دکوراسیون اتاق مطالعه

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دکوراسیون اتاق مطالعه به دلیل کاربرد آن کمی متفاوت از سایر بخش‌های خانه است و اصول مربوط به خود را دارد. اگر این اصول به درستی رعایت شود، شما قطعاً یک اتاق زیبا و البته مناسب برای مطالعه خواهید داشت.
دکوراسیون اتاق مطالعه

اتاق مطالعه فضایی است که باید به طور کامل منعکس‌کننده شخصیت هر فرد باشد. این اتاق باید مبله و تزئین شود تا کاربر بتواند احساس راحتی در محیط داشته باشد. البته در دکوراسیون اتاق مطالعه نباید شلوغی ایجاد کرد و آن‌را پر جزئیات چید تا حواس پرتی ایجاد نکند؛ ولی این امر به این معنا نیست که باید فضای مطالعه‌ای ساده و یکنواخت داشته باشیم.

اگر خودتان اتاق مطالعه نیاز ندارید، در حاضر که فصل امتحانات کودکان رسیده، بهتر است دستی به سر و گوش اتاق آن‌ها بکشید تا محیط برای مطالعه کردن دانش‌آموزان آماده‌تر باشد.

دکوراسیون اتاق مطالعه

نقش دیوار در دکوراسیون اتاق مطالعه

در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه یا کتابخانه، دیوارها از مهم‌ترین اجزای فضا و بهترین مکان برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی به شمار می‌روند.

برخی از راه‌های استفاده از دیوارها در این اتاق نصب شلف، قفسه و میز‌های مطالعه دیواری مینیمال است که معمولا اینگونه طرح‌ها بیشتر در فضاهای کوچک و باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با کتابخانه ”کتابخانه خانگی” را مطالعه کنید.

اتاق مطالعه کوچک و مینیمال

اتاق مطالعه کوچک و مینیمال

یکی از راه‌های دیگر برای استفاده از دیوارها به شکل خیلی خاص‌تر ساخت قفسه‌های سفارشی روی دیوار‌ها است.

این قفسه می‌تواند کل دیوار را پوشش دهد و جزء عناصر اصلی اتاق محسوب شود. این نوع طراحی، معمولا برای کسانی که مجموعه‌های بزرگ کتاب دارند بسیار مناسب بوده و یک فضای چیدمان بزرگ ایجاد می‌کند.

طراحی فضا بر اساس شیوه زندگی 

طراحی فضا بر اساس شیوه زندگی

طراحی فضا باید با شیوه زندگی و نیازهای کاربر سازگاری داشته باشد. به همین دلیل، استفاده از مبلمان و قفسه‌های سفارشی که بر اساس فرم فضا و سلیقه فرد ساخته می‌شود خیلی بهتر از مبلمان و قفسه‌های از پیش ساخته شده در دکوراسیون اتاق مطالعه قرار می‌گیرند.

زمانی‌که مبلمان سفارشی باشد چون بر اساس فرم و ابعاد اتاق ساخته شده است، این امکان برای شما به وجود می‌آید که بیشتر از فضا و عناصر موجود در فضا استفاده کنید.

شخصیت بخشیدن به اتاق مطالعه

شخصیت بخشیدن به اتاق مطالعه

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در طراحی فضا به آن توجه کنیم راه‌ها و نکاتی است که به شخصیت بخشیدن اتاق کمک می‌کند. از عوامل و عناصری که به فضای شما شخصیت می‌بخشد می‌توان به فرش، لوازم تزئینی، رنگ و نوع چیدمان وسایل اشاره کرد.

یکی از کارهایی که اکیدا توصیه می‌کنیم انجام دهید، قرار دادن گیاهان طبیعی در این اتاق است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع گیاهان آپارتمانی ”چیدمان گیاهان آپارتمانی” را مطالعه کنید.

 

دکوراسیون اتاق مطالعه کوچک

دکوراسیون اتاق مطالعه کوچک

اگر اتاق مطالعه شما کوچک باشد، بهترین سبک طراحی داخلی سبک مینیمال است. به عبارت دیگر سعی کنید تا جایی که ممکن است همه چیز را ساده انتخاب کنید. برای مثال میزی که انتخاب می‌کنید تا حد ممکن ساده باشد یا رنگ اصلی فضا را سفید انتخاب کنید.

نور پردازی اتاق مطالعه

نور پردازی اتاق مطالعه

به روشنایی اتاق مطالعه بسیار توجه کنید و سعی کنید نورپردازی مناسب، در اتاق مطالعه خود داشته باشید. همچنین می‌توانید برای روشن‌تر شدن فضا از رنگ‌های روشن و لوازم تزئینی که انعکاس نور دارند، استفاده کنید.

توجه کنید که در این اتاق شما یا فرزندتان قرار است مشغول خواندن باشید؛ پس، اگر نور اتاق مناسب نباشد سلامتی چشم‌های شما به خطر می‌افتد. در دکوراسیون اتاق مطالعه انواع لایه‌های نورپردازی را برای داشتن نور کافی و نورپردازی صحیح به کارببرید.

توجه به فضا‌های خالی

توجه به فضا‌های خالی

اگر در اتاق مطالعه دیواری دارید که روی آن قفسه قرار نگرفته است و خالی باقی مانده، سعی کنید با کمک تابلویی از یک منظره زیبا یا با آویختن قاب عکس، دیوار را تزئین کنید‌.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با گالری دیواری ”گالری دیواری از ایده تا اجرا” را مطالعه کنید.

فضایی برای استراحت

فضایی برای استراحت

علاوه بر میز و صندلی بهتر است که اتاق مطالعه فضایی برای استراحت نیز داشته باشد. برای مثال وجود یک کاناپه در اتاق مطالعه بسیار مفید است و در مواقعی که خسته هستید می‌توانید هم استراحت کنید و هم مطالعه داشته باشید. بهتر است که این فضای مطالعه به پنجره یا بالکن نزدیک باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع تخت خواب کودک ”تخت خواب فانتزی کودک و انواع آن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…