دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دکوراسیون آشپزخانه های کوچک کار نسبتاً دشواری است که از حساسیت خاصی نیز برخوردار است. البته مشکل بودن یک کار به معنای غیرممکن بودن آن نیست.
دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

در معماری داخلی، آشپزخانه کوچک از جمله نقاطی است که بیشتر از هر مکان دیگری طراحان را مشغول به خود می‌کند. دلیل این موضوع این است که دکوراسیون آشپزخانه های کوچک به بیش از یک مهارت نیاز دارد. به خصوص اگر معماری آشپزخانه دارای ویژگی‌های نامناسبی باشد.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند طراحی آشپزخانه را دچار مشکل کند، کوچک بودن و عدم وجود فضای کافی است. این‌که بتوان برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی در فضایی کوچک، تمام تجهیزات را به شکلی ارگونومیک به کار برد، کار بسیار دشواری است. به همین دلیل است که در آشپزخانه‌های کوچک عناصری مانند رنگ، روشنایی و چیدمان اهمیت بسیار بیشتری دارند.

اگر شما نیز دارای آشپزخانه‌ای کوچک هستید و طراحی آن برای شما دشوار است، توصیه‌های الهام‌بخشی که برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک به شما ارائه می‌کنیم، می‌تواند بسیار کارآمد باشد. برای این‌که یک آشپزخانه کوچک را به مکانی وسیع‌تر، دلباز‌تر و کاربردی‌تر تبدیل کنید با مجله دلتا همراه باشید.

از نور طبیعی استفاده کنید

از نور طبیعی استفاده کنید

یکی از تاثیرگذار‌ترین راه‌ها برای ایجاد فضایی فرح بخش در مکانی کوچک، این است که ورود نور طبیعی به داخل مکان را به بیشترین حد ممکن برسانید. با بزرگ‌تر کردن پنجره‌ها یا با استفاده از شیشه بر روی در بالکنی که به آشپزخانه باز می‌شود، می‌توانید فضای دلباز‌تری در این مکان ایجاد کنید. حتی در صورت امکان، با برداشتن دیوار‌ها و استفاده از آجر‌های شیشه‌ای می‌توانید ورود نور به آشپزخانه را افزایش دهید.

معایب معماری را به فرصت تبدیل کنید

معایب معماری را به فرصت تبدیل کنید

ممکن است که همیشه معماری آشپزخانه به شکل کاربردی نباشد. در چنین شرایطی می‌توانید از طراحی‌ها و ایده‌هایی استفاده کنید که فضای نامناسب آشپزخانه را به مکانی کاربردی‌تر تبدیل می‌کند.

برای مثال، می‌توانید یک نقطه پرت و غیر کاربردی آشپزخانه را به عنوان مکانی برای نشستن و غذا خوردن تبدیل کنید.

کانتر را بر اساس شکل آشپزخانه طراحی کنید

کانتر را بر اساس شکل آشپزخانه طراحی کنید

کانتر و صفحه کابینت در میان تمام تجهیزات آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و شکل و ابعاد آن در راحتی و کاربردی بودن مکان بسیار تاثیر گذار است.

هر چه کانتر آشپزخانه بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه آشپزخانه مکان کاربردی‌تری خواهد بود. به همین دلیل، بر اساس فرم آشپزخانه، استفاده از صفحه کابینتی که تمام دیوار‌های آشپزخانه را بپوشاند بسیار کارآمد خواهد بود.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

فضای ذخیره‌سازی کاربردی ایجاد کنید

قانون طلایی در طراحی آشپزخانه، ایجاد فضای ذخیره‌سازی کاربردی و متعدد در این مکان است. به‌ویژه استفاده از فضای عمودی آشپزخانه به عنوان فضایی برای ذخیره‌سازی اشیا، یک امتیاز بزرگ به شمار می‌رود.

فضای ذخیره‌سازی کاربردی ایجاد کنید

فضا‌های عمودی بسازید

یکی دیگر از راه‌های کاربردی برای استفاده از فضای عمودی به عنوان مکانی برای ذخیره‌سازی اشیاء، نصب شلف‌ها و قفسه‌های معلق است.

به‌ویژه استفاده از این طرح بین فضای آشپزخانه با فضای بیرونی می‌تواند جلوه بسیار متفاوتی به آشپزخانه ببخشد.

روشنایی مناسب

از سیستم روشنایی مناسب استفاده کنید

اگر می‌خواهید یک آشپزخانه کوچک را کمی بزرگ‌تر و دلباز‌تر جلوه دهید، ابتدا باید سیستم روشنایی را که در این مکان به کار می‌برید، متناسب با فضا طراحی کنید.

برای این منظور در کنار سیستم اصلی روشنایی آشپزخانه، از‌هالوژن‌های سقفی، چراغ‌های زیر کابینتی، چراغ‌های دیواری و حتی آباژوهای ایستاده استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مبلمان خانه‌های کوچک ”مبل مناسب خانه کوچک” را مطالعه کنید.

طراحی U شکل

طراحی U شکل آشپزخانه را فراموش نکنید

کانتر‌های U شکلی که دیوار‌های اصلی آشپزخانه را در بر می‌گیرند، برای ایجاد فضای کاربردی بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک بسیار ایده‌ئال به شمار می‌روند. وجود فضای کاربردی بیشتر در آشپزخانه، هم ظاهر این مکان را تغییر داده و هم راحتی آن‌را افزایش خواهد داد.

سبک مناسب

سبک مناسب انتخاب کنید

سبک‌هایی که در آن‌ها نور طبیعی، رنگ‌های روشن، گیاهان و تزئینات کوچک به کار برده می‌شوند، برای ایجاد فضایی فرح‌بخش در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی به محسوب می‌شوند. سبک مدیترانه‌ای نمونه خوبی برای این منظور به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع پرده آشپزخانه ”پرده آشپزخانه و انواع آن” را مطالعه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

از سطوح براق استفاده کنید

سطوحی که ظاهری درخشان و صاف دارند، هم فضایی مینیمال ایجاد کرده و هم روشنایی موجود در مکان را افزایش می‌دهند؛ به همین دلیل، انتخاب مناسبی در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک به شمار می‌روند.

رنگ‌های طبیعی

رنگ‌های طبیعی را به کار ببرید

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در طراحی آشپزخانه ایجاد فضایی گرم و صمیمی است. برای ایجاد فضایی فرح‌بخش در آشپزخانه‌ای کوچک می‌توانید رنگ‌های طبیعی‌ مانند رنگ سبز را با رنگ سفید ‌ترکیب کنید. همچنین عناصر طبیعی مانند چوب و مرمر نیز در ایجاد فضایی گرم تاثیرگذار خواهد بود.

طراحی مینیمال

طراحی مینیمال را راموش نکنید

انتخاب سبک مینیمال که اشیاء کمتری در آن به کار رفته و ظاهر ساده‌تری دارد، برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

تضاد رنگی در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

تضاد رنگی ایجاد کنید

ایجاد تضاد یکی از روش‌هایی است که می‌تواند جلوه‌ای دلباز‌تر به مکان‌های کوچک ببخشد. به‌ویژه تضاد‌های تیره و روشنی که در سبک‌های مدرن به کار برده می‌شود.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

از گیاهان استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های ایجاد فضایی فرح‌بخش در آشپزخانه، استفاده از گیاهان است. می‌توانید بر اساس سبک طراحی این مکان، گیاه مناسب را انتخاب کرده و فضای موجود در آشپزخانه را به طور کامل تغییر دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع گیاهان آپارتمانی ”چیدمان گیاهان آپارتمانی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…