کسادی بازار مسکن در مناطق ارزان‌قیمت

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تازه‌ترین گزارش‌ها از وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد هم‌اکنون تقاضا برای واحدهای لوکس و ارزان قیمت به شدت کاهش یافته است.
ارزان ترین مناطق تهران

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه ۹۹، ارزان ترین مناطق تهران فقط ۲۸ درصد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و مناطق میانی همچنان محدوده مورد علاقه سفته‌بازها است. 

به گزارش مجله دلتا میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه ۹۹ به ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که در مقایسه با ماه قبل ۱۱ درصد رشد نشان داد. تعداد معاملات نیز ۱۱ هزار و ۳۱۰ مورد بود که در مقایسه با فروردین امسال ۸۰۹ درصد افزایش داشت.

۳۵ درصد معاملات در سه منطقه انجام شده است

اردیبهشت ماه ۹۹ در میان ۲۲ منطقه شهر تهران ۳۵ درصد معاملات در سه منطقه ۵، ۲ و ۴ انجام گرفت. به طور کلی ۷۲.۸ درصد معاملات در ۱۰ منطقه شهر به ترتیب شامل مناطق ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۸، ۷، ۱، ۱۵ و ۳ انجام گرفت.‌ از بین مناطق مذکور فقط منطقه ۱۵ جزء مناطق ارزان قیمت محسوب می‌شود که میانگین نرخ مسکن در این منطقه ۹.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است.

مظنه خرید مسکن تهران

۱۵ درصد معاملات در ۷ منطقه ارزان قیمت

۷ منطقه از ارزان ترین مناطق تهران در اردیبهشت‌ماه ۹۹ به ترتیب منطقه ۱۸ با میانگین ۷.۸ میلیون تومان در هر متر مربع، منطقه ۲۰ با نرخ میانگین ۸.۸ میلیون تومان، منطقه ۱۷ با ۸.۹ میلیون تومان، منطقه ۱۶ با ۹.۱ میلیون تومان، منطقه ۱۹ با ۹.۴ میلیون تومان، منطقه ۱۵ با ۹.۵ میلیون تومان و منطقه ۱۲ با ۹.۷ میلیون تومان است که در کانال کمتر از ۱۰ میلیون تومان قرار دارند. مناطق مذکور صرفاً ۱۵.۴ درصد معاملات مسکن را به خود اختصاص دادند.

در این بین منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۷.۸ میلیون تومان در هر متر مربع با ۲۳۴ معامله فقط ۲ درصد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه ۹۹ را در بر گرفت. با توجه به اینکه حدود ۷۷ درصد معاملات بازار مسکن شهر تهران از نوع سرمایه گذاری و سفته بازی است، بخش قابل توجهی از این ۲ درصد را واسطه‎ها تشکیل می‎دهند.

کسادی بازار مسکن در دو منطقه گران قیمت

از سوی دیگر ۵ درصد مبایعه نامه‌ها در گران‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه ۱ با میانگین قیمت ۳۳.۸ میلیون تومان در هر مترمربع به امضا رسید که هشتمین منطقه از نظر تعداد معاملات محسوب می‎شود. منطقه ۳ نیز با میانگین قیمت ۳۰.۶ میلیون تومان و ۴.۴ درصد معاملات رتبه دهم از نظر تعداد قراردادهای خرید و فروش را به خود اختصاص داد.

نمایه‌های مذکور می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد با وجود آنکه بازار در تسلط سفته‌بازها و سرمایه گذاران قرار دارد، کانون مورد علاقه این گروه مناطق میانی متناسب با توان قشر های  متوسط است. بررسی ها نشان می‌دهد سهولت خرید و فروش آپارتمان و دستیابی آسان‌تر به نقدینگی در زمان مقتضی، مهمترین دلیل تمایل واسطه ها به مناطق میانی شهر تهران است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “سرگردانی مستاجران به دلیل ممنوعیت درج اینترنتی قیمت مسکن” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. اسکندری

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۲۷ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…