درمان اورژانسی فشار خون بالا

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دانستن راه‌های درمان اورژانسی فشار خون بالا در خانه می‌تواند بسیار مفید یا حتی ضروری باشد. بسیاری از افراد سالم نیز ممکن است در شرایطی خاص فشار خون‌شان بالا رود.
درمان اورژانسی فشار خون بالا

امروزه تکنیک و روش‌های متعددی کشف شده است که با رعایت آن‌ها، رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها به آرامش می‌رسند و در نهایت فشار خون کاملا قابل کنترل می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا درمان اورژانسی فشار خون بالا در خانه با این ۸ راهکار طبیعی برای شما بیان می‌شود. با ما همراه شوید.

درمان اورژانسی فشار خون بالا در خانه

گردن و گوش‌ها را ماساژ دهید

۳ قسمت در ناحیه گردن و گوش‌ها وجود دارد که با ماساژ دادن آن‌ها می‌توان فشار خون را در عرض چند دقیقه کم کرد.

اولین نقطه پشت لاله گوش قرار گرفته است؛ این نقطه را پیدا کرده و یک خط مستقیم فرضی به سمت ترقوه رسم کنید. نقطه دوم در این قسمت قرار دارد. با انگشتان‌تان به آرامی گردن را به سمت بالا و پایین خط ماساژ دهید. ۱۰ مرتبه این کار را در هر دو سمت گردن انجام دهید.

سومین نقطه روی صورت در قسمت لاله گوش قرار گرفته است و ۱/۲ سانتی متر از گوش‌ها فاصله دارد. با نوک انگشتان هر دو طرف را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. حرکات دست‌تان باید به صورت دایره ای یا دورانی باشد.

زمانی که این ۳ نقطه را ماساژ می دهید در حقیقت فشار بر ماهیچه‌های گردن را کم می‌کنید و اجازه می‌دهید که جریان خون به طور مناسب و طبیعی به سمت مغز روانه شود.

ماساژ سر

روش فشار درمانی را امتحان کنید

روش«GB20 یا استخر بادی»، به عنوان یکی از موثرترین نقاط فشار درمانی جهت درمان اورژانسی فشار خون بالا شناخته می‌شود. این نقاط درست در سمت راست جمجمه و در قسمت تورفتگی دو طرف ستون فقرات قرار گرفته است. با انگشتان شست خود فشاری ثابت، اما ملایم به این نقاط وارد کنید؛ با گذشت ۱ تا ۲ دقیقه متوجه بهبودی سردردتان می‌‌شوید.

نفس کشیدن با سوراخ راست بینی را تمرین کنید

نفس عمیق کشیدن با سوراخ راست بینی در درمان اورژانسی فشار خون بالا تاثیر به‌سزایی دارد. انجام این روش به شرح زیر است:

  1. روی زمین یا یک صندلی در موقعیتی راحت بنشینید، طوری که کمرتان صاف باشد.
  2. دست چپ را روی شکم خود قرار دهید.
  3. سوراخ چپ بینی را با انگشست شست دست بگیرید.
  4. با سوراخ راست بینی یک نفس عمیق بکشید، چند ثانیه صبر کنید و سپس هوا را بیرون دهید.
  5. به آرامی و عمیق با سوراخ چپ بینی خود برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه نفس بکشید.

به روش وزوز زنبور نفس بکشید

به روش وزوز زنبور نفس بکشید

نفس کشیدن به صورت زنبور، به شما کمک می‌کند تا سریعا ذهن خود را آرام کنید و از سر دردی که با فشار خون بالا ایجاد می‌شود، رهایی یابید.

  1. روی زمین در موقعیتی راحت نشسته و دقت کنید که کمرتان صاف باشد.
  2. انگشست اشاره خود را روی غضروف هر دو گوش قرار دهید.
  3. نفس عمیق بکشید.
  4. همان‌طور که هوا را بیرون می‌دهید، صدایی مانند صدای زنبور ایجاد کنید و در یک زمان، فشار کمی را به غضروف هر دو گوش وارد کنید.
  5. این کار را برای ۷ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

به موسیقی کلاسیک گوش دهید

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که گوش دادن به موسیقی‌های آرام، مانند موسیقی کلاسیک، سنتی و غیره در پایین آوردن میزان فشار خون بسیار موثر است. این موسیقی باعث ایجاد حس آرامش در بدن افراد شده و میزان هورمون‌های استرس و«کورتیزون» را کاهش می‌دهد.

برای درمان اورژانسی فشار خون بالا آب بنوشید

برای درمان اورژانسی فشار خون بالا آب بنوشید

گاهی اوقات کم شدن آب باعث افزایش میزان فشار خون می‌شود. زمانی که بدن شما مقدار زیادی آب از دست می‌دهد، حجم خون در بدن کم شده و برخلاف آن، مقاومت ثانویه بیشتر و بیشتر می‌شود. ااین امر فشار خون بالا را در پی خواهد داشت.

برای این که اجازه ندهید آب بدن‌تان از دست برود و از تکرار این شرایط جلوگیری کنید، کافی است ۱ یا ۲ فنجان آب بنوشید.

آرامش شاواسانا (نوعی یوگا هندی)

شاواسانا، یا حالت نشئه (سرخوشی) در کاهش تعداد ضربان قلب کمک می‌کند و به طور موثر میزان فشار خون را پایین می‌آورد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی کمر خود دراز بکشید، چشم‌ها را ببندید، و سعی کنید تا هر کدام از ماهیچه‌های خود را آرام کنید. برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید.

پاهای خود را در آب گرم بگذارید

هر دو پای خود را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب گرم و تا حدودی ولرم بگذارید؛ با انجام این کار سر و گردن شما خنک شده و از سرازیر شدن خون به سمت مغز جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع درمان‌های خانگی “کاهش چربی خون با تغذیه درست” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…