چیدمان اتاق خواب دخترانه

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چیدمان اتاق کودک کار خطیری است زیرا رنگ‌ها در روح و روان کودک تاثیر فراوانی خواهد داشت. به همین سبب لازم است با اصول چیدمان اتاق خواب دخترانه آشنا شد.
چیدمان اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون و دیزاین همه اتاق‌های منزل اهمیت خاص خود را دارند، اما در این میان، دکوراسیون اتاق خواب کودکان و به ویژه چیدمان اتاق خواب دخترانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

اگر قصد طراحی یک دکوراسیون دخترانه برای اتاق کودک خود را دارید، با این مطلب از مجله دلتا همراه شده و با ایده‌هایی برای طراحی این اتاق‌ها آشنا شوید.

این تفاوت که کودک شما دختر است یا پسر در چیدمان اتاق نقش به‌سزایی دارد. به‌ عنوان‌ مثال اگر کودک شما دختر باشد نیاز است از رنگ‌های روشن و شاد بیشتر استفاده شود. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه برای کودک شما از آن جهت مهم است که  سال‌های اولیه عمر خود را در آن سپری می‌کند درنتیجه نقش به سزایی در رشد و تربیت او دارد.

دکوراسیون سبز و آبی برای اتاق دخترانه

اصول چیدمان اتاق خواب دخترانه

شما برای چیدمان اتاق خواب کودک خود، در ابتدا نیاز به یک‌ تخت مناسب برای او دارید. در سنین پایین با توجه به شرایط جسمانی کودک باید از تخت‌های مناسب او استفاده شود. تخت‌های با اندازه کوچک گزینه مناسبی است.

می‌توانید از یک صندلی برای زمان‌های که نیاز است کودک خود را در آغوش بگیرید برای اتاق او استفاده کنید و این لوازم را با طراحی رنگ روشن و تیره بیشتر به چشم آورید. همچنین می‌توانید از تشک و بالشت رنگی برای زیباسازی فضا استفاده کنید.

اگر تمایل دارید یک فضا مطابق با محیط منزل خود برای کودکتان آماده کنید، باید از لوازمی با همان طیف رنگی بهره بگیرد.

برای زیباتر دیده شدن فضا نیز می‌توانید از گل و گیاه در محیط استفاده کنید که باید دقت لازم انجام شود تا به‌ سلامتی کودک شما آسیبی وارد نشود.

برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نیازی نیست از رنگ‌های زیادی استفاده شود. می‌توانید از فرش ساده برای چیدمان بهتر فضا بهره بگیرد.

استفاده از کاغذهای رنگی برای رنگ‌آمیزی دیوار را فراموش نکنید. ریسه‌های کاغذی برای دکوراسیون اتاق کودک شما نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دکوراسیون سبز و آبی برای اتاق دخترانه

دکوراسیون سبز و آبی برای اتاق دخترانه

رنگ سبز آبی یک رنگ دخترانه و شیک است. ایده‌پردازی با رنگ سبز آبی بسیار ساده است. شما با استفاده از پرده و کاغذ دیواری سبز آبی به‌ راحتی می‌توانید به این دکوراسیون دست پیدا کنید.

76f686e4bcbdfba1b3be060a5cf36dde چیدمان اتاق خواب دخترانه

رنگ قهوه‌ای در اتاق دخترانه

اگر به رنگ قهوه‌ای علاقه‌مند هستید و تمایل دارید از این رنگ برای دیزاین اتاق دختر خود نیز استفاده کنید ایرادی ندارد. کافی است با کمی ایده‌پردازی آن را به سبک دخترانه تغییر شکل دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون رنگ قهوه ای”دکوراسیون رنگ قهوه‌ای و رنگ‌های مکمل آن“را مطالعه کنید.

چیدمان اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون سفید و طوسی

برای اینکه یک محیط خنثی و آرام داشته باشید، می‌توانید از رنگ طوسی استفاده کنید. برای این منظور می‌توان از کاغذدیواری سفید طوسی برای فضا بهره گرفت.

در کنار این رنگ‌آمیزی داخلی باید از تخت سفید با چیدمان طوسی سفید استفاده کرد تا هارمونی رنگ به‌ خوبی رعایت شود. می‌توانید مبل و پاف مد نظر برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را با یک رنگ روشن ملایم مورد استفاده قرارداد.

صورتی ملایم و سفید

صورتی ملایم و سفید در اتاق دخترانه

برای رسیدن به این ایده‌پردازی شیک می‌توانید برای فضا از رنگ طوسی استفاده کنید و از سوی دیگر تمامی لوازم را به رنگ سفید تهیه کنید. استفاده از رنگ سفید در چیدمان به شما این امکان را می‌دهد که به‌ راحتی از هر تلفیق رنگی برای دکوراسیون بهره ببرید.

مبل سفید کوسن صورتی، فرش سفید پاف صورتی، تخت سفید رختخواب صورتی نمونه‌هایی از این ترکیب رنگ بی‌نظیر به شمار می‌روند.

رنگ زرد در دکوراسیون دخترانه

رنگ زرد در دکوراسیون دخترانه

یکی از رنگ‌هایی که با رنگ زرد به‌ خوبی ترکیب می‌شود رنگ طوسی است. برای این منظور از وسایل طوسی و لوازم جانبی زرد استفاده کنید. یک لوستر زرد نیز نقطه کانونی این ایده‌پردازی به شمار می‌رود.

با استفاده از هر رنگی به‌ راحتی می‌توانید به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دست پیدا کنید. بدون تردید رنگ‌های با طیف رنگی شاد اثر بیشتری در چیدمان اتاق دخترانه دارد.

به شما برای این طراحی، استفاده از رنگ صورتی، زرد و طوسی را پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از پاف و فرش‌های رنگی می‌توانید رنگ پردازی در فضا را به‌ خوبی ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع تخت خواب کودک ”تخت خواب فانتزی کودک و انواع آن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…