پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند

۰
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
جاذبه‌های رنگارنگ پاتایا از سواحل آفتابی خیال‌انگیز گرفته تا معابدی با معماری خاص هر ماجراجویی را مشتاق سفر به این شهر کرده است.
جاهای دیدنی پاتایا

درحالیکه بسیاری از گردشگران، پاتایا را به خاطر مهمانی‌ها و تفریحات شبانه‌اش می‌شناسند، این شهر برای علاقه‌مندان به زیبایی، ماجراجویی، کنجکاوی و فرهنگ نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در طرف بکرتر شهر پاتایا مکان‌هایی وجود دارد که مناسب خانواده‌هاست. با این اوصاف در پاتایا راه‌های زیادی برای لذت بردن از زیبایی‌های تماشایی و قابل‌توجه، سواحل شنی و غروب باشکوه خورشید وجود دارد. با مجله دلتا و معرفی جاهای دیدنی پاتایا همراه باشید.

ساحل جامیتن

ساحل جامیتن

ساحل جامتین (Jomtien) یکی از جاهای دیدنی پاتایا است که با شلوغی و هیاهوی شهر ۴ کیلومتر فاصله دارد. شما می‌توانید در کنار سواحل طلایی‌رنگ آن حمام آفتاب بگیرید یا در زیر سایه‌ درختان از گزند خورشید در امان باشید. علاقه‌مندان به تفریحات آبی از فعالیت‌هایی نظیر جت اسکی، کایت‌سواری، پاراسل و اسکی بادی لذت خواهند برد. اگر نیاز به استراحت داشتید، رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی را در ساحل خواهید دید که غذاهای محلی و دریایی تازه سرو می‌‌کنند.

پارک کارتون نتوُرک آمازون (Cartoon Network Amazone) درست در نزدیکی این ساحل قرار دارد. این پارک آبی خانواده‌پسند و هیجان‌انگیز پر از سرسره‌های مارپیچ، استخرهای بزرگ، فواره‌، وسایل تفریحی با تم‌های کارتونی و شخصیت‌های مشهور کارتون‌ها است.

باغ گیاه شناسی گرمسیری

باغ گیاه شناسی گرمسیری جاهای دیدنی پاتایا

این پارک وسیع در دهکده‌ نانگ نوچ (Nong Nooch) انواع فعالیت‌های تفریحی را برای تمام اعضای خانواده فراهم می‌کند. باغ‌های نانگ نوچ شامل تم‌های نظیر باغ درخت آرایی یا توپیاری (topiary)، باغ فرانسوی قرن هفدهمی، باغ رنسانس اروپایی و باغ‌هایی با گونه‌های خاص مثل نخل‌های گرمسیری، گیاهان گوشتی یا ساکولنت‌ها و بنسایی می‌شود.

باغ تحسین‌برانگیز ارکیده، باغبان درون هر فردی را بیدار خواهد کرد. در سالن فرهنگی تایلندی این پارک، نمایش‌های زنده‌‌ای با حضور اجراکنندگانی درزمینه‌ی رقص سنتی تایلند، شمشیربازی، بوکس تایلندی و نمایش فیل برگزار می‌شود. به‌علاوه، با کرایه‌ی دوچرخه می‌توانید در نواحی مختلف پارک گردش کنید.

پناهگاه حقیقت

پناهگاه حقیقت

این بنای یادبود عظیم که به‌عنوان «بازآفرینی شکوه بهشت بر روی زمین» توصیف می‌شود، تماما از چوب ساخته شده است و خود یک شاخه‌ی درسی در زمینه‌ی سبک‌های معماری تایلندی به‌حساب می‌آید.

حکاکی‌های چوبی ظریفی، هر یک از فضاهای موجود در معبد را زینت بخشیده‌اند و تمام ساختمان به‌منظور ادای احترام به مذاهب و فلسفه‌های باستانی بنا شده است. درحالی‌که از این بنا بازدید می‌کنید، می‌توانید از نمایش‌های فرهنگی تایلند، بوکس تایلندی، فیل‌سواری، سوارکاری و گردش با قایق موتوری لذت ببرید.

بودای بزرگ

بودای بزرگ

این مجسمه‌‌ طلایی‌رنگ و بلندقامت ۱۸ متری از بودا که آسوده و آرام به نظر می‌رسد، بر بلندای تپه‌ پر درخت پراتامناک (Pratamnak) در جنوب پاتایا قرار گرفته است. برای تماشای بودای بزرگ از پله‌های شیب‌دار که دو طرف آن با مارهای طلایی‌رنگ ناگا آراسته شده است، بالا بروید تا بتوانید این مجسمه و همچنین چند مجسمه‌ کوچک‌تر بودا در اطراف آن را از نزدیک ببینید.

بسیاری از محلی‌ها به اینجا می‌آیند تا برای سلامتی، شادی و موفقیت خود دعا کنند. از فراز این تپه می‌توانید از خلیج و چشم‌انداز زیبای پاتایا لذت ببرید. اگر مایل به پیاده‌روی طولانی تا بالای تپه نیستید، می‌توانید تاکسی بگیرید و انرژی خود را برای بالا رفتن از پله‌ها حفظ کنید.

کوه لان

کوه لان (جزیره‌ی مرجانی) جاهای دیدنی پاتایا

جزیره‌ مرجان که به آن کوه لان هم گفته می‌‌شود گریزی نسبتا آرامش‌بخش از شهر شلوغ گردشگری پاتایا به شمار می‌رود. چندین ساحل شنی سفید با دکه‌های غذا، سرویس بهداشتی و ورزش‌های آبی فراوان در کناره‌های جزیره گسترده شده است. فعالیت‌های تفریحی مثل پاراسل، قایق موزی و پیاده‌روی در زیر دریا محبوب‌ترین ورزش‌های آبی به شمار می‌روند.

تین (Tien) یکی از زیباترین سواحل این جزیره است و در ساحل نیوال (Nual)، میمون‌ها به بازیگوشی مشغول هستند. شما می‌توانید با کرایه‌ یک موتورسیکلت، در جزیره گردش کنید. اینجا مکانی پرطرفدار برای خانواده‌ها است تا روزی را به‌ دور از غوغا و هیاهوی پاتایا سپری کنند.

موزه‌ هنر در بهشت

موزه‌ هنر در بهشت جاهای دیدنی پاتایا

هنر در بهشت (Art in Paradise) یک موزه‌ هنر تخیلی خانواده پسند و مکانی عالی برای گرفتن عکس‌های جالب است. در این‌ آثار هنری شبه واقعی می‌توانید شکم یک وال را قلقلک بدهید، اسب آبی را نوازش کنید یا با یک نیزه‌ماهی بزرگ گلاویز شوید و با دوربین عکاسی این لحظات را ثبت کنید تا بعد آن را با اعضای خانواده و دوستانتان سهیم شوید.

بخش‌های مختلف موزه دارای تم‌های متفاوتی ازجمله هنر کلاسیک، مصر، دنیای زیرآب، سافاری، دایناسورها و فانتزی است. این موزه، یکی از جاذبه‌های عالی برای گذراندن روزهای بارانی و مکانی جالب برای تکمیل کلکسیون عکس شما خواهد بود.

پارک آبی رامایانا

پارک آبی رامایانا جاهای دیدنی پاتایا

رامایانا (Ramayana) که به‌عنوان «بزرگ‌ترین و بهترین پارک آبی تایلند» توصیف می‌شود از جاهای دیدنی پاتایا است. این پارک آبی با ۲۱ وسیله‌ی بازی که تم‌های مختلفی دارند، روزی فرح‌بخش را برای مسافران با هر سن ‌و سالی رقم می‌زند. سرسره‌های مارپیچ و رنگارنگ در اطراف پارک پیچ‌وتاب می‌خورند و شامل سرسره‌های هیجان‌انگیز سقوط آزاد و سرسره‌هایی با شیب ملایم برای کودکان می‌شود.

از دیگر وسایل تفریحی مهم می‌توان به استخرهای موج دوگانه، پارک آبی آکوا اسپلش (Aquasplash) به همراه فواره برای کودکان و حتی یک هزارتوی سبزرنگ اشاره کرد. فعالیت‌های تفریحی روزانه مثل واترپلو، غذا دادن به ماهی‌ها، زومبا و والیبال به نشاط و شادی این فضا می‌افزایند.

بازار شناور چهار بخشی

بازار شناور چهار بخشی جاهای دیدنی تایلند

بازار شناور چهاربخشی اولین و تنها بازار شناور بر روی آب در پاتایا است. این مرکز تجاری پر قیل‌وقال به چهار قسمت متفاوت تقسیم می‌شود که کالاهایی از چهار ناحیه‌ اصلی تایلند را به فروش می‌رسانند. در میان کالاهای متعددی که در اینجا به فروش می‌رسند، می‌توان به سوغات، آثار هنری، صنایع‌دستی و لباس اشاره کرد.

به‌علاوه، این بازار مکانی عالی برای لذت بردن از غذاهای عجیب غریب محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید هر چیزی را از عقرب گرفته تا جیرجیرک و گوشت تمساح امتحان کنید. بهترین راه برای دیدن بازار، کرایه‌ی یک قایق است. برخلاف بیشتر بازارهای اصیل شناور باید بهایی برای ورود به بازار شناور پاتایا بپردازید.

بازار ماهی ناکلوا

بازار ماهی ناکلوا جاهای دیدنی پاتایا

برای لمس بخشی از زندگی محلی و غذاهای دریایی تازه به بازار ماهی در روستای کوچک ناکلوا (Naklua) سری بزنید. این روستا با تاکسی حدود ۱۰ دقیقه از شمال پاتایا فاصله دارد. دست‌فروش‌ها در اینجا ماهی‌های تازه صیدشده را باقیمتی ارزان می‌فروشند و در همان محل برای شما کباب می‌کنند. به‌علاوه می‌توانید میوه‌ تازه یا غذاهای محلی دیگر را بخرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “دبی و ۸ مقصد ساحلی بی‌نظیر” را مطالعه کنید.

مینی سیام

مینی سیام جاهای دیدنی پاتایا

مینی سیام (Mini Siam) با به نمایش گذاشتن مدل‌هایی از مشهورترین مکان‌های دیدنی دنیا، شیوه‌ جالبی برای تماشای شگفتی‌های تایلند و جهان محسوب می‌شود. از میان این مدل‌ها می‌توان به بنای یادبود پیروزی و معبد وات آرون (Wat Arun) یا سپیده‌دم بانکوک، مجسمه‌ آزادی نیویورک، تاور بریج یا پل برج لندن، خانه‌ی اپرا درشهر سیدنی و طاق پیروزی شهر پاریس اشاره کرد.

بیش از همه، بچه‌ها از دیدن این سازه‌های مشهور در یکجا به وجد می‌آیند. فراموش نکنید برای بازدید از این پارک مینیاتوری، باید از یک روز پیش بلیط رزرو کنید.

دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب جاهای دیدنی پاتایا

دنیای زیر آب از جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز پاتایا شاید به‌اندازه‌ برخی از آکواریوم‌ها، بزرگ نباشد اما مجموعه‌ای تحسین‌برانگیز از موجودات دریایی در دیگر مناطق زیستیِ زیر آب را در خود جای داده است.

اینجا، در اولین آکواریوم مدرن تایلند، می‌توانید با یک بطری به ماهی‌های کوی (Koi) غذا بدهید، از فاصله‌ خیلی نزدیک کوسه‌ها و پرتو ماهی‌ها را تماشا کرده، بافت موجودات دریایی را در استخرهای لمسی تاچ پول (touch pool) حس کنید و بزرگ‌ترین کلکسیون ستاره‌های دریایی را ببینید. رویدادهای ویژه‌ای مثل کمپ‌های خواب کودکان بر جذابیت این پارک آبی افزوده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “توکیو و ۱+۱۰ تفریح جالب که باید انجام دهید!” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…