دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای این که یک دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن داشته باشید، نیازی نیست که تغییری بزرگ و پر هزینه در داخل خانه ‌ایجاد کنید. گاهی فقط برخی تغییرات کوچک در جزئیات می‌تواند جلوه مدرنی که به دنبال آن هستید را در اختیار شما قرار دهد.
دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

اتاق نشیمن پرکاربرد‌ترین مکان و عمومی‌ترین نقطه خانه است که در آن اعضای خانواده به دور هم جمع شده و همچنین از مهمان‌ها در آن پذیرایی می‌شود. یک دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن می‌تواند به گرم و صمیمی‌تر شدن این فضا کمک کند.

امروزه در راس سبک‌های طراحی داخلی، بیشترین سبکی که برای طراحی اتاق نشیمن به کار برده می‌شود، سبک مدرن است که راحتی و کاربردی بودن را با یک زیبایی ساده ترکیب می‌کند.

دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن، به‌ویژه به دلیل این که می‌تواند به بهترین شکل با سبک زندگی امروزی و معماری خانه‌های شهری سازگار شود، ایده‌ئال‌ترین فضای زندگی است و از نظر زیبایی‌شناسی نیز آخرین ترند‌های طراحی را ایجاد می‌کند.

ما در این مطلب از مجله دلتا نکات کاربردی را با شما در میان خواهیم گذاشت که باعث می‌شود اتاق نشیمن ظاهری مدرن‌تری بیابد.

کفپوش

کفپوش برای دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

در واقع کفپوش، نه تنها در سبک مدرن، بلکه در تمام سبک‌های طراحی داخلی، نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند. اما در سبک مدرن، به‌ویژه در مکان‌های کوچک، به دلیل چیدمان‌های ساده و مینیمالیستی، نقش و تاثیر کفپوش چندین برابر می‌شود.

با یک کفپوش زیبا و پویا در اتاق نشیمنی به سبک مدرن، می‌توان یک فضای مینیمال را با زیبایی قابل توجهی ترکیب کرد. البته برای این منظور نیازی نیست که کفپوش اتاق را تعویض کنید. یک فرش زیبا و مدرن نیز می‌تواند همین تاثیر را ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع کفپوش مدرن” کفپوش چوبی تیره، زیبا و مدرن”را مطالعه کنید.

تابلو‌ها و قاب عکس‌ها

تابلو‌ها و قاب عکس‌ها

استفاده از قاب‌ها و قاب عکس‌های غیر متقارن و متفاوت در ابعاد و شکل‌های مختلف برای تزئین دیوار‌ها، در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مطرح‌ترین ترند‌ها برای دکوراسیون دیوار‌ها به شمار می‌رود. برای این که ظاهر مدرن‌تری به اتاق نشیمن خود ببخشید، می‌توانید یکی از دیوار‌ها را به این روش تزئین کنید.

مبلمان دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

مبلمان دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

یکی از ویژگی‌هایی که در سبک مدرن در الویت قرار دارد، ایجاد یک طراحی مناسب است که حس خانه را القا کند. طبیعی بودن نیز می‌تواند در سبک مدرن شگفتی ایجاد کند. به همین دلیل هنگام انتخاب مبلمان، اگر لوازمی را انتخاب کنید که به دور از تجمل و تزئینات، فضایی راحت، گرم و صمیمی را ایجاد کنند، می‌توانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون مدرن” دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن”را مطالعه کنید.

دیوارپوش‌های خاص و تاثیرگذار

دیوارپوش‌های خاص و تاثیرگذار

یکی از ترند‌هایی که در سبک مدرن بسیار مورد توجه بوده و به کار برده می‌شود، دیوارپوش‌های مختلف است. رنگ، کاغذ دیواری، پانل‌های دیواری و غیره، همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان پوششی برای دیوار‌ها به کار برده شوند.

اما آجر‌های قرمز و یا سفید، می‌توانند زیبایی منحصر به فردی به نشیمن‌های مدرن ببخشند. برای این منظور هم می‌توانید خود آجر را به کار برده و هم از پانل‌ها و کاغذ دیواری‌های طرح آجر بهره مند شوید.

دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

طیف‌های رنگ طوسی

رنگ طوسی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های خنثی در دکوراسیون مدرن به شمار می‌رود. با ترکیب طیف‌های متنوع رنگ طوسی می‌توان فضایی سیال و زیبا را در اتاق نشیمن به نمایش گذاشت.

تزئینات چیده شده روی زمین

تزئینات چیده شده روی زمین

در گذشته معمولا تزئینات یا بر روی دیوار‌ها و یا بر روی مبلمانی مانند کنسول‌ها و قفسه‌ها به نمایش گذاشته می‌شدند، اما امروزه مفهوم جدیدی از تزئینات به میان آمده است که در آن اشیاء مختلف، روی زمین چیده می‌شود. با این کار ارتفاع سقف اتاق نیز بلند‌تر جلوه می‌کند.

چیدمان میز غذاخوری

چیدمان میز غذاخوری

امروزه در بسیاری از خانه‌های شهری، اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن در ترکیب با یکدیگر طراحی می‌شوند. برای این که به یک اتاق نشیمن مدرن دست پیدا کنید، لازم است که یک ارتباط مناسب و بدون نقص میان بخش غذاخوری و فضای نشستن ایجاد کنید.

برای این منظور بسیار مهم است که هم مبلمان و طراحی‌های هماهنگ و مرتبط با یکدیگر را به کار برده و هم با مرز‌های مشخصی این دو فضا را از یکدیگر جدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون آشپزخانه مدرن” رازهای یک آشپزخانه شیک و مدرن”را مطالعه کنید.

دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

روشنایی طبیعی

یک فضای مدرن باید بسیار روشن و دلباز به نظر برسد. برای اینکه بتوانید چنین فضایی را ایجاد کنید، بدون شک نور طبیعی روز بهترین گزینه خواهد بود. برای این منظور تا جای ممکن از پرده‌های نازک‌تر، سطوح بازتاب دهنده نور و رنگ‌های روشن‌تر استفاده کرده و مبلمان را به گونه‌ای قرار دهید که مانع ورود نور به داخل اتاق نشوند.

دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن

طراحی‌های فشرده

طراحی‌های غیر معمول و چیدمان‌های متفاوت اولین قدم برای ایجاد یک سبک مدرن به‌ویژه در یک اتاق نشیمن کوچک به شمار می‌رود.

هدف اصلی در دکوراسیون‌های مدرن ایجاد مفید‌ترین و کاربردی‌ترین طراحی‌ها در فضایی کوچک است که برای این منظور نیز مبلمانی با طراحی‌های کم‌حجم و مدرن در الویت قرار دارند. مبلمانی با طراحی‌های فشرده و جمع‌وجور بزرگ‌ترین ناجی‌های خانه‌های کوچک به شمار می‌رود و می‌تواند جلوه‌ای مدرن‌تر به محیط زندگی شما ببخشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با ترفندهای یک دکوراسیون مدرن” دکوراسیون با پارتیشن مدرن”را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…