شرایط بازسازی ساختمان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس قانون‌ تملک آپارتمان‌ها چنانچه به تشخیص و تأیید کارشناسان رسمی دادگستری ادامه زندگی در ساختمان، موجب ضرر و زیان باشد، دادگاه حکم به بازسازی و نوسازی ساختمان را می‌دهد.
C99D1833 0483 4B51 8BA3 D2B5063AF39E شرایط بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان از جمله مواردی است که اغلب برای ساکنین آن دغدغه‌های فروانی به همراه داشته است. در بیشتر موارد اهالی یک مجتمع آپارتمانی در خصوص بازسازی با یکدیگر به نظر پیدا می‌کنند. به این صورت که همواره عده‌ای موافق انجام این کار و برخی مخالف هستند. حال باید به این موضوع بپردازیم که آیا در صورت مخالفت ساکنین امکان بازسازی ساختمان فرسوده وجود دارد یا خیر؟ برای آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات و شرایط بازسازی ساختمان در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

قوانین بازسازی ساختمان

ساختمان فرسوده، بدون موافقت اقلیت واحد‌ها هم قابل بازسازی است و در ماده ۱۳ قانون تملک آپارتمان‌ها به این موضوع اشاره شدهاست.

مطابق با این ماده قانونی «در صورتی که به تشخیص سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری عمر مفید ساختمان به پایان رسیده یا به هر دلیل دیگری ساختمان دچار فرسودگی کلی شده باشد و بیم خطر یا ضرر مالی و جانی برود و اقلیت مالکان قسمت‌های اختصاصی در تجدید بنای آن موافق نباشند، آن دسته از مالکان که قصد بازسازی مجموعه را دارند، می‌توانند بر اساس حکم دادگاه، با تأمین مسکن استیجاری مناسب برای مالک یا مالکان که از همکاری خودداری می‌ورزند، نسبت به تجدید بنای مجموعه اقدام کنند و پس از اتمام عملیات بازسازی و تعیین سهم هر یک از مالکان از بنا و هزینه‌های انجام شده، سهم مالک یا مالکان یاد شده را به اضافه مبلغی که برای مسکن استیجاری ایشان پرداخت شده است از اموال آن‌ها از جمله همان واحد دریافت کنند. در صورت عدم توافق در انتخاب کارشناسان، وزارت مسکن و شهرسازی با درخواست مدیر یا هیأت مدیره اقدام به انتخاب کارشناسان یاد شده خواهد کرد

بر اساس این ماده چنانچه به تشخیص و تأیید کارشناسان رسمی دادگستری ادامه زندگی در ساختمان، موجب ضرر و زیان باشد، دادگاه حکم به بازسازی و نوسازی ساختمان را می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با شرایط نگهداری حیوانات در آپارتمان “نگهداری حیوانات در آپارتمان” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…