ملبورن؛ شهر چهارفصل استرالیا

۱
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
هنری، پر جنب و جوش و شیک و مدرن ویژگی‌هایی است که می‌توان برای ملبورن شگفت‌انگیز در استرالیا به کار برد.
جاذبه های گردشگری ملبورن

شاید زرق و برق جاذبه های گردشگری ملبورن نسبت به خواهر شمالی‌اش، سیدنی کمتر باشد اما گردشگرانی که به این شهر سفر کنند قطعا از زیبایی‌های آن شگفت‌زده خواهند شد. ملبورن با برج‌های مرتفع و سازه‌های مدرن و امروزی، جشنواره‌های گوناگون، کافه‌های جذاب و باصفا، گالری‌های هنری، غذاهای خیابانی از گوشه و کنار جهان و ورزشگاه های بزرگ میزبان گردشکران بسیاری از سراسر دنیا است. یکی از مواردی که ملبورن به واسطه آن شناخته شده ، آب و هوای غیر قابل پیش بینی این شهر است به طوری که می‌توان چهار فصل را در یک روز این شهر تجربه کرد. با مجله دلتا سفری کوتاه به جاذبه های گردشگری ملبورن داشته باشید.

کروز در رودخانه یارا

کروز در رودخانه یارا جاذبه های گردشگری ملبورن

یک گردش تفریحی روی رودخانه یارا، نه تنها راهی عالی برای تماشای مناظر است، بلکه شما را با تاریخ این رودخانه نیز آشنا می‌کند. بسیاری از شرکت‌های کروز در کرانه جنوبی قرار دارند. از مناطق زیبایی که می‌توانید در این رودخانه مشاهده کنید، پارک لند که پیوندهای بومی رودخانه یارا را تکریم می‌کند و بیرارونگ (Birrarung) به معنی رودخانه مه و سایه‌ها هستند. یکی دیگر از این مناطق مشهور، ویلیامز تاون، جایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند برای کاوش این بندر دریایی مقداری زمان صرف کنند.

برج یوریکا

برج یوریکا جاذبه های گردشگری ملبورن

این برج برای به رسمیت شناختن طغیان یوریکا، شورش سال ۱۸۵۴ معدن‌کاوان در نواحی زرخیز ویکتوریایی است. این برج ۹۱ طبقه بالاتر از سطح زمین قرار دارد. تاج طلایی و پنجره‌های با قاب مطلای این آسمان خراش به حال و هوای عصر طلایی آن می‌افزایند و در زمانی که خورشید به بالای آن می‌تابد به زیبایی می‌درخشند. اسکای دِک (Skydeck) در طبقه ۸۸ مرتفع‌ترین نمای عمومی در بین تمام ساختمان‌های نیمکره جنوبی را فراهم می‌کند. تجربه اِج (The Edge)، یک مکعب شیشه‌ای که سه متر از بدنه ساختمان به بیرون رفته است برای بازدیدکنندگانی که سرگیجه نمی‌گیرند فوق‌العاده خواهد بود.

زمین کریکت ملبورن 

ملبورن زمین کریکت

با گنجایش ۱۰۰ هزار نفر و تاریخی که به سال ۱۸۵۳ باز می‌گردد، MCG یکی از عالی‌ترین استادیوم‌های جهان محسوب می‌شود. اینجا در المپیک ۱۹۵۶ به‌عنوان استادیوم اصلی و در بازی‌های کشوری ۲۰۰۶ مورد استفاده قرار گرفت و خاستگاه تست کریکت بود. این مکان در تارو پود ملبورن، پایتخت ورزشی استرالیا بافته شده است.  همچنین گالری استرالیایی ورزش و موزه المپیک نیز در اینجا واقع شده‌اند. علاوه بر این بازدیدها، گردشگران می‌توانند در یک بازی کریکت در تابستان یا فوتبال در زمستان شرکت کنند.

میدان فدراسیون 

میدان فدراسیون جاذبه های ملبورن

زمانی که این میدان در سال ۲۰۰۲ برای بزرگداشت اتحاد ۱۰۰ ساله ساخته شد، ملبورنی‌ها را به دو دسته تقسیم کرد؛ عده‌ای که عاشق آن بودند و عده‌ای که از آن تنفر داشتند. به هر جهت این میدان جز لاینفک شهر شده و مکانی عالی برای شروع گردش‌های بازدیدکنندگان است. طراحی فوق مدرن فضاهای باز و بسته، ساختمان‌های ویکتوریایی اطراف را در کنار هم نظم و ترتیب می‌بخشد. میدان فدراسیون سالانه بیش از ۲۰۰۰ رویداد را میزبانی می‌کند و گردشگران همواره تفریحی در این بخش شهر پیدا خواهند کرد. این میدان همچنین جایگاه گالری «یان پاتِر»، وقف شده برای هنر استرالیایی است. یادتان باشد که این نقطه یکی از بزرگ‌ترین مکان‌ها با اینترنت Wi-Fi رایگان در استرالیاست!

باغ گیاه‌ شناسی سلطنتی

باغ گیاه‌ شناسی سلطنتی جاذبه های گردشگری ملبورن

یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در فاصله اندکی از CBD، باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی هستند. این باغ‌ها که در سال۱۸۴۶ تأسیس شدند، در میان یکی از بهترین‌های نوع خود در جهان رتبه‌بندی می‌شوند. این مجموعه ۴۰ هکتار مساحت داشته و بیش از ۵۰ هزار گیاه، شامل گونه‌های نادر را در خود جای‌داده است و سالانه توسط ۱.۵ میلیون نفر را جذب می‌کند. باغ کودکان موسسه‌ی «یان پاتر» برای تشویق نسل بعدی باغبان‌ها طراحی شده است و در تابستان نیز تئاترهای زنده جزو رویدادهای برجسته این قسمت هستند.

کرانه جنوبی و مرکز هنری ملبورن

کرانه جنوبی و مرکز هنری

این مکان که در کرانه‌های جنوبی رودخانه یارا واقع شده و فاصله اندکی از ایستگاه خیابان فلیندِرز (Flinders) دارد، جاذبه‌ای فرهنگی و غنی برای بازدیدکنندگان خواهد بود. گردشگاه کرانه جنوبی پر از کافه، رستوران و سرگرمی‌های زنده است. بازاری عالی از آثار هنری و صنایع دستی هر یکشنبه در اینجا برپا شده و همچنین جشنواره‌های زیادی در طی سال برگزار می‌شوند.

مرکز هنری نیز که به آسانی با منار مخروطی‌اش شناسایی می‌شود، شامل گستره‌ای از سالن‌ها و فضاهایی مانند سالن دولت (State Theatre)، پلِی هاوس (Playhouse)، سالن فِرفَکس (Fairfax Theatre) و تالار هَمِر (Hamer Hall) اولین فضای نمایشی برای اکستر سمفونی ارزشمند ملبورن است.

گالری ملی ویکتوریا 

گالری ملی ویکتوریا

گالری ویکتوریا قدیمی‌ترین گالری هنری عمومی در استرالیا است که بیش از ۶۸ هزار اثر هنری را در دو محل در شهر نگهداری می‌کند. مجموعه بین‌المللی در ساختمان خیابان «سنت کیلْدا» که در سال ۱۹۲۶ ساخته و در ۲۰۰۳ به طور وسیعی نوسازی شد قرار دارد.

پیاده‌ روها و گذرگاه‌ های طاق دار

جاذبه های گردشگری پیاده‌ روها و گذرگاه‌ های طاق دار

پرسه زدن در هزارتوی پیاده‌روها و کوچه‌ها در حوالی خیابان‌های فیلندرز، کالینز و بورک زیبا و جذاب خواهد بود. گوهر این تاج، گذرگاه طاق‌دار بلاک در خیابان کالینز با زمین‌های موزاییکی، مغازه‌های بی‌همتا و جزییات دقیق است. چایخانه‌های هوپتون (Hopetoun) – که قدمتشان به سال ۱۸۹۲ بازگشته و تنها مغازه باقیمانده از قدیم در این گذرگاه است- ارزش ایستادن در صف برای صرف چای در صبح یا بعد از ظهر را دارند. گذرگاه طاق‌دار رویال، قدیمی‌ترین گذرگاه طاقی ملبورن بوده و همچنین پیاده‌روهای فلیندرز و دیگرِیوز (Degraves) نیز حتماً ارزش کاوش و بازدید را دارند.

موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی

موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی

موزه ملبورن با باغ‌های زیبا از جاذبه های گردشگری جالب ملبورن است. ساختمان مدرن و هدفمند موزه، مجموعه وسیع و متنوعی که نمایشگر جامعه و فرهنگ‌ها هستند را نگهداری می‌کند. نقاط برجسته اینجا مرکز هنر بومی، موزه کودکان و بلوباکس یک مکعب که از یکی از اضلاع ساختمان بیرون زده است می‌باشند. در همسایگی موزه، ساختمان نمایشگاه سلطنتی، ساخته شده در سال ۱۸۸۰ قرار دارد که محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ملبورن است. این مکان همچنان برای نمایشگاه‌ها و رویدادهای ویژه استفاده می‌شود.

باغ وحش ملبورن 

جاذبه های گردشگری ملبورن باغ وحش ملبورن

اگرچه ساخت ۲۲ هکتار باغ وحش ملبورن به سال ۱۸۶۲ بازمی‌گردد اما ۳۲۰ گونه حیوان در آن با بهترین امکانات مدرن در محفظه‌هایی مطابق آخرین تکنولوژی روز نگهداری می‌شوند. بخش‌های مختلفی در این باغ وحش وجود دارند، مانند بخش رد پای فیل‌ها که نمایشگر سکونت‌گاه فیل‌های آسیایی در فضای ساختگی یک دهکده سنتی است. بخش دیگر پناهگاه اورانگوتان، جایی است که حیوانات در خانه هایشان در بالای درختان زندگی می‌کنند. با تفریحات جانبی‌ که در نظر گرفته شده است، باغ وحش ملبورن برای بازدیدکنندگانش تجربه‌هایی نوآورانه و بی‌همتا به یادگار می‌گذارد.

کلبه کاپیتان کوک

کلبه کاپیتان کوک جاذبه های گردشگری ملبورن

این کلبه از زادگاه مادری کاپیتان جیمز کوک در یورک شایرِ انگلستان به ملبورن آورده و در باغ‌های فیتزروی (Fitzroy) جاگذاری شده است. این کلبه پلی به زندگی و زمان دریانوردی‌های ماجراجویانه کوک و اکتشاف استرالیا و سایر بخش‌های دنیاست.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استرالیا ”سیدنی؛ گذرگاه شگفت‌انگیز استرالیا” را مطالعه کنید.

داک لندز 

داک لندز جاذبه های گردشگری ملبورن

داک لندز جدیدترین محوطه ملبورن است. این دهکده حومه‌ای کنار آب پر از کافه، رستوران و پارک است. منظره بالای چرخ و فلک غول‌آسای ملبورن، بسیار تماشایی است. این منطقه همچنین جایگاه استادیوم اتحاد و آیس هاوس، یک محل ورزش‌های یخی با سطح بین‌المللی نیز هست. یکشنبه‌ها در این منطقه در کنار آب، بازاری از محصولات هنری و اجناس قدیمی برپا می‌شود.

بازار ملکه ویکتوریا

بازار ملکه ویکتوریا جاذبه های گردشگری ملبورن

این نقطه‌ تاریخی جایی مشهور برای مردم منطقه و گردشگران و از سال ۱۸۷۸ مرکز خرید محصولات تازه بوده است. به علاوه سالن‌های غذاخوری بزرگ، غرفه‌های بازار هر چیزی از لباس، محصولات هنری، اسباب‌بازی تا سوغاتی‌های بی‌همتا و نادر را در طی ۵ روز هفته به فروش می‌گذارند. رویدادهای دیگری مانند بازارهای شبانه، کنسرت‌های موسیقی و سایر برنامه‌ها طی تابستان در اینجا برگزار می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “زیباترین جزیره‌های دنیا؛ سفر به ۱۰ سرزمین رویایی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…