طراحی حمام کوچک

۰
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در طراحی دکوراسیون منزل تمام فضاها از راهرو گرفته تا حمام و سرویس بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد. تنها خانه‌ای می‌تواند از دکور ایده‌ئال برخوردار باشد که اصول طراحی در فضاهای مختلف آن اعمال شده باشد.
حمام کوچک

حمام از جمله مکان‌هایی است که به دلیل فضای کوچک خود نیازمند یک طراحی ایده‌ئال است. طراحی فضای حمام کوچک امری چالش برانگیز است و نیازمند ایده پردازی و اجرای طرح‌های نوین است.

با اجرای ایده‌های خلاقانه و کاربردی در فضای حمام‌های کوچک می‌توان دکوراسیونی بی‌نظیر ایجاد کرد.

یکی از مشکلات حمام‌ کوچک کمبود نور و فضای کافی برای نگهداری وسایل و لوازم ضروری است. یک طرح اصولی و کاربردی می‌تواند یک آن‌را به فضایی کاربردی و روشن تبدیل کند.

در این بخش از مجله دلتا به راهکارهایی که کمک شایانی به بزرگ‌نمایی فضای حمام می‌کند اشاره شده است. با استفاده از این ایده‌ها و پیشنهادات می‌توانید حمام کوچک خانه خود را به فضایی دلباز و روشن با فضای کافی برای نگهداری وسایل تبدیل کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

نصب آینه سراسری روی یک دیوار

افزودن یک آینه روی دیوار، نمای یک حمام کوچک را بزرگ نشان می‌دهد. تاثیر آینه زمانی بیشتر خواهد شد که آن را بالای میز توالت قرار دهید.

نصب توالت دیواری در حمام کوچک

اگر دیوار حمام شما فضای کافی برای نصب توالت دارد، می‌توانید از مدل‌هایی که به دیوار متصل می‌شود استفاده کنید. با انجام این کار فضای کمتری از کف حمام اشغال خواهد شد.

اگر امکان نصب این نوع توالت برای شما وجود ندارد با افزودن یک شلف دیواری در بالای توالت می‌توانید فضای اضافی برای قرار دادن وسایل تزئینی یا ضروری ایجاد کرده و فضای بالای توالت را برای ایجاد یک طاقچه کوچک گسترش دهید.

عدم استفاده از وان در حمام کوچک

عدم استفاده از وان در حمام کوچک

وان حمام نسبت به دوش فضای بیشتری اشغال می‌کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم در حمام‌های کوچک از دوش استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون خانه‌های کوچک ”دکوراسیون آشپزخانه های کوچک”را مطالعه کنید.

نصب پانل شیشه‌ای در اطراف دوش

پرده حدود یک سوم فضای حمام را از نظر بصری اشغال می‌کند. به همین دلیل برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام به جای استفاده از پرده بهتر است از پانل‌های شیشه‌ای بدون قاب استفاده شود. این پانل‌ها فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

استفاده از روشویی و توالت کوچک

سینک‌های دیواری گزینه‌ای مناسب برای بزرگ‌نمایی فضای حمام محسوب می‌شوند. اگر بهینه‌سازی فضا اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد از سینک روشویی کوچک با لبه‌های ظریف در حمام خود استفاده نمائید. سینک سرامیکی بهترین گزینه است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام ”بازسازی سرویس بهداشتی”را مطالعه کنید.

قفسه و شلف

افزودن کمد و شلف بر روی دیوار

اگر فضای کف حمام شما کوچک و محدود است، نگران نباشید. به دیوارها فکر کنید. با نصب کابینت حمام و شلف روی دیوار می‌توانید فضای کافی برای قرار دادن لوازم و وسایل مورد نیاز فراهم کنید. علاوه‌بر آن نصب آینه در بالای سینک روشویی فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

انتخاب سینک روشویی مناسب

انتخاب سینک روشویی باید متناسب با فضای حمام انجام شود. برای فضای کوچک باید از نمونه‌هایی که اندازه کوچکی دارند، استفاده کرد.

می‌توان از سینک‌های روشویی که در کنج قرار می‌گیرند نیز استفاده کرد. این کار می‌تواند به استفاده بهینه از فضا کمک کند.

یکی دیگر از ایده‌ها در این زمینه، استفاده از سینک روشویی شناور است. با به کارگیری این مدل می‌توان از فضای زیر آن نیز استفاده کرد.

نصب جاحوله‌ای پشت در

در فضای حمام‌های کوچک، شاید بهترین مکان برای قرار دادن حوله‌ها در پشت در باشد. اما با این حال باید به یاد داشته باشید که از قرار دادن تعداد زیادی حوله خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون خانه‌های کوچک ”مبل مناسب خانه کوچک”را مطالعه کنید.

کفپوش تیره با دیوارهای روشن

 

ترکیب کفپوش تیره با دیوارهای روشن

دیوارهای تیره فضای یک حمام‌ کوچک را دلگیر و کوچک نشان می‌دهد اما دیوارهای روشن نور را منعکس کرده و فضا را روشن‌تر می‌کند. بهتر است در یک حمام‌ کوچک از رنگ‌های روشن استفاده کرده یا در صورت تمایل، فقط کفپوش را تیره انتخاب کنید.

اگر کفپوش حمام شما چوبی است, به دنبال کاشی‌هایی باشید که با رنگ چوب همخوانی داشته باشد. انجام این کار باعث می‌شود چشم از کف حمام در امتداد دیوار حرکت کند و فضا کوچک به نظر نرسد.

انتخاب کاشی مناسب

کاشی و سرامیک از جمله متریال‌هایی است که در طراحی حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انتخاب این نمونه مناسب بهتر از انواعی کاشی و سرامیک‌هایی که طرح ساده دارند، استفاده کنید.

در صورت تمایل به استفاده از انواع طرح دار، از نمونه‌هایی با طرح‌های بزرگ استفاده کنید. زیرا، انجام این کار باعث جلب توجه افراد شده و کوچکی حمام به چشم نمی‌آید.

استفاده از پرده حمام

استفاده از یک پرده حمام مناسب برای جدا کردن قسمت دوش و یا وان از ایده‌های مناسبی است که می‌توانید برای طراحی حمام‌های کوچک از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون خانه‌های کوچک”دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک”را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…