بازسازی بناهای قدیمی در زمین‌های زراعی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از پرسش‌هایی که معمولا پرسیده می‌شود این است که بازسازی بناهای قدیمی در زمین‌های زراعی امکانپذیر است؟
بازسازی بناهای قدیمی در زمین‌های زراعی

گاهی ممکن است این سوال مطرح شود که آیا می‌توان بنا‌های قدیمی در اراضی زراعی را بازسازی کرد یا انجام این کار غیر قانونی است؟ در این مطلب شرایط بازسازی بناهای قدیمی در زمین‌های زراعی بررسی شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

بازسازی بناهای قدیمی در زمین‌های زراعی امکانپذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در صورتی که تغییر کاربری قبل از سال ۱۳۷۴ باشد، فرد می‌تواند مجوز مربوطه را دریافت و اقدام به بازسازی ساختمان کند.

بازسازی بناهای قدیمی
البته از طریق اخذ تامین دلیل از مراجع قضایی و با ارجاع پرونده به کارشناس رسمی دادگستری از متقاضی خواسته می‌شود که تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های هوایی قبل از سال ۱۳۷۴ را بررسی و در صورت تأیید وقوع ساختمان توسط کارشناس فرد مجاز به دریافت مجوز بازسازی است.
در صورتی که عکس هوایی منطقه موجود نبوده یا به علت پوشش گیاهی خاص قابل تفسیر نباشد فرد می‌تواند از گواهی‌های قدیمی که مطابق تبصره ۲ ماده ۱۹ قانون اصلاحی اصلاحات اراضی که توسط ادارات کل کشور صادر می‌شود، اقدام کند.
البته حالت دیگری هم وجود دارد که در آن فرد با اصل پروانه ساخت یا گواهی پایان کار ساختمانی که در آن مساحت و زمان ساخت شده است، اقدام می‌کند و در صورت منتفی بودن موارد فوق امکان ارائه قبوض آب، برق، تلفن و… وجود داشته که در این صورت مساحت و زمان ساخت را از مراجع مذکور استعلام کرده و وفق آن اقدام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با محاسبه مالیات نقل و انتقال املاک “محاسبه مالیات نقل و انتقال املاک” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …