آبشارهای کوهسر ، با چشم اندازی زیبا

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آبشارهای کوهسر در استان مازندران واقع است.حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب و کوهسر از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، جاده ای خاکی اما با چشم اندازی بسیار زیبا. برای تردد در این جاده ناگزیر باید از رودخانه ای عبور کرد. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست ، مجموعه آبشار های کوهسر دیده می شوند  که به ویژه در فصل های پر آب، بسیار زیبا و با شکوهند.

نشتارود، با ۵۹۶۷ نفر جمعیت در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی تنکابن و ۲۳۲ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. «نشتا» به معنی نشت آب بوده و به دلیل چشمه ها و رودخانه های فراوان در منطقه به ویژه گذر رود از مرکز شهر ،نشتارود نامیده شده است .

آبشار های کوهسر

آبشارهای “کوهسر” یکی از زیباترین مناطق طبیعی برای گردش یک روزه است. این مجموعه جزء مشهورترین آبشارهای ایران است . آنچه کوهسر را برای گردشگران جذاب می کند، طبیعتی است که از آسیب به دور مانده و با همان حالت طبیعی و بکرش، پذیرای طبیعت دوستان است.

2 33 آبشارهای کوهسر ، با چشم اندازی زیبا

آب و هوای این منطقه خنک و مطبوع است و درختان سر به آسمان کشیده، بخش عمده فضا را فرا گرفته اند. پس به راحتی می توان در اولین زمین صاف، مستقر شد. البته به سبب بکر بودن این منطقه ، نباید انتظارداشت  امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم باشد.

1 77 آبشارهای کوهسر ، با چشم اندازی زیبا

از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به منطقه جنگلی دینار سرا، مرداب نشتارود، منطقه ییلاقی داغ کوه، آبشار کمیلیه و کوهسر و دینار سرا، اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران، منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله و حمام سنگی باستانی مکرود اشاره کرد.

3 55 آبشارهای کوهسر ، با چشم اندازی زیبا

مسیر دسترسی آبشار کوهسر :

راه رسیدن به آبشارهای کوهسر: حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپی او) و کوهسر (گوسر) جاده ای خاکی وجود دارد. در میانه راه، جاده خاکی با رودخانه تقاطع می بابد و باید با ماشین از آن رد شد. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست ، مجموعه آبشارهای کوهسر را می توان مشاهده کرد .

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…