کاربرد پاف در دکوراسیون

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پاف‌ها ممکن است به عنوان یک المان ثابت و همیشگی بخشی از چیدمان باشند یا نسبت به شرایط متغیر جابجا گشته و در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.
کاربرد پاف مبل

دکوراسیون خانه متشکل از اجزای متفاوتی است که هر کدام، حتی اگر کوچک باشد، نقش به‌سزایی در دکوراسیون دارد. یکی از این اجزا پاف مبل است. کاربرد پاف مبل در هر بخش از خانه اگرچه یکسان است اما در ترکیب کلی دکوراسیون نقش متفاوتی دارد.

در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پاف مبل به عنوان یک المان چندعملکردی در چیدمان داخلی خانه می‌پردازیم و با کاربردهای خلاقانه آن آشنا می‌شویم.

تعریف

پاف مبل چیست؟

پاف مبل که در بازار مبلمان با نام‌های پوف، جلومبلی یا صندلی عثمانی نیز خوانده می‌شود، یک المان چندمنظوره استوانه‌ای، مکعبی یا کپسولی شکل و فاقد پشتی است.

ظاهر تزئینی و تطبیق‌پذیری پاف‌ها با کاربردهای گوناگون امکان استفاده نوآورانه از آن‌‎ها را در دکوراسیون داخلی و خارجی فراهم کرده است. پاف مبل یک المان چندعملکردی در مبلمان است که می‌تواند با کاربردهای گوناگون تطبیق پیدا کند.

انواع پاف مبل از لحاظ شکل و ساختار

پیش از معرفی کاربرد پاف مبل در دکوراسیون، ابتدا با انواع آن آشنا می‌شویم. پاف‌ها را می‌توان بر اساس شکل ظاهری، جنس روکش و محفظه داخلی دسته‌بندی کرد.

شکل و ساختار

پاف مبل مکعبی یا منشوری

پاف مبل با فرم مکعب‌مربع یا مستطیل شاید رایج‌ترین گونه پاف باشد که به دلیل ساختارش  سطح مسطح و مفیدی را برای کاربردهای گوناگون (از نشستن گرفته تا میزکنار مبل) فراهم می‌کند.

از پاف‌های منشوری شکل نیز می‌توانید مشابه پاف‌های مکعبی در چیدمان خانه بهره بگیرید.

استوانه‌ای یا کپسولی

پاف مبل استوانه‌ای یا کپسولی

این پاف‌ها را می‌توانید به خوبی با انواع مبلمان، به‌ویژه با چیدمان شعاعی، جفت‌وجور کنید. این پاف فرمی مدور و دعوت‌کننده دارد و شاید برای بکارگیری در چیدمان‌های سنتی و کلاسیک مناسب‌تر باشد.

ساختار نوآورانه

پاف مبل با ساختار نوآورانه

ساختار پاف‌ها به اشکال هندسی اقلیدسی و منتظم محدود نمی‌شود. در بازار مبلمان می‌توانید گستره متنوعی از پاف‌ها را با تشکچه‌ها، پایه‌ها و ساختارهای نوآورنه ببینید.

کاربردهای پاف مبل در خانه

کاربرد پاف مبل

پاف مبل برای نشستن

شاید ابتدایی‌ترین کاربردی که برای یک پاف به ذهن برسد، فراهم کردن فضایی برای نشستن باشد. پاف‌ها ابعاد کوچک‌تری نسبت به مبل و کاناپه دارند، پس به راحتی می‌توانید آن‌ها را زیر میز، گوشه اتاق یا کنار مبلمان قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب مبل ”انتخاب رنگ مبل برای خانه” را مطالعه کنید.

پاف مبل به عنوان میز

پاف مبل به عنوان میز

کاربرد پاف تنها به نشستن محدود نمی‌شود، این المان جمع‌وجور را می‌توانید به عنوان میز اصلی یا میز عسلی در جلو یا کنار مبل، کاناپه و صندلی‌ها قرار دهید.

اگر هدفتان از خریدن پاف استفاده از آن به عنوان میز است، بهتر است به دنبال پافی باشید که سطح روی آن صاف، سفت و افقی است. به ابعاد و وزن پاف نیز توجه داشته باشید؛ برای مثال، اگر می‌خواهید پاف نقش میز اصلی و ثابت را در مبلمانتان ایفا کند، باید به دنبال گزینه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر بگردید که لزومی ندارد چندان سبک باشد.

کاربرد پاف مبل

پاف مبل به عنوان زیرپایی

می‌توانید پاف‌هایی را که سبک و کوچک بوده و به راحتی امکان جابه‌جایی دارند، در موقعیت‌های مختلف کنار مبل یا صندلی قرار دهید و از آن‌ها برای استراحت استفاده کنید. همچنین در صورت استحکام کافی می‌توانید از پاف به عنوان چهارپایه برای دسترسی به طبقات بالایی کتابخانه‌ها، قفسه‌ها و کمدها بهره بگیرید.

کاربرد پاف

پاف مبل برای استفاده در فضای باز

پاف‌های سبک و کوچک را می‌توانید به منظور نشستن و وقت گذراندن در هوای آزاد مورد استفاده قرار دهید. از پاف‌های بزرگتر نیز می‌توانید به عنوان نیمکت و میز چای‌خوری در فضاهای باز و نیمه‌باز خانه (حیاط، تراس، پاسیو، باغ و…) بهره بگیرید. پاف‌های حصیری، پارچه‌ای و بافته شده ترکیب هماهنگی با مبلمان فضای باز، گیاهان و المان‌های طبیعی بدست می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با زیباسازی حیاط خلوت ”طراحی حیاط خلوت” را مطالعه کنید.

سخن پایانی

بهره‌گیری از المان‌های چندکاره و تطبیق‌پذیر مانند پاف مبل در چیدمان خانه گام موثری در استفاده مفید و بهینه از فضا و صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به خرید مبلمان است. زیرا این المان‌ها از امکان جابجایی، هماهنگی با ترکیب‌بندی‌های گوناگون و پاسخگویی به کاربردهای متنوع برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…