دوسلدورف؛ شهر مد و فرهنگ آلمان

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شهر زیبای دوسلدورف با همه جاذبه‌های بی‌نظیر خود در جنوب برلین در ساحل رودخانه راین قرار گرفته است.
جاذبه های گردشگری دوسلدورف

در ساحل غربی رودخانه راین در کشور آلمان شهر زیبای دوسلدورف قرار دارد. موقعیت دوسلدورف در کنار راین با محوطه‌های ساحلی وسیع و مسحور کننده، آن را به مکان دلچسبی برای گذران وقت تبدیل کرده است. شهر خرید، مد، فرهنگ و صاحب سبک دوسلدورف آلمان برای حضور کسانی که روحیه هنری و تجارت دارند، بسیار مناسب است  این شهر هر سال نیز میزبان بزرگ‌ترین جشنواره راین است؛ جشنواره‌ای سرگرم‌کننده که یک هفته به طول می‌انجامد و با رژه‌ها و لباس‌های رنگارنگ، بیش از چهار میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. با مجله دلتا گشت و گذاری کوتاه در مهم‌ترین جاذبه های گردشگری دوسلدورف داشته باشید.

خیابان کنیزالی 

کنیزالی جاذبه های گردشگری دوسلدروف

کنیزالی یا به قول محلی‌ها «کو» شیک‌ترین خیابان خرید دوسلدورف است. این خیابان با بوتیک‌های منحصر به فرد، مراکز خرید لوکس، گالری‌های هنری و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، جمعیت‌ زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ردیف درختان و خط ممتد آب بر زیبایی این خیابان افزوده و فضایی دوست‌داشتنی را برای یک پیاده‌روی خاطره‌انگیز مهیا کرده است.

کاخ اشلاس بنرت

اشلاس بنرت جاذبه های گردشگری دوسلدروف

با یک سفر ۱۰ کیلومتری آسان از مرکز شهر با وسایل حمل و نقل عمومی به اشلاس بنرت، کاخ پر زرق و برق باروکی می‌رسید. ساختمان اصلی کاخ بنرت به موزه تبدیل شده است و گاهی در آن کنسرت‌های موسیقی نیز برگزار می‌شود. همچنین از سال ۲۰۰۲، باله‌های کاخ بنرت محل استقرار موزه‌های هنر باغ‌آ‌رایی اروپایی و موزه تاریخ طبیعی شده‌ است. شما می‌توانید از داخل کاخ که بسیار مجلل است بازدید کنید و بعد از آن، در پار‌ک‌ها و با‌غ‌های بزرگ آن قدم بزنید.

محله کایزس ورت

کایزس ورت جاذبه های گردشگری دوسلدروف

کایزس ورت یکی از قدیمی‌ترین (و البته مدرن‌ترین) محله‌های دوسلدورف است که در سال ۱۹۲۹ با این شهر ترکیب شده و یک مکان فوق‌العاده برای دیدن انبوه ساختمان‌های قدیمی و انعکاس آن‌ها در راین به حساب می‌آید. با دنبال کردن عناصر برجسته این شهر به قرن سیزدهم بر می‌گردیم؛ کلیسای «سنت سوت‌برتوس» (St. Suitbertus) یکی از بنا‌هایی است که ما را به دل تاریخ می‌برد؛ و حتی قدیمی‌تر از آن، دژ امپراطوری امپراطور فردریک اول. اگر چه بخش عمده‌ای از این دژ خراب شده اما عظمت سایت باستانی‌اش همچنان تحسین برانگیز است.

برج راین دوسلدورف

برج راین دوسلدروف

اگر از ارتفاع نمی‌ترسید به این برج ۲۴۰ متری سری بزنید و از بالای آن طبیعت زیبای شهر را نظاره کنید. علاوه بر آن می‌توانید بزرگ‌ترین ساعت دیجیتال جهان که بر بدنه این برج تعبیه شده است را هم ببینید و در رستوران گردان بالای این برج از یک غذای بی‌نظیر لذت ببرید.

موزه هنر

کونست پلست جاذبه های گردشگری دوسلدروف

موزه هنر (موزه کونست پلست) یکی دیگر از دیدنی‌های مهم هنری در دوسلدورف با آثاری از قرن سوم قبل از میلاد تا به امروز است. از نکات برجسته این موزه می‌توان به مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و به علاوه بیش از ۷۰ هزار مورد از هنر گرافیک، عکس و هنر کاربردی اشاره کرد.

محله قدیمی دوسلدورف

محله قدیمی دوسلدورف جاذبه های گردشگری دوسلدروف

محله قدیمی دوسلدورف که با نام آلتشتاد نیز شناخته می‌شود، تنها نیم کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۲۳۰۰ نفر در آن ساکن هستند. برجسته‌ترین دیدنی‌های آلتشتاد دوسلدورف شامل کلیسای سنت لامبرتوس، موزه حمل و نقل، تالار قدیمی شهر، تندیس سوارکاری جان ولم، مدرسه قدیمی گرامر و برج راین می‌شود. از دیگر دلایل شهرت محله قدیمی دوسلدورف، رستوران‌های و کافه‌های متعددی است که در امتداد پیاده‌رو قرار گرفته‌اند.

ساختمان‌های گری 

ساختمان‌های گری جاذبه های گردشگری دوسلدروف

ساختمان‌‌های گری، نام چند ساختمان است که توسط فرانک گری، معمار مشهور آمریکا-کانادایی در محله مدیا هاربر دوسلدورف بنا شده‌اند. این سه بنای متمایز که ساخت آنها در سال ۱۹۸۸ تکمیل شد، با طرحی خمیده و منحنی‌وار مانند ژله به نظر می‌رسند. برای دوستداران عکاسی و معماری، ساختمان‌‌های گری از جاذبه های گردشگری دوسلدورف است که نباید آن را از دست داد.

باغ ژاپنی نُردپارک

باغ ژاپنی نُردپارک جاذبه های گردشگری دوسلدروف

نردپارک، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌ها، جایی فوق‌العاده برای گشت و گذار است. گذرگاه‌های پهن بی‌شمار، پارک را از بین علفزارهای وسیع و باغ‌های ضمیمه‌اش مانند باغ دلپذیر «لیلی»، قطع می‌کند. از نکات برجسته‌ دیگر نردپارک مجسمه‌ «هورس تامر» و باغ ژاپنی است که دومی توسط انجمن ژاپنی دوسلدورف به شهر ارائه شد و در حال به رخ کشیدن مناظر متفاوت متحیر کننده است. از جاذبه‌‌های دیگر این پارک می‌توان به موزه‌ آکوازو لوبک اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.

پارک هوف گارتن

هوف گارتن

مرکز شهر دوسلدورف از شمال به پارک بزرگی به نام هوف‌گارتن می‌رسد. این پارک که در سال ۱۷۷۰ بنا شد، از محله قدیمی و کونیگسلی تا سواحل رودخانه‌ راین کشیده شده است. مناظر طبیعیِ نمای پارک بر اساس مدل انگلیسی طراحی شده و شامل نواحی چمن‌زار وسیع، درختان انبوه، دریاچه و نهرهای بی‌شماری است.

پارک هوف گاردن

علاوه بر مجسمه‌های تاریخی و مدرن ساخته شده در داخل این پارک، موزه تئاتر شهر که خانه قدیمی سازنده این پارک بوده و همینطور کلبه شکاری سابق نیز در این پارک قرار دارند که گردشگران می‌توانند از آنها دیدن کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه “کافه‌های استانبول؛ شهر همیشه‌بیدار ترکیه” را مطالعه کنید.

تفرجگاه ساحلی

تفرجگاه ساحلی

تفرجگاه ساحلی راین، یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از ساحل شگفت‌انگیز دوسلدورف را به شما ارائه می‌دهد. اینجا یک خط پیاده‌روی طولانی، شهر را به رایحه‌ مدیترانه‌ای معطر کرده است. در یک طرف این پیاده‌رو ردیفی از کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و مغازه‌ها و در طرف دیگر راین مقتدر را شاهد هستید. می‌توانید با دویدن همه‌ مسیر از پل اوبرکسل، محله‌ی قدیمی را به ساختمان‌های پارلمان ایالت وصل کرده و یک و نیم کیلومتر ردیف درختان تفرجگاه که پیاده‌رو را محاصره کرده است، پشت سر بگذارید. دوچرخه سواری این مسیر نیز فرصت‌های بی‌شماری برای دیدن جاذبه‌ها و مردم به شما می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ونکوور؛ شهر دیدنی آمریکای شمالی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…