کاربرد بتن در دکوراسیون داخلی

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بتن و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی ، عنوان مقاله ای است که از نظرتان می گذرد .
کاربرد بتن

 کاربرد بتن در دکوراسیون داخلی ، عنوان مقاله ای است از دکتر ابراهیم یوسفی «آرشیتکت »که از نظرتان می گذرد.

به گزارش مجله دلتا در این مقاله می خوانیم: در معماری و صنعت ساختمان بسیاری از سنگ ها به صورت مصنوعی تولید می شوند به عبارت دیگر، ماده یا ملات تشکیل دهنده آن سنگ ،دست ساز انسان هستند و با فرمی که مورد نیاز است ساخته می شوند.

کاربرد بتن

بسیاری از این سنگ ها را می شناسیم مانند انواع سنگ های صفحه ای کوارتس که برای صفحه کابینت کاربرد دارند. اما شاید همگان کمتر از این موضوع آگاه باشند که آجر، سرامیک ،کاشی ،موزاییک ،بلوک سیمانی  در دسته ی سنگ های مصنوعی طبقه بندی می شوند.

کاربرد بتن :

یکی از کاربردی ترین  مصالحی که سالهااست مورد استفاده قرار می گیرد و هر روزعلم و هنر معماری به توانمندی های بیشتر آن واقف می شود کاربرد بتن است، همان ترکیب ساده آب، سیمان و ماسه که همین ترکیب امروزه با افزودنی ها و فرایند های متعدد ساخت و فراوری ، توانمندی های بسیار برای تولید انواع سنگ با قیمت مناسب ، وزن کم ، دوام بالا واز همه مهمتر درمعماری ،فرم پذیری بی نظیر پیش روی ما قرار می دهد.

مصالح ساختمانی

با پدیدارشدن تولید بتن با فن آوری آوتوکلاو طی فرایندی ،حباب های فراوان هوا در بافت بتن ایجاد شده و با کاهش وزن آن در  خانه های مدرن به صورت بافت زیبا جلوه گرمی شود .در ادامه به کاربردهای بتن و موارد متعدد کاربری آن خواهیم پرداخت .

یکی از کاربری های پر طرفدار بتن، استفاده از آن برای کف سازی فضاهای مسکونی و تجاری است به شکلی که بتن با بافت ظریف و خمیری واضافه کردن افزودنی های مختلف بدست می آید و با پوشاندن کف به ضخامت یک سانتیمتر، کفپوش یکپارچه مدرن و جذاب به دست می آید که بافتی مانند سنگ طبیعی دارد و با پوشش کف با ایپاکسی به سطح جذاب براق و صیقلی و مقاوم دست می یابیم.

مصالح ساخت آشپزخانه

کاربرد دیگربتن در معماری داخلی استفاده از آن در قالب صفحات بتنی سبک است که به عنوان صفحه کابینت یابرای ساخت بدنه شومینه ،صفحه میز جلو مبل یا نهار خوری می توان استفاده کرد و باید توجه داشت که بتن باید الزاما اتوکلاو شده و وزنی معادل یک دهم وزن بتن عادی داشته و در محیط قابل استفاده باشد.

دیوار بتنی

کاربری مناسب  دیگر بتن در معماری داخلی ،استفاده از آن برای ساخت انواع سینک آشپزخانه و روشویی است.

معماری داخلی

این روزها سینک های سنگی یکپارچه بسیار پر طرفدارند و به همین سبب می شود در کنار صفحات بتنی روی کابینت یا به تنهایی به صورت قالبی و یکپارچه مورد استفاده قرار گیرند . البته باید در نظر داشت این نوع بتن ضد آب است وبه هیچ عنوان رطوبت و آب را جذب نمی کند و یا عبور نمی دهد .

میز بتنی

استفاده از بتن برای ساخت اشیاء دکوراتیو ،یکی از نمونه های پیشرفت دربتن است که این روزها افزون بر ساخت مبلمان بتنی شاهد تولید انواع و اقسام اشیاء دکوراتیو بتنی هستیم . از گلدان و آباژور تا لوستر و ظرف غذا خوری ، قابلیت های فراوان بتن را در دنیای هنر و معماری معاصر به نمایش می گذارند.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…