بدروم، بهشت رویایی ترکیه

۰
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شهر ساحلی بدروم در کشور ترکیه، مقصدی عالی برای سپری کردن تعطیلات تابستانی است. 
جاذبه های بدروم

بدروم با قلعه‌های بلند، خانه‌های سفید رنگ ردیف شده در نوار ساحلی، گنبدها و کوچه‌های تنگ منتهی به دریا و کشتی‌های تفریحی‌اش شهرت جهانی یافته است. امروز بدروم، همه موارد لازم و قابل‌انتظار برای یک منطقه توریستی را در خود جمع کرده و از صاحبان کشتی‌های تفریحی ثروتمند تا گردشگرانی که با بودجه محدود خود از چهار گوشه جهان به بدروم سرازیر می‌شوند و تعطیلات طولانی تابستانی خود را می‌گذرانند، همگی با هر بودجه‌ای انتظارات خود را بر آورده شده می‌بینند. مجله دلتا را با جاذبه های بدروم ورق بزنید.

قلعه سنت پیتر

جاذبه‌های بدروم قلعه سنت پیتر St Peter’s Castle

قلعه سنت پیتر در جنوب غربی بدروم، در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط شوالیه های رودس در طول جنگ‌های صلیبی در قرون وسطی ساخته شد. این بنای فوق العاده که توانسته از گذر زمان جان سالم به در ببرد؛ امروز تبدیل به مکانی برای علاقه مندان به تاریخ ترکیه شده است.

قلعه دارای پنج برج و در کنار ساحل جای گرفته است. هنگام ایستادن بر بالای برج‌های قلعه می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از دریا و سرزمین های اطراف را در مقابل خود داشته باشید. اگر تصمیم دارید از این گونه جاذبه های بدروم بازدید کنید پیشنهاد ما به شما این است که زمان عصر را برای آن اختصاص دهید چرا که هم هوا خنک‌تر است و هم می‌توانید در آن به تماشای غروب خورشید بنشینید.

موزه باستان شناسی زیر آب

جاذبه های بدروم موزه باستان شناسی زیر آب Museum of Underwater Archaeology

موزه باستان شناسی زیر آب  یکی از جاذبه‌های بدروم و در قلعه سنت پیتر واقع شده است. کشور ترکیه تاریخی غنی دارد و این امر موجب شده تا دیدنی‌های باستان‌شناسی آن چه در روی زمین و چی در زیرآب جذابیت های منحصر به فرد خود را داشته باشد. در بازدید از این موزه، شانس این را دارید که برخی از اشیا کشف شده از زیر دریا و یا مناطق اطراف را که نسبتا سالم مانده‌اند ببینید و در دنیای تمدن گذشتگان غرق شوید.

از جمله این اشیا سکه و جواهرات و اشیای قیمتی، کشتی‌های شکسته، بطری‌های شیشه‌ای، سنگ‌های قیمتی و هزاران شی دیگر است. یکی از ۱۴ سالن این موزه به نام سالن ملکه کاریان نام گذاری شده و شامل یک تاج طلایی و جواهرات گران‌بهای دیگر می‌شود. موزه باستان‌شناسی بدروم را شاید بتوان به عنوان بهترین جاذبه های بدروم نامید.

آمفی تئاتر بدروم

جاذبه ‌های بدروم آمفی تئاتر بدروم Bodrum Amphitheatre

آمفی تئاتر بدروم یک نمایشگاه فوق‌العاده است. هنگام سفر به این مکان می‌توانید نگاهی به تاریخ باستانی داشته باشید، بنایی که تاریخ ساخت آن به هزاران سال پیش بازمی گردد. این بنا که حدود سه کیلومتر با مرکز شهر بدروم فاصله و ظرفیتی حدود ۱۳۰۰۰ نفر را دارد، یکی از مواردی است که توانسته از گذر تاریخ جان سالم به در ببرد.

در تئاتر باستانی بدروم کنسرت، جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بسیاری برگزار می‌شود. در این محل با ردپایی از مبارزه گلادیاتورها به اجرای موسیقی زنده پرداخته می‎شود و برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. سالن آمفی تئاتر بدروم یک نمونه فوق‌العاده از تئاترهای یونانی کلاسیک است به طوری که شما می‌توانید یکی از مخاطبان این جشنواره ها و کنسرت‌ها باشید، در صورتی که در حال دنبال کردن مبارزات گلادیاتور‌ها هستید. همچنین می‌توانید از نمایش‌های خیره‌کننده در شهر بدروم و در کنار خط ساحلی دریای اژه لذت ببرید.

کنسرت‌ها اغلب در شب و زمانی که خورشید غروب می‌کند برگزار می‌شوند. برای اطلاع از تاریخ و زمان اجرای این کنسرت‌ها و رویدادهای دیگر می‌توان از هتل‌های شهر سوال کرد. این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر هر روزه به روی بازدیدکنندگان باز است و می‌توان برای رسیدن به این مکان در حدود نیم ساعت از شهر پیاده‌روی کرد البته اتوبوس نیز گزینه ارزان و مناسب در دسترس است.

فستیوال موسیقی کلاسیک در گوموشلوک

جاذبه‌های بدروم فستیوال موسیقی کلاسیک در گوموشلوک GUMUSLUK

از دیگر جاذبه های بدروم فستیوال شهر گوموشلوک است که هر سال در این شهر برگزار می‌شود. این برنامه هر سال علاوه بر گردشگران میزبان موزیسین‌های زیادی است که برای اجرا یا تماشای برنامه‌ها به آن سفر می‌کنند. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ با حضور موزیسین های مشهور فستیوال برگزار شد که ۲ ماه به طول انجامید. فستیوال بین‎المللی موسیقی گوموشلوک یکی از طولانی‎ترین جشنواره‌هایی است که در ترکیه برگزار می‌شود و شامل اجراهایی در حدود نوزده کنسرت در هر دوره است.

جزیره خرگوش

جزیره خرگوش جاذبه‌های بدروم

«جزیره خرگوش» (Rabbit Island) یکی از مناطق محبوب شاه ماسول بوده است و به دستور او راهی برای اتصال این جزیره به سرزمین اصلی ساخته شد. خرگوش‌های وحشی زیادی در این جزیره آرام زندگی می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و باستانی منحصربه‌فردی در جزیره خرگوش وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

ساحل یاهسی

ساحل یاهسی جاذبه‌های بدروم

«ساحل یاهسی» (Yahsi Beach)، یکی از پهناورترین و بهترین سواحل بدروم است. چندین کافه و رستوران در نزدیکی این ساحل وجود دارد که غذاها و تنقلات ارزانی را می‌فروشند. در ساحل یاهسی می‌توانید از قدم زدن بر شن‌های طلایی در کنار آبی زلال دریا و تماشای غروب آفتاب لذت ببرید و یک روز پر از آرامش را سپری کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری روسیه ”میدان سرخ؛ قلب تپنده مسکو” را مطالعه کنید.

خلیج بارداکچی

خلیج بارداکچی جاذبه‌های بدروم

«خلیج بارداکچی» (Bardakci Cove) یکی از زیباترین نقاط بدروم است. اگر آن‌قدر خوش‌شانس باشید که در یکی از هتل‌های این منطقه اقامت کنید، می‌توانید از چشم‌انداز خیره‌کننده خلیج، سواحل، درختان نخل و بسیاری از امکانات رفاهی و خدمات گردشگری این منطقه لذت ببرید. اگر می‌خواهید یک تعطیلات رویایی را در کنار دریا سپری کنید، بازدید از خلیج بارداکچی را فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری لندن ”لندن؛ گردش در شهر «ترین» ها” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…