توکیو و ۱+۱۰ تفریح جالب که باید انجام دهید!

۰
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
توکیو از مدرن‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای دنیا است و تفریحات جالبی در این شهر انتظار شما را می‌کشد.
تفریحات توکیو

توکیو، پایتخت کشور ژاپن، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان و از محبوب‌ترین مقاصد بین گردشگران است. تنوع تفریحات توکیو باورکردنی نیست. اگر علاقمند به فضاهای پررفت و آمد و مراکز خرید شلوغ هستید و با دیدن این همه جنب و جوش به هیجان می‌آیید، توکیو شما را هیجان‌زده خواهدکرد. اگر احتیاج به آرامش دارید و می‌خواهید با نگاه کردن به غنچه‌های صورتی بهاری روحتان نوازش پیدا کند، باز هم توکیو شما را راضی خواهد کرد! با مجله دلتا و معرفی فهرست ۱+۱۰ تفریح جالب در توکیو همراه باشید.

از رستوران ربات‌ها در توکیو دیدن کنید

رستوران ربات‌ها تفریحات در توکیو

اگر به دنبال شبی خاص و متفاوت هستید، حتما سری به رستوران رباتی در توکیو بزنید. هیچ کجای دنیا رستورانی عجیب و غریب‌تر از این پیدا نمی‌کنید! موقع خوردن غذا به تماشای نمایش ربات‌ها بنشینید و احساس‌کنید که در زمان آینده در حال شام خوردن هستید. این رستوران در منطقه‌ شینجوکو (Shinjuku) قرار دارد و یکی از معروف‌ترین و متمایزترین رستوران‌های منطقه است. فراموش نکنید که قبل از رفتن به این رستوران حتما میزتان را رزرو کنید.

به تماشای تمرین کُشتی سومو بنشینید

کُشتی سومو تفریحات توکیو

کشتی سومو یکی از ورزش‌های ملی و باستانی کشور ژاپن و از تفریحات توکیو است که باید از نزدیک شاهد آن باشید. این ورزش بخش جالبی از فرهنگ کشور ژاپن به حساب می‌آید. تعدادی از اتاق‌های تمرین سومو در توکیو واقع شده‌اند و بعضی از آن‌ها به مردم اجازه می‌دهند که زمان تمرین، کشتی‌گیرها را تماشا کنند. دیدن اینکه این کشتی‌گیرها تا چه حد تمرین فیزیکی و ذهنی دارند، باعث می‌شود این ورزش برایتان جالب‌تر شود.

در همنشینی حیوانات بامزه، قهوه بنوشید

حیوانات بامزه تفریحات توکیو

“کاوایی” که در زبان ژاپنی به معنای بامزه و دوست‌داشتنی است، تبدیل به بخشی از فرهنگ مردم ژاپن شده. یکی از نمادهای “کاوایی” کافه‌های حیوانات است که در توکیو نیز تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد. یکی از اولین کافه‌های حیوانات که در این کشور معروف شد، کافه‌ جغد بود. شاید از نزدیک دیدن یک جغد، چندان عادی‌ نباشد، اما در این کافه می‌توانید کنار آن‌ها بنشینید و حتی با آن‌ها بازی کنید.

یکی دیگر از دوست‌داشتنی‌ترین کافه‌های حیوانات، کافه‌ جوجه‌تیغی است. در این کافه‌ها می‌توانید لحظات با ارزشی را با بامزه‌ترین حیوانات روی زمین، یعنی جوجه‌تیغی‌های کوچک سپری کنید و از بازی کردن با آن‌ها لذت ببرید. 

از فروشگاه دون کیشوت خرید کنید

فروشگاه دون کیشوت تفریحات توکیو

خرید کردن را حتما بخشی از برنامه‌ سفرتان به توکیو قرار دهید. این شهر پاساژها، بازارها و مراکز خرید فوق‌العاده‌ای دارد اما یکی از بهترین فروشگاه‌ها که حتما باید چرخی درون آن بزنید، فروشگاه زنجیره‌ای دون کیشوت (معروف به دونکی) است. امکان ندارد که چیزی بخواهید و در این فروشگاه پیدا نکنید! تنقلات خوشمزه، شیرینی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، وسایل الکترونیکی، سوغات‌ سنتی ژاپن و هرچیز دیگری که دلتان بخواهد را می‌توانید از دون کیشوت بخرید.

گشت و گذار در اطراف معبد سنسوجی 

تفریحات توکیو معبد سنسوجی در منطقه آساکوسای توکیو

یکی از تفریحات شگفت‌انگیز توکیو گشت و گذار در میان سنت‌های قدیمی ژاپن است. معبد سنسوجی، قدیمی‌ترین معبد توکیو است که در منطقه‌ تاریخی آساکوسا واقع ‌شده‌است. با سر در زیبای معبد عکس بگیرید، در خیابان ناکامیس غذاهای سنتی ژاپنی را امتحان ‌کنید، لباس کیمونوی ژاپنی بپوشید و ریکشاو سواری کنید. بازدید از این منطقه، خاطره‌ای خاص و فراموش‌نشدنی برای شما خواهد ساخت.

مثل سوپر ماریو در خیابان‌های شهر رانندگی کنید

سوپر ماریو تفریحات توکیو

سوپر ماریو یا همان قارچ‌خور خودمان را که یادتان هست؟ شما با داشتن گواهینامه‌ معتبر بین‌المللی می‌توانید در خیابان‌های توکیو، با ماشین‌های مخصوص کارتینگ و لباس فرم سوپر ماریو رانندگی کنید و احساس کنید که در بازی کامپیوتری قرار گرفته‌اید. با گروهی از رانندگان در خیابان شیبویا دور بزنید یا اطراف برج توکیو مسابقه بدهید. یک کارتینگ هیجان‌انگیز برای عاشقان رانندگی!

در شینجوکوی توکیو، رامن بخورید

شینجوکوی توکیو تفریحات توکیو

احتمالا وقتی به ژاپن سفر کنید اولین غذایی که به سراغش می‌روید سوشی است اما آیا می‌دانستید که رامن یکی از معروف‌ترین غذاهای ژاپنی بین توریست‌ها و یکی از غذاهای موردعلاقه‌ خود ژاپنی‌هاست؟ سری به منطقه‌ شینجوکو بزنید و با تنوع شگفت‌انگیزی از انواع رامن روبرو شوید. اگر موقع نهار به این منطقه بروید، ممکن است جلوی برخی از رستوران‌های معروف‌تر با صفی طولانی برخورد کنید اما به نظرتان خوردن یکی از بهترین غذاهای شهر ارزش ۲۰ دقیقه انتظار را ندارد؟

از پر رفت و آمد ترین چهارراه دنیا عبور کنید

چهارراه توکیو تفریحات توکیو

منطقه‌ شیبویا در توکیو یکی از شلوغ‌ترین مناطق این شهر است. این منطقه که پر از کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید و بوتیک‌های رنگارنگ است، برای توریست‌ها جذابیت زیادی دارد. اما دلیل این جذابیت فقط همین چیزها نیست! چهارراه شیبویا یکی از پر رفت و آمدترین چهارراه‌هایی است که در زندگیتان دیده‌اید. وقتی که چراغ عابرین پیاده سبز می‌شود، می‌توانید شاهد عبور افراد زیادی در تمام جهات باشید که صحنه‌ای بسیار خیره‌کننده است و معمولا توریست‌هایی با دوربینشان در گوشه‌ی چهارراه ایستاده‌اند و در حال شکار این لحظه هستند. گفته می‌شود که روزانه حدود نیم میلیون نفر از این چهارراه عبور می‌کنند. شاید دلتان بخواهد یک روز شما نیز یکی از این یک و نیم میلیون نفر باشید!

در کلاس آشپزی ژاپنی شرکت کنید

آشپزی ژاپنی

اگر به نظرتان غذا خوردن در رستوران زیادی عادی است و دلتان یک وعده‌ غذایی هیجان‌انگیزتر می‌خواهد، در یکی از کلاس‌های آشپزی معروف این شهر شرکت کرده و یکی از تفریحات هیجان‌انگیز توکیو را تجربه کنید. این کلاس‌ها که جزو فعالیت‌های موردعلاقه‌ توریست‌ها و از تفریحات جالب در سفر به توکیو به حساب می‌آید، تنوع بالایی دارند. برای مثال به کلاس سوشی‌پزی بروید، نحوه‌ درست کردن سوشی را یاد بگیرید، دستپخت خودتان را بخورید و دستورپخت آن را با خودتان به خانه بیاورید و برای دوستانتان سوشی درست‌کنید. در ضمن فقط جنبه‌ آشپزی قضیه را نگاه نکنید. می‌توانید در این کلاس‌ها با بومی‌های توکیو برخورد نزدیک داشته باشید، با فرهنگ آن‌ها بیشتر آشنا شوید و دوستان جدید پیدا کنید.

در آرامش باغ‌های ژاپنی غرق شوید

باغ‌های ژاپنی

هرچند توکیو به داشتن خیابان‌های شلوغ و برج‌های بلند معروف است، اما فضاهای طبیعی آن قطعا ارزش دیدن را دارند. در قلب شهر توکیو چندین باغ ژاپنی بسیار جذاب وجود دارد که شما را از هیاهو و شلوغی شهر جدا می‌کند و در میان آرامشی باورنکردنی رها می‌کند. این باغ‌ها هر موقعی از سال زیباست، اما بهترین زمان‌ها برای بازدید از آن‌ها اوایل بهار (به خاطر غنچه‌های گیلاس) و اواخر پاییز (به خاطر برگ‌های رنگارنگ پاییزی) است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “ملبورن؛ شهر چهارفصل استرالیا” را مطالعه کنید.

تنها دریای دیزنی موجود در دنیا را از نزدیک ببینید!

دریای دیزنی

  • بسیار خوب…این مورد آخر دقیقا داخل توکیو قرار ندارد اما حیف نیست که تا توکیو بروید و سری به دریای دیزنی در اورایاسو، چیبا در نزدیکی توکیو نزنید؟ دریای دیزنی، تم پارکی است که برای ساختن آن از خود دریا کمک گرفته‌اند. به بخش‌های مختلف آن سر بزنید، از کوه پرومتئوس عکس بیندازید، به پری دریایی سلام کنید و با قایق‌های کوچک داخل آب دور بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “زیباترین جزیره‌های دنیا؛ سفر به ۱۰ سرزمین رویایی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…