۱۰نکته برای مراقبت از کت و شلوار

۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کت و شلوار یکی از مهم‌ترین انواع لباس مردانه به شمار می‌آید و با توجه به قیمت نسبتا بالای آن، باید بیشتر از هر لباس دیگری از آن مراقبت کرد.
مراقبت از کت و شلوار
اگر شما هم دوست دارید بیشتر مراقب کت و شلوار خود باشید، کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با ۱۰ نکته برای مراقبت از کت و شلوار آشنا شوید.

۱- کت و شلوار مناسب انتخاب کنید

همیشه روی این نکته تاکید داشته‌ باشید که اولویت اول شما باید اندازه بودن لباس باشد. کت و شلواری که انتخاب می‌کنید حتی اگر از با کیفیت‌ترین جنس هم باشد، وقتی اندازه شما نباشد به هیچ وجه زیبا نیست. پس اولین و مهم‌ترین مقدمه‌ برای نگهداری بهتر از کت و شلوار، انتخاب کت و شلوار اندازه تن است.

۲- کت و شلوار جایگزین داشته باشید

یکی از روش‌های مراقبت از کت و شلوار داشتن چند دست از این لباس مردانه است. توجه داشته باشید که استفاده روزمره از یک دست کت و شلوار باعث از بین رفتن لباس‌ می‌شود.

۳- به خوبی از کت و شلوار مراقبت کنید

اگر به هر دلیلی توان خرید دو دست کت و شلوار ندارید، بلافاصله بعد از پوشیدن لباس، آن را درون کاور خود گذاشته و حتما به چوب رختی آویزان کنید.

چوب لباسی مناسب کت و شلوار

۴- چوب رختی مناسب را فراموش نکنید

یکی از بهترین کارهایی که برای مراقبت از کت و شلوار مردانه می‌توان انجام داد، آویزان کردن آنها است. اگر استفاده مکرر از کت و شلوار دارید آن را بیرون قفسه آویزان کنید. آویزان کردن موجب حفظ شکل کت و شلوار به خصوص شکل کلی شانه‌ها می‌شود.

۵- خشکشویی ممنوع!

شما حداکثر باید هر ۶ ماه یکبار کت و شلوار را بشویید؛ ولی نه در خشکشویی. استفاده از مواد شیمیایی موجب ضعیف شدن جنس پارچه کت و شلوار می‌شود،. پس بهتر است آن را از این مواد دور نگه دارید. خیلی از کسانی که در خشکشویی این کار را انجام می‌دهند، توجه زیادی نمی‌کنند و نتیجه  آن خراب شدن شکل سرشانه و لبه های کت است.

۶- شلوار مردانه اضافه داشته باشید

معمولا عمر شلوار مردانه کمتر از کت است؛ علت آن هم نشستن و برخاستن‌های زیاد در طی روز است. برای اینکه شلوار کمتر آسیب ببیند، بهتر است یک شلوار مناسب مردانه بگیرید و همراه کت آن را یک روز در میان بپوشید.

بخار شویی کت و شلوار

۷- کت را بخارشویی کنید

اتو بخار، اتو و پرس کردن کت و شلوار مردانه از راه‌های مناسب برای دوری از چروک است. برخورد مستقیم اتوی آهنی با کت و شلوار می‌تواند به جنس آنها صدمه وارد کند و موجب کشیده شدن آن شود؛ پس سعی کنید از اتوی بخار استفاده کنید.

۸- کمتر از جیب کت استفاده کنید

قرار دادن وسایلی مانند سوئیچ اتومبیل، موبایل و کیف پول باعث کشیده شدن الیاف پارچه کت شده و شکل آن را خراب می‌کند. بنابراین بهتر است از یک کیف دستی مردانه مناسب برای حمل این وسایل استفاده کنید؛ همچنین هرگز کت و شلوار خود را با جیب‌های پر در کمد آویزان نکنید.

۹- قبل از استفاده آن را تمیز کنید

همیشه برای پاک کردن شوره‌های سر و لکه‌های خوراکی یا موی سر از روی کت‌، می توانید بعد از استفاده آن را روی قسمتی آویزان کرده و با شانه مخصوص آن را پاک کنید. این کار نه تنها موجب پاک شدن و تمیز شدن کت می‌شود، بلکه برای جنس پارچه هم خوب است.

۱۰- مراقبت بید خوردگی باشید

بید بدترین و خطرناک‌ترین حشره برای کت و شلوار مردانه است. بید علاوه بر خراب کردن جنس کت و شلوار و از بین بردن آن، باعث می‌شود کت و شلوار بدون استفاده بماند. چون تخم‌ریزی بید در جیب‌های کت یا شلوار باعث بدبو شدن و بدفرم شدن کت و شلوار می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نحوه ست کردن کت و شلوار مشکی و پیراهن “کت و شلوار مشکی و پیراهن مناسب آن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…