اصول انتخاب کاغذ دیواری

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب کاغذ دیواری مناسب منزل، بسیار مهم است؛ زیرا اگر انتخاب شما غیر اصولی باشد، علاوه‌بر آنکه کل دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، موجب کسالت روحی و آشفتگی ذهنی شما نیز می‌شود.
انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری به طور هم‌زمان، یکی از جذاب‌ترین و مشکل‌ترین کارها است. آیا می‌دانید چرا؟ بدون شک به خاطر تنوع فو‌ق‌العاده طرح‌های جدید و رنگ‌های بی‌نظیرشان.

با این‌حال، اصلاً نگران نباشید، چرا که رویارویی با این چالش، احتمالاً شیرین‌ترین اتفاقی است که در امر سر و سامان دادن دکوراسیون داخلی منزل شما رخ می‌دهد. مایلید با اصول انتخاب صحیح آشنا شوید و یک قدم به انتخاب بهترین گزینه نزدیک شوید؟ اگر این طور است، همراه ما در مجله دلتا باشید.

اهمیت سبک دکوراسیون داخلی

اهمیت سبک دکوراسیون داخلی

برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب منزل خود، باید ابتدا به رنگ‌های موجود در بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی توجه کنید.

به عنوان مثال، برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی، باید رنگ مبلمان و نوع کفپوش را در نظر گرفت و بر اساس آن گزینه مناسب را انتخاب کرد.

سبک دکوراسیون داخلی نیز از فاکتورهای موثر در انتخاب کاغذ دیواری است، به شکلی که اگر نمای داخلی با گزینه انتخاب شده در هماهنگی نباشد، جلوه دکوراسیون از بین خواهد رفت.

نکات انتخاب کاغذ دیواری

نکات انتخاب کاغذ دیواری که نباید از قلم انداخت

اگر خانه شما کم‌نور است، به هیچ عنوان سراغ طرح‌های شلوغ با رنگ‌های تیره نروید. اگر به این طرح‌ها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم فقط بخش کوچکی از فضا را با آن‌ها بپوشانید.

متراژ فضا نیز در انتخاب کاغذ دیواری مناسب موثر است. در خانه‌های کوچک نباید از گزینه‌های تیره رنگ استفاده کرد. کاغذهای روشن‌تر با بافت‌های ریز و ساده، برای خانه‌های کوچک، فوق‌العاده هستند، چرا که فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

برای خانه‌های دارای سقف کوتاه، استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های راه‌راه عمودی، مناسب است؛ چراکه سبب بلندتر به نظر رسیدن سقف اتاق می‌شود. در مقابل، اگر فضا باریک و کشیده باشد، طرح‌های راه‌راه افقی، مناسب هستند؛ زیرا دیوار کم عرض را عریض‌تر نشان می‌دهند.

می‌توان برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل از ‌ترکیب کاغذ دیواری و نقاشی بهره گرفت. این کار باعث ایجاد تعادل و تمایز می‌شود.

نکات

در کنار انتخاب گزینه‌های مد روز، به سبک و رنگ حاکم بر دکوراسیون و وسایل منزل نیز توجه داشته باشید. سعی کنید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با دکور منزل شما در تناسب باشد تا بعداً پشیمان نشوید. فراموش نکنید که طرح‌های مد روز به سرعت از مد می‌افتد پس طرحی را انتخاب کنید که جذابیت همیشگی داشته باشد.

در صورت تمایل، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های سه بعدی استفاده کنید. این کاغذ دیواری‌ها با ایجاد خطای دید، فضای خانه را کاملاً تغییر می‌دهند و می‌توانند در ابعاد فضا و اتاق نیز موثر واقع باشند. این کاغذ دیواری‌ها باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن خانه نیز می‌شوند.

می‌توان با استفاده از ترکیب دیوارکوب و کاغذ دیواری، جلوه متمایزی به فضا بخشید. به کارگیری ترکیب رنگی هر دو، می‌تواند فضای خانه شما را جذاب‌تر کند.

در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی و نشیمن باید دقت زیادی کرد. در این دو بخش از خانه، رفت‌وآمد بیشتری صورت می‌گیرد و مهمان نیز معمولاً در این دو بخش از خانه می‌نشیند؛ در نتیجه، بهتر است از طرح‌هایی استفاده کنید که سریعاً شما را خسته نکند.

نکات

طرح‌های شلوغ و گلدار، فضای خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد، پس در هنگام خرید و انتخاب آن دقت داشته باشید.

طرح‌های دایره‌ای و زیگزاگی، فضا را به شدت، فعال و پویا جلوه می‌دهند. این طرح‌ها انرژی حاکم بر خانه را افزایش می‌دهند و جالب است بدانید روی فعالیت‌های زندگی شما اثر می‌گذارند.

استفاده از رنگ‌های درخشان نیز تاثیر خوبی دارد. می‌توانید از این قبیل رنگ‌ها در اتاق کودک هم استفاده کنید؛ زیرا، سبب ایجاد هیجان و انرژی در کودک می‌شوند.

کاغذ دیواری خانه باید با کفپوش هماهنگ باشد. اگر کفپوش منزل شما ساده است، توصیه می‌شود از طرح‌های شلوغ استفاده کنید. در خانه‌هایی که کفپوش طرح‌دار دارند، مدل‌های ساده پیشنهاد می‌شود.

در هنگام خرید کاغذ دیواری، به قابلیت شستشو و نحوه تمیز کردن آن دقت کنید تا بعداً دچار مشکل نشده و طی مدت زمان کوتاه، مجبور به تعویض آن نشوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری ”اصول انتخاب کاغذ دیواری” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…