر به ۱۰ سرزمین رویایی” را مطالعه کنید.

سواحل صورتی در جهان

ساحل باربودا، زندگی در حیات وحش

اگر به دنبال یکی از ده ساحل صورتی در جهان می گردید که کم‌ترین شلوغی جمعیت را دارد، بی‌شک باید سوار بر کشتی شوید و خود را به ساحل باربودا در دریای کارائیب برسانید. ساحل باربودا مانند یک میزبان که برای حضور میهمانش همه چیز را آماده کرده است، منتظر شما است. ساحل باربودا یکی از معدود سواحلی است که گل های رز وحشی مخصوص به خود را دارد. اقامت در ساحل باربودا یکی از سواحل صورتی دنیا می‌تواند طعم زندگی در حیات وحش را برای شما به ارمغان بیاورد.

ساحل پِفِیفِر (بیگ شور)

در میان سواحل آمریکای جنوبی، ساحل پِفِیفِر یکی از سواحل صورتی دنیا است. در این ساحل شما می توانید یکی از زیباترین و بکر ترین مناطق را در اختیار داشته باشید. ساحل پِفِیفِر که در بیگ شور قرار گرفته است، شن هایی همیشه خیس دارد و برای قدم زدن و ماساژ تراپی یکی از ایده آل ترین سواحل صورتی به حساب می آید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “دبی و ۸ مقصد ساحلی بی‌نظیر” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. راضیه آبان افراز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ در ۱:۱۹ ب٫ظ

    عالی بود فاطمه جان
    بیشتر بنویسید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…